Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

Minns ni skolmaten?

Ryssröra med pitabröd var en höjdare! Sen gillade jag fiskpanetter med potatis och remouladsås, sjömansbiff och pannkaka. Vi fick bara tjockpannkaka, riktigt sladdrig men jäklar vad jag gillade den. Vi fick den ihop med saftsås, sanslöst gott :)

• Lattjo
    HarperSeven skrev 2011-09-07 19:03:56 följande:
    Min favorit var rökt makrill med spenat. Den hade inte så många som nummer ett.

Sämst tyckte jag om pannkakorna. De hade för lite ägg och var alldeles för tjocka. Det var också lite konstigt.
    Den makrillen har jag fortfarande mardrömmar om, den var (i vår bespisning) så stenhård så jag vid ett tillfälle skar sönder gommen på den och varje gång jag tänker på den rökta makrillen kan jag känna hur det kändes i munnen just den gången. Det var en i vår klass som gillade den tror jag :)
  • Lattjo
    giftgrodan skrev 2011-09-07 15:47:32 följande:
    snälla ni som skriver "sussies köttfärs" eller "ryssröra" eller liknande, kan ni inte beskriva lite mer? Alla har ju inte haft samma mat
    Ryssröra var en köttfärsröra med ris som vi åt i pitabröd. Alla älskade den röran i vår klass :)
  • Lattjo

Vi hade bra mat dom första sex åren, sen okej mat resten av skoltiden. Mina favoriter var: Ryssröra i pitabröd Köttfärssås och spagetti Fiskpannetter, potatis och remouladsås (en rosa sås som smakar ungefär som filsås, som jag experimenterar för att göra en bra sån sås. Sjömannsbiff (som gjordes mer som en potatisgratäng) Det värsta var helt klart rökt makrill. Den var så hård så jag skar sönder gomen en gång. Varje gång jag tänker på den känner jag hur den skär in i munnen...

Svar på tråden Minns ni skolmaten?