• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Gummsan

En fråga. Vilka av dom billigaste ältesten är bäst? Testlagret, bäst på test, eller vilka?

• Sötnöten

Knasten, ett enormt stort grattis!!! Jag håller alla mina tummar och tår för att allt ska gå bra!!! Blev så glad när jag såg ditt inlägg!!! Åååh vilken lycka!!!!!!!!

• Madeleiiiine
    Gummsan skrev 2014-04-13 21:38:06 följande:

En fråga. Vilka av dom billigaste ältesten är bäst? Testlagret, bäst på test, eller vilka?

Jag köpte på Tradera. Jättenöjd! 30äl och 10 Gravtest för 110kr typ.
  • Mikkan90
    Knasten83 skrev 2014-04-13 19:49:11 följande:
    Äntligen får jag visa upp det!! Efter två år, missfall med tvillingar o på femte insemineringen tog det sig!!!!

Aaaah!! Grattis! Jag loggade in endast för att se hur det gått för dig, vad glad jag blir! :)
    Pojke född 2012-01-16 Flicka bf 2014-02-14
  • Helenmedh

Hänger än här i bakgrunden och blev alldeles tårögd när jag såg ditt plus Knasten83!! Superstort megagrattis!! 

• KeckaW

Nu får ni experter hjälpa mig jag har fått två positiva tester, borde vara i ca v7 (6+4) om jag räknat rätt, men jag tycker att strecken är lite  väl svaga, tror ni jag ska ställa in mig på ett mf/ma? Hade ett ma i höstas (fick veta i v14 på kub, fostret stort som i v 6 så dog förmodligen då). Hade som en mens när jag skulle, blödde dock inte alls mycket och inte i många dagar, dock har jag inet slutat blöda helt utan blödit lite då och då (jättelite, som en 5krona ungefär). Testade första gången och sen idag. Tycker dock att strecket är lite starkare i verkligheten det är lite bländat på bilden! 

• Mysmia79
    KeckaW skrev 2014-04-13 23:11:03 följande:

Nu får ni experter hjälpa mig jag har fått två positiva tester, borde vara i ca v7 (6+4) om jag räknat rätt, men jag tycker att strecken är lite  väl svaga, tror ni jag ska ställa in mig på ett mf/ma? Hade ett ma i höstas (fick veta i v14 på kub, fostret stort som i v 6 så dog förmodligen då). Hade som en mens när jag skulle, blödde dock inte alls mycket och inte i många dagar, dock har jag inet slutat blöda helt utan blödit lite då och då (jättelite, som en 5krona ungefär). Testade första gången och sen idag. Tycker dock att strecket är lite starkare i verkligheten det är lite bländat på bilden! 

Tycker att det borde vara lika starkt om du är i v. 7.
  • CrazyChristina
    KeckaW skrev 2014-04-13 23:11:03 följande:

Testet borde vara jättestarkt nu. Tror tyvärr det är mf. När jag hade mitt första småblödde jag i 11 dagar. Åk in å kolla upp eller köp ett digitalt test de borde ju visa 3+ nu om allt är ok.
  • Fröken K

Jag hade inte särskilt starkt streck, absolut inte lika starkt som kontroll, i v 7, och då började ändå min graviditet som en tvillinggrav. Kolla med ett VUL inte med tester tycker jag nu.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester