• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Bellalella

Vet inte varför många tycker skolmaten är vidrig, är det verkligen så..
    Nu låter jag gammal men på min tid(jag är 34) så tyckte jag skolmaten var skitgod! Saknar göteburgare och lappkojs! Fisk med den kalla vita såsen och korvstroganoffen.. 

• Saralito

Pastan med ost- och skinksås kan jag fortfarande bli sugen på, men det är nog det enda tror jag. Vi hade katastrofalt dålig skolmat när jag växte upp. Urusel rent ut sagt. 

• Sommarlöv

Jag älskade ost och skinksallad, med ris och kall sås. Känns som en riktig 80-talsklassiker. Har inte ätit det sedan jag slutade skolan. Skulle nog inte direkt tycka att det var någon höjdare idag....

• Lattjo

Ryssröra med pitabröd var en höjdare! Sen gillade jag fiskpanetter med potatis och remouladsås, sjömansbiff och pannkaka. Vi fick bara tjockpannkaka, riktigt sladdrig men jäklar vad jag gillade den. Vi fick den ihop med saftsås, sanslöst gott :)

• kolapapper

purjolökssoppa, fiskpanetter, korv med mos, köttfärsgrattäng, köttbullar, tonfisksallad med någon mystisk kall rosa sås... För det mesta god mat trots att alla skulle klaga och inte äta utan knapra på sitt knäckebröd.

• How about cupcakes
    UmmAlina skrev 2011-09-06 20:25:01 följande:
    Bor ju också i Småland, men känner inte till den du pratar om..
    Men du, vilken fantastisk blogg du har!
    Den har jag lagt till mina favoriter nu... Ok va? 
  • mammatill2rara

Om man ser till 7-9 så älskade jag, pasta med kycklingsås.. Pasta med korvsåsen. Tomtegröt. Samt, paneradfisk med potatis med remouladsås Sen i gymn, blev skolmaten från en annan kommun och den var inte lika god. Så det resulterade i att under de tre åren åt jag i skolan.. Säg 12-17 gånger kanske...

• Blitz

Har aldrig ätit så god lasagne som den i lågstadiet.. Skulle sälja min arm för det receptet...
    Panerad fisk var också supergott. Har lärt mig o göra gurksåsen precis som den smaka i min skola.. Skrattande

Tycker nästan all mat var god vi fick. Utom pölsan Kräks

Svar på tråden Minns ni skolmaten?