• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Kimona
    katalysator skrev 2011-09-08 12:32:03 följande:
    Jag vet! Fiskgratäng Björkeby! Det var den mest fruktade maträtten i min mellanstadieskola :D
    ÅÅÅÅH TACK!!! Ja den var fruktad, men jag älskade den!
  • Otäck
    Kimona skrev 2011-09-08 22:16:13 följande:
    ÅÅÅÅH TACK!!! Ja den var fruktad, men jag älskade den!
    Det är inte samma som jag tänker på? Fast den jag åt var mer orange med lite grönt i iofs...
  • Otäck
    Balahir skrev 2011-09-08 21:31:53 följande:
    tror dom menar den som inhåller, creme fraishe, majonäs, dill och citron... :)
    Då är det inte samma nej... :(
  • Kimona
    sollo skrev 2011-09-08 22:50:36 följande:
    Nån som vet vad det var för fisk? den panerade fisken?
    Findus har sån fisk :)
  • Hannathu
    Otäck skrev 2011-09-08 21:30:01 följande:
    Den där filsåsen alla pratar om, var det den där tunna, rosa såsen som serverades med ris, och typ fisk/chicken bits tro?
    ja troligen den, fil, lite majo och chilisås¨¨
    Otäck skrev 2011-09-08 20:57:25 följande:
    En maträtt som jag än idag kan vara sugen på och minns allt för väl var fiskgratängen. Den hade något sorts grön/orange täcke ovan på, torsk tror jag fisken var och det var så sjukt gott. Antar att det var ett "morotstäcke", men jag är inte helt säker. Någon som minns den?
    Den fiskgratängen med lite grönorange täcke låter som fisk bordelaise
    sollo skrev 2011-09-08 22:50:36 följande:
    Nån som vet vad det var för fisk? den panerade fisken?
    troligen fisketter. Billigast möjliga
  • Lollo36
    Hannathu skrev 2011-09-09 17:15:53 följande:
    troligen fisketter. Billigast möjliga
    Nej, hör och häpna, vi fick faktiskt stora bitar sprödpanerade fiskfiléer. Man kan ju köpa Findus sprödpanerad torsk som smakar ungefär likadant, fast jag har för mig att det vi fick i skolan var sej.
    The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Hannathu
    Lollo36 skrev 2011-09-10 12:53:41 följande:
    Nej, hör och häpna, vi fick faktiskt stora bitar sprödpanerade fiskfiléer. Man kan ju köpa Findus sprödpanerad torsk som smakar ungefär likadant, fast jag har för mig att det vi fick i skolan var sej.
    Det finns sprödbakad sej från andra märken som smakar som Findus sprödpanerade torsk. Vilken lyx ni hade då
    Vi fick fisketter - fyrkantiga bitar panerad fiskfärs, fast jag ska inte klaga, tyckte faktiskt att de var rätt OK. Fiskpinnarna klarade inte varmhållningen så de blev torra men dessa funkade.
  • Otäck
    Hannathu skrev 2011-09-09 17:15:53 följande:
    Den fiskgratängen med lite grönorange täcke låter som fisk bordelaise
    Åh, hell dig! Jag googlade och av bilderna att döma så ser det verkligen likt ut, jag måste testa att tillaga den och se om det är rätt! :)
Svar på tråden Minns ni skolmaten?