• Mikkan90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hejsan alla testar och tydare!

Brukar inte skriva här inne så mycket men läser varje dag. Nu skulle jagsjälv  behöva lite hjälp då jag fick den brillanta idén att dela på ett test. Inte så smart känner jag så här i efterhand.
    Det är appotekets egna test. Jag öppnade hyllsan, klippte det på mitten, stoppade tillbaka halva testet och kissade på den andra halvan.
    Att pricka ett test som är några millimeter brett var inte det lättaste. Igen, vet inte hur jag tänkte.
    Förvånade nog kom det ju upp två linjer istället för en. Vet inte nu om det är för att jag pajat testet eller för att jag använt det helt fel. Var svårt att få med strecket på bild. Men jag ser det tydligt och det är rosa.
    Helammar i princip våran son fortfarande då han inte riktigt fattat tycke för mat än. Han är snart åtta månader och äter kanske lite yoghurt, gröt ett par ggr i veckan.

Ingen annan som har och vågar erkänna att dom testat denna dumma ide själva och kan berätta vad dom fick för resultat? Eller kanske någon som har en massa tester hemma och känner att dom vill exprimentera lite ;)
    Smartast vore så klart och jag travade ner till affären och köpte ett nytt test. Men har i princip länsat mitt konto på vårt kommande bröllop (gifter mig nästa lördag) och vill inte be killen riktigt än ^^

Bifogar två bilden, delen av testet som fortfarande är i hylsan är oanvänt än så länge.

Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90

Tack ni som kollade mitt halva test igår! Tog andra halvan lite senare men den vart negativ så antar att jag inte är gravid ändå. Första delen vart kanske bara så blöt att den visade fel? Funderar jag kanske ska köpa ett nytt test och kolla för säkerhets skull. Pratade med barnmorskan och hon sa att dom rekommenderade att man slutar och amma om man är gravid eftersom livmodern drar ihop sig vid amning.

Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90

Samma test på alla bilderna. Någon som ser något?
    Bilderna är tagna med min telefon och sedan skickade till min mejl,
    då vart dom förstorade, därav den dåliga skärpan.
    Tog ett DocMorris ca 3 tre timmar senare men det vart blankt.
    Tog även ett cb igår med samma resultat som nedan.

Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90

Mamma till Petra: Då är det inte bara jag som ser. Mannen min såg inget, men jag tycker att det syns tydligt. Bara svårt att avgöra färgen.

Grattis till ditt pluss!

viochdu: Jag ammar och har inte fått tillbaka mensen än. Dock har jag dragit ner så jag knappt ammat en gång per dygn så hoppas det kommer igång snart. Om jag inte redan skulle vara gravid det vill säga ^^

Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    Semlan79 skrev 2012-10-22 22:05:18 följande:

Ser negativt ut, tyvärr.
    Äsch, det är väl säkert det. Hoppet är ju det sista som lämna en tyvärr..
    Jobbigt när man inte har någon mens att gå efter. Känner jag mig själv kmr jag säkert ta ett
    till test imorgon fast jag borde vänta ett par dagar.
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    kohler12 skrev 2012-10-22 22:59:11 följande:
    Mikkan90: jag ser på två av dina tester utan problem
    :) Spännande!

Tack för alla svaren, kul att höra vad folk tror ^^
    Helenmedh skrev 2012-10-22 23:08:43 följande:
    Hahahaha.. det där påminde mig om vad min mamma frågade när vi försökt bli gravida i över ett år utan resultat.
    - Men alltså, du äter väl inte p-piller längre va?

Liksom.. Eh ..?

Haha  
    Haha! Ja, vilken lättnad om man kom på att det var därför det inte tagit sig. (även om ett år är helt normalt) Tror det skulle kännas som lite bortkastad tid.
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90

Hej och godmorgon allesammans!

Testade i morse också med mitt andra DocMorris.
    Fick ett svagt streck som resultat. Svårt att få med på bild.
    Vet att man kan ha kortare lutealfas när man ammar så nu hoppas jag
    att det är en graviditet och ägget har fäst ordentligt. Kan ju vara ett spök
    också..

Översta bilden är tagen inom tiden. Andra är tagen efter tiden, vet att det är
    ogiltigt då men tycker det bekräftar placeringen på strecket.
    Är det bara jag som ser?

Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90

osofin: Ja jag såg strecket redan innan jag öppnade testet. Var bara så svårt att fota med hylsan på.

EQ85: Vad otroligt tidigt det digitala fungerade.

Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    EQ85 skrev 2012-10-23 14:15:50 följande:
    ja. jag köpte två st, satt där på toa och tänkte, nej inte en chans att det visar gravid. höll för ögonen och kikade genom springorna mellan fingrarna...

blink........blink...............blink............ .............. inget blink...........GRAVID 1-2
    VA va va ava jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yes jaaaaa jag är gravid *HOPPAR RUNT!* 

haha =) 
    Haha :) En helt otrolig känsla! Är supersugen på digitalt själv men ska avvakta. Man ser ju inte strecken på mina bilder typ :l
    Semlan79 skrev 2012-10-23 14:19:57 följande:
    Jag ser inget..
    Okej, ska försöka hålla mig med att testa. Varje timma känns som den tredubblat i tid.
    Bra att man får låna andras ögon så man kmr ner på jorden lite :)

Pojke född 2012-01-16
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester