• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vivi96 skrev 2018-02-14 15:55:55 följande:

Någon som ser något? Spökstreck? Kan det bli sådär utan att man är gravid?

Tycke de ser positivt ut:) När är bim?
  • frestelsen
    FruFrau skrev 2018-02-14 03:28:15 följande:

Hjälp! Var tvungen att gå upp nu mitt i natten och göra test då jag har så ont i brösten att jag inte kunde sova på magen. Inte ens NÅN gång under min förra graviditet var det såhär. Jag har aldrig NÅGONSINN ont i brösten. Plus flytningar och molvärk i magen i 8 dagar. Alltså. Jag vet typ att jag är gravid... och det är inget önsketänkande heller för det här är inte planerat! Vet alltså inte när jag hade ÄL.

Var tvungen att göra två test och båda såg ut såhär, kändes mer som "blänk" på ytan än färg. Men att båda blev så?? Är det fel på dem?

Tycker du ska ta ett nytt test o se hur de Ser ut. Ser de tunna strecket men det är inte ett positivt test..

Ta ett digitalt så får du svårt på vitt
  • frestelsen
    Vivi96 skrev 2018-02-14 18:08:55 följande:

På söndag! Tagit ett tredje men det verkar svagare än dom 2 första.. orolig.. men kanske för att det inte är morgonurin och allt för utspätt? Ska testa CB digital det första jag gör imorgon bitti.

Ta ett nytt imorgon så Ska du se att de är starkare:) alla test innan bim brukar va svaga o särskilt om de inte är på morgonurin.

Vågar mig på ett grattis:)
  • frestelsen
    ginana01 skrev 2018-02-19 12:43:41 följande:

Jag är säker på att det fomms nåt iaf

Jag ser ett skuggigt plus

Det där skulle jag tolka som negativt.

Vissa test kan ge en mörk skugga eller ett så kallat spökstreck.
  • frestelsen
    ginana01 skrev 2018-02-20 18:25:46 följande:

Bilden kom inte med

Jag ser det strecket du menar tror dock det är negativt då det är för tunt o färgen inte runnit klart.

Hoppas du får ditt plus snart
  • frestelsen
    Mittiprick skrev 2018-03-10 16:24:24 följande:

Fast då hade du ju ägglossning tidigare än du trott. Man kan inte få positivt samma dag som ägget fäster, vilket det tidigast gör 5 dagar efter ägglossning då det måste hinna komma till ett visst stadie i utvecklingen innan det kan fästa, och det tar 5-7 dagar.

Precis.

Celldelningen tar din tid.

Har lagt in tidigare om exakt hur lång tid det tar för varje cell att dela sig..

Sen ska man hinna få tillräckligt med hCG i urinen för att det ska synas på ett test.

Alla som säger att de får plus tidigare har tidigare ägglossning
  • frestelsen
    Hjärta03 skrev 2018-03-29 22:21:26 följande:

Bilderna kom inte med nyss men så här såg det ut

Dom första va i fredags och dom andra va i lördags och sen även ett digitalt

Helt normalt att det ökar så mycket efter bim:)

Grattis till graviditeten:)
  • frestelsen

Nån som vill tro?

Jag har pco och rätt oregelbunden mens, från 28-33 dagar brukar cykeln va på.

Hade sex för 2 veckor sen och är idag på cykeldag 29.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester