• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • CoolJen

Ja spagetti med köttfärssås och köttbullar med makaroner, jämt med god vattnig pasta
    Gillade också kebabgrytan med ris.

• 071001

Jo, vissa rätter minns jag med glädje, som risotton och köttfärssåsen, men jag åt väldigt dåligt under min skoltid så jag nästan allt var bläh. Idag skulle jag nog tycka om det mesta som serverades tror jag.

• Biinzan

Jag kommer ihåg när det serverades tjocka ugns-pannkakor, jag HATADE den rätten. Och sen stod det en tjurig mattant bredvid komposten där jag tänkte slänga maten, men hon tvingade mig att äta upp, fick inte slänga någonting! Fy va äckligt de va och va arg jag va på mattanten.

Favoriten va korvstroganoff med ris & kebabgryta och ris. 

• sallybuse

Jag minns också skolmaten fast de är SÅ länge sen.MInns en massa gott.Lappkojs,Levergryta,Pytt i panna,Köttfärssås o spagetti,Grönkålsoppa,Köttfärsoppa,  Men de som du skrev Cool.Jen Kebabgrytan den minns inte jag.Men de är nog säkert flera års ålderskillnad på oss.Skulle jag tro.

• sallybuse
    plankton skrev 2011-09-06 13:46:14 följande:
    Salladsbord och faluburgare! Åh vad jag kan sakna det ibland! Skrattande

De fanns inte heller när jag gick i skolan.
  • 071001

Pizza, kebabgryta och salladsbord är helt okända rätter i min skolmatsal, född -74.

• CarolineA
    071001 skrev 2011-09-06 13:52:48 följande:
    Pizza, kebabgryta och salladsbord är helt okända rätter i min skolmatsal, född -74.
Svar på tråden Minns ni skolmaten?