• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Alfonzzz

[quote=78476243][quote-nick]ginana01 skrev 2018-02-16 22:28:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Tycker de ser väldigt negativt ut... du får nog bara invänta mensen och ta nya tag nästa månad tyvärr

• ginana01
    Alfonzzz skrev 2018-02-16 22:40:47 följande:

[quote=78476243][quote-nick]ginana01 skrev 2018-02-16 22:28:25 följande:[/quote-nick]

Tycker de ser väldigt negativt ut... du får nog bara invänta mensen och ta nya tag nästa månad tyvärr[/quote]

CL togs 3 feb

Rfsu ikväll....känns ändå att det är nått där
  • beso
    ginana01 skrev 2018-02-16 22:44:34 följande:

Ehhh e nog fel på Familjeliv idag

Ja det ser ju posetivt på båda! Med tur så är du kanske sk låghormonare bara o är gravid! Hoppas det! :) Isådanafall skulle du ju kunna vara längre gången..för att plussa på äl går ju inte på riktigt..då måste man blivit befruktade tidigare än man trott..
  • ginana01
    beso skrev 2018-02-16 23:42:58 följande:

Ja det ser ju posetivt på båda! Med tur så är du kanske sk låghormonare bara o är gravid! Hoppas det! :) Isådanafall skulle du ju kunna vara längre gången..för att plussa på äl går ju inte på riktigt..då måste man blivit befruktade tidigare än man trott..

Får ringa mvc igen...va där förra torsdag och tog ett test också men hon sa att det var negativt.

Skulle vänta 1 v och testa igen.

Man blir fundersam,har käkat cerazett innan och slutade 3 feb men fick ingen blödning,annars brukar mensen komma inom 3 dar

Men ingen har kommit än
  • beso
    ginana01 skrev 2018-02-16 23:50:06 följande:

Får ringa mvc igen...va där förra torsdag och tog ett test också men hon sa att det var negativt.

Man blir fundersam,har käkat cerazett innan och slutade 3 feb men fick ingen blödning,annars brukar mensen komma inom 3 dar

Men ingen har kommit än

Jag tycker du ska kolla med vaginalt ultraljud samt hcg blodprov. Har läst om flera som inte plussat förrän långt in i graviditeten..det är ovanligt. Men det händer!
  • maem111
    ginana01 skrev 2018-02-16 22:44:34 följande:

Ehhh e nog fel på Familjeliv idag

Jag ser ett ytterstsvagt streck. Men tycker det ser rosa ut? Är det spökstreck så är de enbart skugga /gråa streck. Men jag ser ett jättesvagt iallafall. :)
  • lillagumman85

Nån som vill tyda mitt test. Jag vill ju bara se nått.. så ögonen lurar väl en. Testlafret brukar väl inte ge spök iaf. Bim idag tror jag...

• ensamärstark

[quote=78476243][quote-nick]ginana01 skrev 2018-02-16 22:28:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag är ledsen men jag ser inte något positivt test på varken dina stickor eller cb du tog 3 februari.. vet att det inte är vad du vill höra men tror tyvärr inte att du är gravid

• EpicNurse
    ginana01 skrev 2018-02-16 23:50:06 följande:

Men ingen har kommit än

Det kan dröja flera månader innan ägglossning och mens kommer igång efter man har haft preventivmedel.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester