• hild

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Vad tyckte ni om Före födseln? Väldigt likt Lennart Nilssons film tycker jag-men hans är vackrare. Har ni fått göra tredimensionella ultraljud? jag vet att en del får det men vi fick inte det.

• hild

Hej på er alla som sover dåligt

Jag har knappt heller kunnat sova. Supertörstig hela nattenpga täppt näsa och sover med öppen mun. Men dricker jag får jag halsabränna.. Till slut fick jag också sitta upp och sova-vad skönt det var när jag somnade till slut-men har nog varit uppe tre,fyra gånger i natt, funderade på att logga in men ville inte väcka mig själv för mycket. Kunde desutom knappt böja på fingrarna för att de var så svullna.

Kom ut lilla bebis!

• hild

Lajban, ja det låter svårt och jobbigt för dig med alla värkar. Du får nästan fråga förlossningen. Ska man behöva ha så ont så länge innan förlossningen när man är andragångsföderska- KAN de inte sätta igång dig snart så du blir fri plågorna?

• hild

Hej Lajban, ja hoppas att det händer nåt för dig nästa vecka. Jag ska också till MVC på måndag, förhoppningsvis sista besöket. Bf 26/2

• hild

jag håller med!
    det är nästan omöjligt att köpa nåt sött innan bebisen kommer som är könsneutralt-allt är rosa eller blått. så det mesta jag köpt är vitt eller beigt, inte så roliga färger.

• hild

Förresten, har ni köpt en massa amningskläder och bh mm?

• hild

Snuttenuttan och ni andra, var hittade ni amningslinnen som var billiga? jag vill inte heller flasha magen.
    på hennes är det helt slut och jag har kollat på massa olika butiker. boob är som sagt var dyra.det föds för många denna må¨nad det är väl därför det är slut

jag har bara två amningsbh-ar än så länge och två tröjor

• hild

Morotsjuice, det där med att hålla sig aktiv kanske gäller oss alla? för att få igång förlossning, vad tror ni om det? Samtidigt så hör man ju att man ska vila så att man orkar med förlossningen bättre-svår avvägning!!

• hild

Snuttenutan, jobbigt för dig, vi tröstar dig alla här på tråden och hoppas att dagen går fort och du blir själv igen med din man och får mysa!

Hur ofta kollar de urinen på er? på mig har de bara gjort det på inskrivningen!
    hmm, jag vet inte vad jag ska tro om min barnmorska..

Jag önskar att jag också orkade baka bullar, skulle vara mysigt att känna doften! Mumsig doft av nybakade kanelbullar!

Jag fick ju ett ryck och bakade förra veckan, schackrutor, sockerkaka och sen gick elvispen sönder!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!