Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vad roligt! Grattis Jennie83!
Vad roligt! Grattis Jennie83!
har ändrat tid nu för vl =) blir den 23:de =) e då i vecka 6+4
kom ju på sambon kanske ville va med =) tur de fanns en tid =)
Grattis gummsan =) så underbart1!!!!
popcorn: pergotime e ju receptbelagt, de fick jag då utskrivet då jag va under utredning. tror tyvärr man inte bara få de bara så här =) men fråga kan man ju alltid göra =)
Men jag fick dunder äl, o jag åt borago, men ja vet ej om de va de som gjorde att jag fick sån j*vulsk ÄL =)
från fass
Var särskilt försiktig med Pergotime
före behandling med Pergotime ska en fullständig gynekologisk undersökning utföras och det ska konstateras att du inte är gravid och att din partner har normal spermieproduktion
om du har sk. polycystiskt ovariesyndrom (blåsor på äggstockarna)
om du har tidigare haft en sjukdom i äggledarna
om du har haft en leversjukdom
Äggstockarna kan ibland överreagera på behandlingen (överstimulering). De vanligaste symtomen är buksmärtor. Kontakta din läkare snarast om detta inträffar. Läkaren avgör om behandlingen ska fortsätta eller inte.
Det har rapporterats om äggstockscancer i samband med infertilitetsbehandling. Infertilitet är i sig dock en primär riskfaktor. Långvarig användning av Pergotime kan öka risken. Den rekommenderade behandlingstiden bör därför inte överskridas.
Risken för flerbörd ökar som följd av behandlingen. Majoriteten av dessa är tvillingfödslar.
Enstaka fall av leverpåverkan med eller utan kliniska symtom har rapporterats. Överstimulerade äggstockar och/eller tidigare leversjukdom kan öka risken för att utveckla försämrad leverfunktion.
Hej hej tjejer, hur e de med er?? har ej lämnat er, ä nte så aktiv i helgen, har sambons syskon här på besök så därför blir det en massa annat =)