• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Skrutt 83 skrev 2017-05-13 16:49:40 följande:

Tog ett cb early nu och ser något svagt på det också (inte gjort tidigare jag prövat) men svårt att avgöra färg och testlagret Stickan var negativ i samma urin. Bara ge upp och inse att det var spök på cb känns det som.

[img=/gallery/image/5310192/full_600/phpGI7WLj45458.jpg

Kommer ingen bild. Sen ge inte upp ännu!! Jag tror plus
  • frestelsen
    Skrutt 83 skrev 2017-05-13 17:06:15 följande:

Konstigt att det inte fungerar, Prövar lägga upp bild igen

Men jo du har plussa!! Grattis!
  • frestelsen
    Skrutt 83 skrev 2017-05-13 17:06:15 följande:

Konstigt att det inte fungerar, Prövar lägga upp bild igen

Googla snabbt så hitta jag dessa. Du ser TL visar inte alltid snabbast:)

• frestelsen
    Pulvermos skrev 2017-05-13 18:17:16 följande:

Vad ledsen jag blir nu, det lär ju betyda att mitt oxå är spök då jag inte fått något tydligt på något annat test än cb . Sånna här streck har jag ju fått på 3 cb test nu, trodde verkligen det var plus

Men vart ditt inte svagare dan efter? Tänker att de där ser inte ut som spöke heller, utan om de inte ökar så kan de va en kemisk grav som fäste men släpper igen
  • frestelsen
    Pulvermos skrev 2017-05-13 19:30:15 följande:

Jo det var det, men fick starkare idag igen så tog det som plus ändå. Men nu när jag läst det här börjar man ju undra. Säger som innan, känner mig gravid, inga menskänningar alls men tror ändå inte på vad jag ser på testet. Speciellt inte nu när någon verkar övertygad om att det är starka spök på cb

De går ju inte att känna sig gravid så tidigt, är samma som typ när man ska ha mens.

Är i v. 33 nu o jag fick inga gravsymtom förns nån till 2 veckor efter bim. Nja lite mensvärk kanske .

Så vänta o se så hoppas jag på ett starkt plus snart:)
  • frestelsen
    Pulvermos skrev 2017-05-13 20:15:58 följande:

Det är fullt möjligt att ha symtom så här tidigt, har vart gravid två gånger innan så jag är inte helt borta i det här. Blir bara så orolig när andra tror att ganska tydlig plus är spökstreck, kan det hända en kan det hända fler så att säga..

Jag har varit gravid 10 gånger och haft mens betydligt fler, det är snarlika symtom (googla det) det som sen skiljer sig är att man får hCG dvs det som syns på gravtesten. När man har tillräckligt högt hCG kan kroppen reagera på det.

Så att gå på symtom innan bim är ju inte bästa sätt att analysera.

Sen är det otroligt vanligt med så kallade kemiska mf.

Hade man inte testat innan mens så skulle man inte upptäckt de svaga strecket.
  • frestelsen
    Milou3 skrev 2017-05-14 08:22:41 följande:

Då lägger jag mig i här lite också :)

Har varit gravid 8 ggr och de symptom innan bim jag fått som gravid har jag aldrig fått de gångerna mensen kommit, utom möjligen någon enstaka gång. Men då har det kanske varit kemiska graviditeter som du säger.

Fast pms-symptom kan ju givetvis skilja sig enormt mycket för olika kvinnor. En förlamande trötthet, halsbränna och jätteömma bröstvårtor 5-6 dagar innan bim är inget jag kan inbilla mig och är inget jag känner i vanliga fall.

Så du har rätt i att det inte är det bästa sättet att märka en ev graviditet, men vissa får tydliga symptom tidigt :)

Så nu hoppas jag själv på lite halsbränna och ömma bröstvårtor om någon vecka, vilket iof är rätt dumt då varje graviditet även kan skilja sig åt i tidiga symptom.

Jag vet även av att ha läst här på fl, många som skriver så här har jag aldrig känt så jag måste va gravid.. Sen kom mensen.

Även alla graviditeter skiljer sig åt. Jag har mått så fruktansvärt illa denna grav men ingen annan.

Men hur som tror jag inte testet visade på spök utan snarare kemisk grav, o de jag menade va att hon inte kände sig gravid, o de behöver man absolut inte göra så tidigt, trots man är det.
  • frestelsen
    Skrutt 83 skrev 2017-05-14 12:24:46 följande:

Tyvärr verkar det bara vara Spökstreck både på vanliga och early. Ser precis ut som igår, och stickorna är fortfarande negativa. Bara försöka ladda om till försök nr 5 efter mf/utomkveds.. känns som det aldrig kommer bli en trea..

Fast är det spöke för både dig och pulvermos måste de va något allvarligt fel på cb!! De är ju sämst upplösning här på fl o för mig va era test så pass tydliga..så kan tänka mig irl..

När är bim?
  • frestelsen
    Mikeybe skrev 2017-05-14 13:01:04 följande:

Skrutt 83

Så fick jag med. Typ inget på gravkollen men starkt på cb

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester