• Jennie83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lanylena skrev 2012-03-08 08:50:32 följande:

Vad roligt! Grattis Jennie83!

Tack =)
  • Jennie83
    mamma Linder skrev 2012-03-08 09:32:00 följande:
    Ringde gyn och jag hade ett hcg på 111000 är i v 8 el 9 . Bm skulle prata med dr om set var normalt och sen ringa tillbaka
    men visst borde dom göra ett nytt vul på dig?? tycker värdet låter bra (dom srrade om massa siffror då jag fick mitt mf)
  • Jennie83

har ändrat tid nu för vl =) blir den 23:de =) e då i vecka 6+4
    kom ju på sambon kanske ville va med =) tur de fanns en tid =)

• Jennie83
    Momtobee skrev 2012-03-08 10:18:57 följande:
    Jag har precis bokat tid för vul på torsdag den 15e... Spännande, jättepirrigt och nervöst. Med andra ord skräckslagen!
    ja man blir ju de, men de blir nog fin fint =)
  • Jennie83
    Momtobee skrev 2012-03-08 10:24:48 följande:
    Jennie: har du oxå haft mf?
    ja jag plussade ju i november -11

men fick mf i slutet av november,
  • Jennie83

Grattis gummsan =) så underbart1!!!!

popcorn: pergotime e ju receptbelagt, de fick jag då utskrivet då jag va under utredning. tror tyvärr man inte bara få de bara så här =) men fråga kan man ju alltid göra =)
    Men jag fick dunder äl, o jag åt borago, men ja vet ej om de va de som gjorde att jag fick sån j*vulsk ÄL =)

• Jennie83
    popcornplaya skrev 2012-03-09 10:51:26 följande:
    Har en kompis som har recept att hämta ut som hon inte behöver själv längre.

Det ska du inte göra, måste ju kolla upp dig!!
  • Jennie83

från fass

Var särskilt försiktig med Pergotime

före behandling med Pergotime ska en fullständig gynekologisk undersökning utföras och det ska konstateras att du inte är gravid och att din partner har normal spermieproduktion

om du har sk. polycystiskt ovariesyndrom (blåsor på äggstockarna)

om du har tidigare haft en sjukdom i äggledarna

om du har haft en leversjukdom

Äggstockarna kan ibland överreagera på behandlingen (överstimulering). De vanligaste symtomen är buksmärtor. Kontakta din läkare snarast om detta inträffar. Läkaren avgör om behandlingen ska fortsätta eller inte.

Det har rapporterats om äggstockscancer i samband med infertilitetsbehandling. Infertilitet är i sig dock en primär riskfaktor. Långvarig användning av Pergotime kan öka risken. Den rekommenderade behandlingstiden bör därför inte överskridas.
    Risken för flerbörd ökar som följd av behandlingen. Majoriteten av dessa är tvillingfödslar.

Enstaka fall av leverpåverkan med eller utan kliniska symtom har rapporterats. Överstimulerade äggstockar och/eller tidigare leversjukdom kan öka risken för att utveckla försämrad leverfunktion.

• Jennie83

Hej hej tjejer, hur e de med er?? har ej lämnat er, ä nte så aktiv i helgen, har sambons syskon här på besök så därför blir det en massa annat =)

• Jennie83
    sweasmamma skrev 2012-03-10 11:03:10 följande:
    hej hur går det för dig ?
    går bra, är trött till o från, ha lite molvärk o massa flytningar så ja springer typ på toa konstant för o kolla så de inte e nå blod =P känner mig mega nojjig.
    ha även börja må lite halv illa, igår åt jag för mkt, så då fick ja så här surauppstötningar, huvva blir så även o ja dricker för mkt kaffe så ja försöker va aktsam med de.
    har även börja känna av att man måste springa på toa oftare än vanligt, men ej extremt ännu, men e glad för varje symtom som kommer som gör mig uppmärksam att de e något <3

sa jag att jag fick tid för vul den 23? så då ska jag dit, e v 6+4 (va i vecka 6+3 med william så jag hopaps de går bra den här gången med )
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester