• Mikkan90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

EQ85 skrev 2012-10-23 14:34:46 följande:
    så långt vill jag inte gå..............

vilkett sorts test var det?
    Vilken supertrixning ^^ Tack så mkt.
    Det är ett DocMorris test. Nu syns "plusset" tydligt.
    Önskar att jag testat att lysa igenom det innan det torkat.
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    jessie13 skrev 2012-10-23 14:49:23 följande:

Översta bilden tog jag i söndags
    Dom andra två under tog jag i eftermiddags =)
    Jättefin stegring, grattis!!
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    EQ85 skrev 2012-10-23 15:06:19 följande:

kan lysa genom det nu med. används dagsljus och sätt det mot fönsterkarmen. se om du ser ngt
    Det har jag gjort och då syns det ännu tydligare. Önskar bara att jag gjort det inom tiden så
    jag vet att det inte bara dykt upp / blivit starkare efteråt ;)
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    osofin skrev 2012-10-23 14:32:53 följande:
    EQ85: jaha *haha*. Men grattis ändå ;)

Skriver igen och undrar om någon har erfarenhet av minipris ÄL-tester och gravtester?! Det är mkt märkligt med mina tester tycker jag. Börjat bli smått gaaalen! ;)
    Har tyvärr aldrig testat Äl-tester i huvudtaget och inga gravtester från minipris.
    Men det låter ju konstigt att du fått positivt utslag på ÄL i flera dagar nu.
    Har du testat något idag? (Såg att din post kom nu, vet inte om du väntade på flera tester)
    Har du några andra tecken på ägglossning? Ibland kan det väl vara så att kroppen har vårt
    att lossa ett ägg och försöker flera ggr..
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    osofin skrev 2012-10-23 15:40:57 följande:
    Mikkan90: tack! Min kropp är lite mysko efter missfallet och nu väntar jag bara på mensen. Hade hoppats att den skulle komma imorgon eftersom det då är 28 dagar efter MF men av ÄL-testen att döma kan det dröja 2 v till... I nästa ÄL ska vi göra in ett tinat embryo så jag lääängtar för en gångs skull efter mens. gravtester visar neg. Spök kommer efter 30 min men inget mer. Lite konstigt med äl i 4 dagar bara. Men men. Är väl kanske bara att vänta...som vanligt ????. Jag är bara sämst på det! ????
    Ah, typiskt att mensen inte ska komma när man faktiskt vill det. Äl-test ska väl kunna ge positivt precis innan mens också, men som sagt, fyra dagar låter mycket.
    Är man dålig på vänta har man ju hamnat i rätt gäng i alla fall ;) Jag var precis och köpte tre grav test till och funderar nu på hur länge jag kommer kunna hålla mig ^^
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    FruHall skrev 2012-10-23 16:19:52 följande:
    tog ett nytt TL test på eftermiddagen. inte druckit något och hållt mig i 4 timmar. först negativt. Efter 1 timma samma streck som tidigare test.. Konstigt om dessa streck ska komma på ALLA test jag använder.. 

Men men. gubben är på väg hem från jobbet så han skulle svänga förbi apoteket och köpa en "godisblandning" åt mig he he 
    Gillar inte TL-tester. Har fått så på hur många tester som helst. Negativt när man kissar på det men sen så fort det torkat så har det dykt upp ett streck till. Svårt att inte hoppas då även fast det står att det är ogiltligt efter en viss tid. Jag har aldrig varit gravid då iaf, men håller så klart tummarna.
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    Mee90 skrev 2012-10-23 17:07:04 följande:
    Jessie13: GRATTIS :D 

Mikkan: Jag ser på ditt doc morris :D Kan även skymta på CB :) Hoppas det blir starkare.

Åhh så sugen jag är på att testa. Har massa symptom men som säkert bara är inbillning ;) ÄL+ 4-8 Vet inte riktigt :P Väntar på tester från TL.. Ska maila dom idag! Har gått över en vecka sedan jag fick "dina tester är skickade" mailet. Som för de flesta här alltså ;D 

Hittade en väldigt intressant artikel om forskning då ägget fäster.. Där framgårdet att kroppen börjar producera HCG redan när ägget är befruktat och delat sig någon gång, för att meddela kroppen om sin ankomst och förbereda för inplantationen.. Det tkr jag låter väldigt rimligt! Läs artikeln, intressant läsning och man förstår vrf det inte är det lättaste att bli gravid ;D Kan ju också vara en förklaring till varför vissa kan känna så starka symptom så snabbt efter ÄL, de som är hormonkänsliga. Trevlig läs stund ;D 

fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget 
    Tack! Hoppas det är något :)

Intressant artikel. Att bli gravid är ju verkligen en helt otrolig process.
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    Xantippa85 skrev 2012-10-23 17:17:33 följande:
    Någon som har lust att slänga ett getöga på mitt test?
    Jag är på ÄL+8 enligt min vanliga cykel så ska jag vara på BIM-4, men ÄL sköts upp några dagar på grund av att jag åt pergotime (tror jag) så kanske har jag inte BIM förrän på måndag om De ska vara 14dagar efter ÄL

Detta är hur testet såg ut efter 1-2 minuter och jag hade hållt mig från att kissa i ca 2 timmar. Ursäkta den dåliga kvaliten från min mobilkamera..

Kan ana ett streck. Men cb är så knepiga, litar inte på dem förrän det syns tydligt.
    Pojke född 2012-01-16
  • Mikkan90
    FruHall skrev 2012-10-23 17:52:46 följande:
    har dom varit rosa då? För mina streck är rosa.. varit det på 6 test nu.. lite svagare vid lunch än på morgonen men då hade jag druckit kaffe och inte hållt mig..
    Nja inte ljusrosa utan mera samma färg som kontrollstrecket när det torkat. Mera åt det mörkröda hållet (?) Breda och fullt synliga vid genomlysning i alla fall.
    Pojke född 2012-01-16
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester