• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ensamärstark skrev 2017-10-04 08:29:54 följande:

Tack! Det känns förjävligt rent ut sagt. Jag har ju fortfarande symtom. Brösten är jätteömma o jag mår illa. Inget mer rosa har kommit sen imorse men det kommer väl antar jag.

Får hoppas nästa ägglossning blir vår tur. Jag har pco så jag har tyvärr inte så många ägglossningar per år :(

Du får inte letrozol utskrivet? Jag har med pco och fick det.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-10-04 08:49:55 följande:

Jo läkaren sa att jag bara behövde be om det så skulle jag få. Men ac någon anledning så tar jag mig inte för o be om det :/

Gör det så ökar du ju chansen:)

Jag vart inte gravid av letrozolen men den startade nått så månaden efter. De resultatet en en 4 månaders pojke nu :)
  • frestelsen
    Zora skrev 2017-10-21 06:53:30 följande:

Har ju lagt upp test tidigare i tråden som det syns svagt på. Nu tog jag mod till mig och tog ett digitalt. Inte gravid står det lite sådär hånfullt :( Är 16 dagar efter äl så det birde ju visat om det var något.

Jag öppnade det digitala också. Vet att jag sett bilder någonstans på negativa och positiva sådana. Någon som har en länk? Nu är det ju såklart neg, men jag tänker ju (hoppas) ju ändå att det kanske var för tidigt, även om det känns som att det kanske kommer mens snart. Lägger en bild på stickorna.

Tycker verkligen det där ser ut att va på gränsen till ett gravid.

Läste lite i tempar tråden med.
  • frestelsen
    Zora skrev 2017-10-21 08:36:41 följande:

Ja.. kanske det. Men jag lutar åt att det kanske var början på nåt som hann ge lite hcg, men som sedan stannade av rätt snabbt. Tror att om det är så att äl var senare så borde man ändå se en ökning på stickorna vid det här laget och det är snarare tvärtom.. Nä. Om det var något fel som ?upptäcktes? så här tidigt ska jag väl vara glad..

Asså de är ju klurigt i början. De kan ju va låga hormon fast allt ser bra ut.. det kan ju även va en kemisk grav med tyvärr:/

Hur ser de andra testen ut idag?
  • frestelsen
    lilaemma skrev 2017-10-25 18:47:32 följande:

Alla böcker och all info jag fått hittils säger 3-9 dagar tar det för ägget att fästa...

Måste flika in och hålla med om att det fäster tidigast dag 5. Det är så att det tar en viss tid för celler att dela sig. Och det måste dela sig ett antal gånger för att bilda en blastocyst.

Vi höll på rätt länge att försöka så gick på gyn där en läkare förklarade det för mig med.
  • frestelsen
    Nykär15 skrev 2017-10-25 19:06:14 följande:

Vi har gått på två kliniker och det kan ske avvikelser, vet ju inte om ägget släppte morgon eller kväll och sen fäste morgon eller kväll...isf kan det ju bli så. Jag VET att det var en nidblödning och har aldrig mellanblödningar annars. Hade ju inte fått så tidigt plus heller om det fäst sent. Och min äl var inte tidigare, vet ju det pga ul inför ivf.

biomedicinskanalytiker.org/2013/12/26/cellcykeln/

Asså jag vill inte va dryg.. här står cellernas faser och hur lång tid de tar.. det är då för att bilda en cell. Sen ska cellen dela sig och det tar den tid det tar. Är ju fakta och forskning bakom det.
  • frestelsen
    Milou3 skrev 2017-10-25 19:58:07 följande:

Den där sidan sa ju ingenting om hur lång tid det tar att bli en blastocyst iof. Men jag litar på er som jobbar inom området självklart! Bara så häftigt att det ändå finns de som plussat på äl+7 ex, som lilaemma här ex!

Det är en cell och jag har inte exakt hur många celler en blastocyst är. Skulle celldelningen gå fel under delningen så kommer allt bli fel och det blir ingen graviditet utan ett mf.

Jag är inte inom vården men läst biovetenskap på universitetet.

De som får plus tidigt har ofta äl tidigare.. Sen kan mängden hCG vara väldigt olika.. vissa får hög koncentration och andra inte.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-11 16:03:27 följande:

Jag tycker nog testet är lite starkare idag mot igår kväll på just testlagret. Vad tror ni?

Jag sluta blöda igår kväll. Nu dock senaste timmen har det kommit typ rosa/röd/lila flytningar typ.

Hoppas hoppas:)

Jag fick blödningar nu när jag väntade min son.

Inte kring bim dock men blödde i flera veckor från v.14 till typ v.20.

Vet många som fått en blödning i början men där allt sett bra ut.

Håller mina tummar för dig
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-12 07:47:35 följande:

Tack!! Jag fortsätter testa dagligen här för att se så HCG stiger. Jag blöder ingenting nu. Kan komma lite färgad flytning på sin höjd bara.

Men jag vet inte hur mycket stegring man borde se per dag för stt anses som normalt?

Det är ju svårt att veta hur mycket. Så länge det ökar är det positivt:)

MEN stort MEN är för att får du ont ska du åka in omgående!! En blödning kan vara normalt men kan va att det sitter i äggledaren och det är viktigt att man ser så tidigt som möjligt.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-12 12:40:44 följande:

Glömde bilden

De är så svårt att säga.. jag tycker du ska boka in en tid på vul på kk för att kolla och även ta blodprov på hCG. De har ju mer koll på hur mycket det kan öka osv
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester