• hild

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Snuttenuttan, håller tummarna för dig!!
    Hoppas, hoppas ...

förlossningsfilmen lät läskig. tur nog så har jag inte den kanalen.

idag har vi varit och skrivit på faderskapsintyget så nu är sambon fader enligt sveriges rikes lag! byråkrati!!

• hild

Nattvinge, nä det stämmer den måste inte gå innan! Det har den inte gjort på mig heller (bf 26/2).

Superkul, snuttenuttan, äntligen dags för dig! Hoppas att det smittar av sig på oss andra!

Längtar!

• hild

Kanske en Saga, min sambo har också börjat ligga nära nära mig nu som han inte har gjort på ett tag. Han följer liksom efter mig när jag flyttar mig ut på kanten- jag vill ju ha det svalt. Förut så ville han inte ligga nära för han sa att an vaknade av mig hela tiden när jag gick upp men det är väl som du säger att man har fått en vakthund i sängen fniss!

Min bebis far runt i magen också-bökar och har sig så jag tänker nästan hela tiden att nu måste vattnet gå snart för den trycker på neråt och det känns nästan som den tar sats ut.
    Fötter och ben ihopkrupna uppåt och trycker sig nästan ut ur huden och sen småkrafs neråt och så tar den spjärn! Försöker väl sträcka på sig stackarn! Måste vara trångt nu!

• hild

godmorgon. ingen vaken?
    det brukar ju alltid vara nån?

min mage är lite orolig just nu- lös i magen. Ett tecken?.....

• hild

Oj va kul för Snuttenuttan och weiring!
    Lycka till!

• hild

Buffa, jättekul med en till bebis i tråden. Jättesöt och fin liten en!

• hild

hej igen, jag tycker att jag har lärt mig livsmedelsverkets lista för gravida och det var länge sedan jag funderade på den. nu tycker jag att det inte är så svårt längre men, MEN nu fick jag ett ryck och funderade. Min farmor serverade pastrami-skinka (kalkon) nyskivad igår och så fick jag veta att det skulle undvikas.

hur duktiga har ni varit med maten? jag har alltid köpt skivad skinka från disken men inte tänkt på det där med kallrökt och varmrökt. jag vet inte ens vad de orden betyder. basturökt skinka tex, vad är det?

lite löjligt att bli nojig över maten nu när bebisen nästan är klar...

• hild

Tack för svar angående maten.
    Nä man ska väl inte oroa sig för mycket och gjort är gjort.
    Men morotsjuice hur fick du toxoplasmos?

Jag kanske hispar till mig lite extra nu när jag strax ska få möta bebisen(förhoppningsvis i alla fall) och så jobbar jag med handikappade barn och har läst en hel del om sånt under min utbildning.

• hild

Hej Selmas
    tycker du att det känns annorlunda nu när bebben är fixerad?

Såg ni snowboarden, os, spännande och kul eller hur?!!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!