-
ja för promenader är annars ett väl beprövat knep för mig just längre och längre nästan för varje dag.. och intervalltempo, hunden skulle ju älska det.. men tiden finns inte och det är väl det som gör mig sååå frustrerad.MrsC74 skrev 2012-02-04 13:50:02 följande:Okej. Det var bara ett tips:) hoppas du hittar ett sätt som passar dig bra.
-
ja så klart.. men hon är på hunddagis Men det är ju också en samvetsfråga att hon är där så mycket men det är denna terminen nu, de sista två blir ju bättre och under den tiden ska jag nog hinna ta det där förbaskade körkortet och då kommer jag hem lättare och smidigare.Lufsan skrev 2012-02-04 13:55:55 följande:Men om du har hund måste du väl nästan komma ut två timmar per dag? Har själv hund, vi går minst 4 promenader om dagen med honom som är runt 30 minuter. Varje helg går jag ut på fler promenader varav en av dom är minst 2 timmar lång.
Eller ni kanske har en hund gård eller något?
Sen har jag en hund som absolut inte klarar 2 timmars promenader då får jag bära henne sista timman och hon väger 50 kg, hon springer mycket lös och då bränner hon totalt ut sig på 10 min *S*, hon är dessutom inte så stor som hon SKA vara och har svårt att lägga på sig så veterinären har satt ett förbud på prommisar längre än 30 min vilket passar HENNE helt ypperligt den lata lilla damen *S* -
jag har en leonberger... hon är ganska HÖG men har inget "kött" på benen och blir trött otroooligt fort hon är inte "Underviktig" så men borde ha mer muskulatur och revbenen ska inte synas på det viset... som din hund låter var min schäferblandis också.. han hade bordercollie i sig.. helt galen ha ha...betedde sig PRECIIIS som det du beskriver.Lufsan skrev 2012-02-04 14:10:35 följande:Oj! Men då måste du ju ha en Grandis eller något? Om hon väger 50kg och är underviktig. Men då förstår jag hur det ligger till. Har själv en schäfer blandning som aldrig blir trött när vi har gått en två timmars promenad vill han gärna jaga bollen i hundgården i en timme till. Cyklade med honom i somras och när vi cyklat en timme var jag ofta trött och han bara hoppade och lekte och ville göra om allt igen =P.
Du kan inte skaffa ett sånt där gångband då. Så kan du gå hemma framför tv eller medan du gör något annat?
Gåband/löpband har vi talat om.. jag hatar att gå men gillar att springa men med den vikt jag har idag får jag ta det lugnt och inte börja löpträna direkt, men det finns fortfarande väääldigt dåligt med tid..men om jag går upp bara en halvtimma tidigare och går direkt till bandet kan jag ju hinna med en stund då tex, tv hinner jag aldrig titta på *S* vi spelar in alla bra serier och försöker hinna titta lite på helgen eller om man har ledigt någon dag, vi ligger flera veckor efter de flesta serier och då har vi ändå bara 4 tv-kanaler ha ha.... så är det att bo ute i skogen och ha långt till jobb o skola.....Jag HADE gått ner 15 kg i höstas men då jag började med IVF-behandlingen gick jag som så många andra som gör det upp i vikt drygt 10 kg, det var fruktansvärt vid äggplocket för då fick jag ställa mig på vågen utanför operationssalen och då visade den helt plötsligt 3-siffrigt efter att ha varit straxt under 90 bara några veckor tidigare... guuud som jag skämdes trots att jag vet att det är vanligt att man går upp.
Och första frågan jag fick när jag ringde för att styra upp nästa behandling var "hur går det med vikten?" tja vad svarar man.. det har varit JUL, jag har gift mig.... inte så att man svälter sig själv då liksom *S*
Men ett löpband står på önskelistan och ev ska vi hyra ett, av bättre kvalitet för då får man ett riktigt riktigt bra utan att behöva köpa ett och det stället vi kollade kunde man binda på två månader åt gången- så man inte blir stående med ett svindyrt band som man inte använder eller nåt. -
jag är lite fundersam.....jag har ALDRIG i de snart 30 år jag har haft mens haft spottings....men de sista två menserna har jag haft det.... och nu även den här gången tydligen.
De tre första gångerna jag var på dass i dag så fanns det lite.. typ röd/brun flytning på pappret... nu denna gången...inget....
Sätter ihop det med min ålder *S* jag har ju aldrig haft det förr liksom.
Tog ett test nu också...men jag kan iaf inte se något.. ska försöka lägga upp det men vi har ju lite datatrubbel.. har iaf hittat min telefon nu så jag kunde fota det *ASG*
Har ni några funderingar kring detta med spottings, vad jag har förstått så har många det ...alltid....nån som vet varför man har det eller om det "bara är så"? -
spottings för mig är när man har små stänkblödningar... ofta före mensen så vitt jag har förstått... ibland har man ju spottings under en grav också.Lufsan skrev 2012-02-04 18:53:37 följande:Hum... det där har jag aldrig tänkt på men hade typ något sånt denna månaden. Hade kanske två-tre dagar med riktig mens sen hade jag bruna flytningar och så ibland när jag gick på toa kom det blod på pappret.
Är det spottnings? Vad är det? Och är det något ovanligt?
För jag tog det bara som att mensen blev lite knäpp av rosenroten.
Ja kroppen är förunderlig.. -
här är först fmorgonens test
och så kvällens i två versioner
mixtra och trixa gärna.. jag har ju som sagt en vääääldigt gammal och dålig (seg) dator just nu så jag har svårt att göra det själv... -
sockerkringlan... det ser ju nästan ut som en skugga där.... underligt.....ha ha... nu är jag ju helt inställd på att jag INTE är gravid och så får det bli, allt annat blir bara överraskande
-
och eftersom jag har BIM i dag torde det ju vara ett solklart streck där...eller hur?
-
ja... chansen finns ju.. vi som tänkte ÄNTLIGEN knäcka flaskan med bubbel vi fick i julklapp......julen 2010!!!Sockerkringlan skrev 2012-02-04 19:25:04 följande:Nej, det är inte säkert. Vissa får ju inte plus förrän efter BIM, det är bara vi testomaner som förväntar oss plus typ dagen efter ÄL
Det där med spottings är en historia för sig själv ju, men spottings är inte mens vilket betyder att chansen att plussa finns fortfarande
Vi fick ju dessutom EN TILL på vår bröllopsresa, som vi inte hann/orkade öppna då....vi är fan inga alkisar inte hehe... men smaka på lite bubbel kan man väl göra, även om man nu -mot förmodan- skulle vara på tjocken?
Förresten sockerbrallan...ser DU några skuggor/streck på mina tester eller är det bara mina ögon som bråkar? -
ja denna eviga fråga..*S*popcornplaya skrev 2012-02-04 19:27:52 följande:Slemmis: alltså jag tycker jag anar nått på alla! Sen om det är äkta eller spök det är frågan.