• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Linaslus

Den sprödbakade fisken, pyttipannan, ha burgarna, å köttfärssåsen blir jag ofta sugen på. Spec köttfärssåsen har försökt göra likadan hemma men det går bara inte. Nån som har knepet kanske?

• UmmAlina
    How about cupcakes skrev 2011-09-06 20:44:05 följande:
    Men du, vilken fantastisk blogg du har!
    Den har jag lagt till mina favoriter nu... Ok va? 

Oj, det är inte min blogg.... =)

Kryddburken är en jätteduktig tjej som bor på Öland..  
  • littlepixiegrl
    Caranlachiel skrev 2011-09-06 14:11:02 följande:
    Pannkakor, piroger, minestronesoppa, panerad torsk med jättegod remouladsås och höns med ris och curry är det jag kommer ihåg bäst från skoltiden. Särskilt det sistnämnda var jättegott!

Från dagis kan jag sakna frikadellerna och köttkorven!
    Åh, kokt höns med ris och currysås var precis det jag skulle skriva! MUMS!
    Sprödbakad torsk med filsås, pyttipanna, moussaka (som var mer en gräddig köttfärs- och potatisgratäng), tonfisksalladen med rosa sås, chili con carne...
    Fanns ju så mycket gott!

Dock ingen pizza, kebabgryta eller salladsbord...är föd -80 
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Thaleya
    Blitz skrev 2011-09-06 21:02:08 följande:
    Undrar om köttfärssåsen smakar likadant i hela landet?
    Här kommer nån som säger sig lyckats iaf.
    kryddburken.se/2008/09/12/kottfarssas-som-man.../
    någon som vet om den smakar som skolans, jag måste faktiskt erkänna att jag besökt skolan efter jag slutat och betalat för lunch några gånger då det varit köttfärs, men nu örjar jag bli på tk för gammal så det vore nog konstigt.
  • UmmAlina
    Thaleya skrev 2011-09-06 21:06:26 följande:
    någon som vet om den smakar som skolans, jag måste faktiskt erkänna att jag besökt skolan efter jag slutat och betalat för lunch några gånger då det varit köttfärs, men nu örjar jag bli på tk för gammal så det vore nog konstigt.

Jaaa den smakar som skolans som jag gick i, i alla fall... =)
  • Blitz

Har inte testat receptet själv, googlade fram de nyligen. Fast magen börja kurra direkt...Flört

• fruboman

Rättviksgymnasiet.
    Ugnsgratinerade rotfrukter med pesto...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmums.... 

• roffe

Jag älskade maten. Köttfärssåsen, fiskpanetterna, fiskgratängen, fiskburgare, korvstroganoffen (sådär härligt orange får jag den aldrig även om jag stoppar i morot).

Ännu bättre blev det i gymnasiet då vi fisk salladsbord med olika sorters grönsaker och även keso, oliver osv. Riktigt gott att ha till maten eller att äta istället om maten var någon rätt man inte klarade av (i mitt fall jambalaya, en slemmig sås med oidentifierbara ingredienser). :)

Svar på tråden Minns ni skolmaten?