• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • K J
    Annikaojohan skrev 2014-04-12 07:42:34 följande:
    Men om du har typ fyra dagar kvar till bim så e det inte konstigt att det blir svagt! Ser du strecket plusset tydligt så tidigt så e du garanterat gravid! Testa me digital om ett par dagar eller idag :-P hihi så kommer du få svart på vitt. Lycka till!
    Sussie0507 skrev 2014-04-11 21:37:45 följande:

Du får ta digitalt :)
    Men behöver inte digitalt lite starkare streck för att reagera?

Såhär svaga blir de inom testtiden..(lite redigerat pga kass mobilkamera) Det är först efteråt när de torkat de blir starkare.. Tänker att eftersom de inte ökar i styrka så borde det vara spökstreck?! :S

• CrazyChristina
    louisep87 skrev 2014-04-12 17:39:30 följande:

Ja det är bara att avvakta och se nu smile1.gif vi håller tummarna på att jag plussar denna månad.. Tredje månadens försök nu smile2.gif
    Hoppas vi får se ett fint plus väldigt snart. :)
  • CrazyChristina
    K J skrev 2014-04-12 17:41:44 följande:
    Sussie0507 skrev 2014-04-11 21:37:45 följande:
    Du får ta digitalt :)
    Men behöver inte digitalt lite starkare streck för att reagera?

Såhär svaga blir de inom testtiden..(lite redigerat pga kass mobilkamera) Det är först efteråt när de torkat de blir starkare.. Tänker att eftersom de inte ökar i styrka så borde det vara spökstreck?! :S

Innan bim är de sån liten ökning av hcg att det inte märks speciellt mycket om man inte har jättekänsliga test. Digitalt säger ju svart på vitt vad det är även om det ser svagt ut på andra test så berättar ju ett digitalt antingen eller. Vänta till bim eller ta ett digitalt i morgon de e mitt råd.
  • Johannah01

Jag testade med digitalt när det var knappt något streck att se. Fick positivt på det digitala. Rekommenderar clear blue starkt !

• K J
    CrazyChristina skrev 2014-04-12 17:55:57 följande:
    Innan bim är de sån liten ökning av hcg att det inte märks speciellt mycket om man inte har jättekänsliga test. Digitalt säger ju svart på vitt vad det är även om det ser svagt ut på andra test så berättar ju ett digitalt antingen eller. Vänta till bim eller ta ett digitalt i morgon de e mitt råd.
    Jaha okej tack då förstår jag! :) skönt o få lite goda råd när man inte själv e så kunnig ;)
  • K J
    Johannah01 skrev 2014-04-12 18:10:01 följande:
    Jag testade med digitalt när det var knappt något streck att se. Fick positivt på det digitala. Rekommenderar clear blue starkt !
    Jasså okej! :) Har ett till vanligt och är inte det tydligt nästa gång så köper jag nog digitalt!
    Det värsta är att man är singel.. och förutsättningarna just nu inte är de bästa (ekonomiskt), himla dyrt o testa med så dyra test då, OCH försörja barn :(
    Så jag kommer få fundera noga på hur jag ska göra om det är så att jag är gravid... Väldigt tråkigt :(
  • Johannah01

Åh vad tråkigt KJ.. Min syster fick göra abort för 2 årsen, hon hade precis blivit ihop med sin kille 20 år gamla, ingen av dom hade ens haft sitt första jobb efter gymnasiet än, eller ens flyttat hemifrån, nu är dom fortfarande tillsammans, och har timjobb, men oavsett att dom fortfarande är ihop så hade ekonomin inte gått ihop.. Måste säga att dom gjorde rätt trots att det är otroligt tråkigt.

• BamBamm

Jag fick gå hem från jobbet idag då jag höll på att dö av trötthet. Somnade sittandes på toan och vaknade till av att jag drömde fast jag var vaken. Har kissat sjuhundratrettioåtta gånger idag så när detta testet togs kan kisset inte ha varit spec koncentrerat... men, är det ens ett plus? spökstreck? Det är rfsu´s och fotot togs ca 8-9 min efter. Först såg jag inget men när jag tittade noggrannare så syns det något iallafall. Det står att man inte ska läsa av efter 30 min och tycker det är viss skillnad på 8 min och 30 min... ska testa i morgon bitti... har inte testat rfsu-s innan... vanligt med spökstreck? 

• MagicQueen
    BamBamm skrev 2014-04-12 19:06:12 följande:

Jag fick gå hem från jobbet idag då jag höll på att dö av trötthet. Somnade sittandes på toan och vaknade till av att jag drömde fast jag var vaken. Har kissat sjuhundratrettioåtta gånger idag så när detta testet togs kan kisset inte ha varit spec koncentrerat... men, är det ens ett plus? spökstreck? Det är rfsu´s och fotot togs ca 8-9 min efter. Först såg jag inget men när jag tittade noggrannare så syns det något iallafall. Det står att man inte ska läsa av efter 30 min och tycker det är viss skillnad på 8 min och 30 min... ska testa i morgon bitti... har inte testat rfsu-s innan... vanligt med spökstreck? 

Det är ju helt klart ett streck där du får tests imorgon igen.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester