• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Isabellee

Jag gillade spaetti och köttfärssås och dom tjocka våfflorna man fick till mellis :)

• HelenaMaria

Det serverades mycket gott i skolan, speciellt på gymnasiet; dragonfisk, biff med pizzafyllning m.m.
    Tycker att skolmaten överlag varit bra under min tid i grundskola och gymnasiet 1985-1997.

• Skogshuggaren

Maten jag fick på gymnasiet (80-talet) var verkligen bra. Panerad spätta, mums! Och kycklinglevergrytan vi fick, den var suverän. Jag saknar den fortfarande.

• Linda Famillia

jag kan fortfarande inte äta matris, eller något med dill eller gul curry.

i övrigt tycker jag att det var ok mat, men skiftade verkligen beroende på vilken skola jag gick på.

o cabo verde... saudade
  • Femmor

Jag älskade skolans mandelfisk med potatismos, men det var jag ganska ensam om i klassen!

• Ninso

Jag älskade skolmaten som barn! Gick i grundskolan -88 till -97.

Mina favoriter var fisk med filsås, mandelfisk och ryssröra (en slags köttfärsröra som man åt med pitabröd). Sedan fanns det givetvis mat man inte tyckte om, sjömansbiff var jag aldrig förtjust i exempelvis. Jag blev vegetarian i åttonde klass, och det var ganska trist mat faktiskt. Mestadels Gorbys veg-piroger.

På gymnasiet hade vi också bra mat, främst en fräsch salladsbuffé som var hur bra som helst. Den vegetariska maten var riktigt bra!

• seandra82

kommer inte så mkt ihåg av lågstadiets bambamat mer mellanstadiet för jag började ny skola en friskola där fick vi ex pannkaka efter soppan m grädde o sylt , tacos o hamburgare m tillbehör, mjölk el vatten saft på fredagarna .
     så där gjorde de maten på plats.
    på högstadiet var det sjklart centralkök där hälften var klart o skulle värmas upp o ut i bamba. gillade : potatisbullarna, fick även blodpudding  som tillval om man inte ville ha potatisbulle, göteburgare o pizza resterande gick inte å äta  potatisarna var gröna , grytorna såg äckliga ut. inte konstigt att man gick till grillen på torget å köpte godis o en pommes ( gubben på grillen har tjänat en bra slant tack vare skolan låg 2 meter fr grillen på torget

• katalysator
    Kimona skrev 2011-09-08 07:29:20 följande:
    Åååh då kanske du kan hjälpa mig? Den där fisken med grönt täcke på (samma som fisk med mandeltäcke fast något grönt) som serveras med potatis och smält smör, vad heter den?
    Jag vet! Fiskgratäng Björkeby! Det var den mest fruktade maträtten i min mellanstadieskola :D
  • 78Misan

Jag gillade skinksallad/kycklingsallad med varmt ris och en supergod kall tomatsås.

• 78Misan

sista terminen på högstadiet slutade de laga maten i skolan då blev det sån cook & chill som levererades o bara värmdes

På gymnasiet hade vi ju Hotell o resturang utbildning så ibland va maten god o ibland hemsk 

Svar på tråden Minns ni skolmaten?