Inlägg från: Nattvinge |Visa alla inlägg
  • Nattvinge

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Grattis Skånenettan! Först ut!

morotsjos: Jag kan tänka mig att det blir mycket nu med två små på en gång. Kanske blir så att ni får mer aktivt försöka introducera honom till de små än vad ni skulle fått om det "bara" varit en? Det du måste lita på i första hand är att det inte kommer att gå någon nöd på honom när du är på bb. Pappa får kanske göra något extra för att distrahera? Jag spånar bara lite, hoppas du inte tar illa upp Har ju 0 barn sedan tidigare så jag ska väl egentligen vara tyst...

Jag vet inte hur förvärkar ska kännas, så jag kan inte säga om jag har sådana eller inte Dock har jag molvärk och sammandragningar och ett troll som trycker neråt neråt neråt

• Nattvinge

Skånenettan: Så söt liten Victor ni har! Grattis igen!

Julius: Vad bra att det känns ok idag efter fallet igår. Är själv väldigt rädd att trilla, så jag vet hur det känns.

Ett tips till alla som vill få barn nu och inte sen: Åk båt med någon som inte är så duktig på att parera vågor. Det gjorde min mor och det studsade _rejält_! Några dagar senare bestämde jag mig för att nu fick det vara nog och tittade ut lite mer än 3 veckor förtidigt Mammsen är helt övertygad om att det var båtfärden som satte igång det hela

• Nattvinge

Linda: Kan ju hjälpa att mammsen födde mitt i sommaren... lite mer chans till båtfärd då

KidA: Oh så spännande!

skånenettan: Det verkar ju se ljust ut ändå, du får en kram i en påse att ta ut när den behövs *räcker över*

EGO: Har testat min TENS apparat nu... känns som om skinnet ska krypa iväg från kroppen, helmysko! Vill få lite mer avancerade värkar så att jag kan testa ordentligt

Slutade jobba i fredags, två veckor semester innan ETA Ska bli skönt men samtidigt konstigt...

• Nattvinge

SnutteNuttan: ETA = Estimated Time of Arrival

MaSo: Tack tack, och lycka till med din också

Grattis Anniqa!

Själv förstörde jag gubens frieri... Kom av planet och där stod han och var nervös (vilket jag inte visste) och deklarerade snabbt, jäklarns vad jag är kissig var finns toaletten? Så då fick han lägga sina fina planer på hyllan och fria hemma istället. För mig så var det lika bra det, är inte så hispig att det måste vara på något speciellt sätt, det ÄR ju speciellt iom frieriet. Det är liksom det som är grejjen, men han är så romantisk att det duger liksom inte... sötisen

• Nattvinge

KidA: Grattis!!

Kanske en Saga: Värme hjälper faktiskt, så om du har en ris-/vetekudde att lägga på brukar mildra den värsta smärtan. Dessutom om din karl kan hjälpa dig att trycka ihop bäckenet, ett försiktigt men stadigt tryck på höftbenen mildrar också smärtan. Finns ju bäckenbälten också men de är mest verksamma om du har problem med de bakre fogarna sa sjukgymnasten när jag provade ut ett sådant. Hade det på mig då jag gick, och det hjälpte tyckte jag

• Nattvinge

Jag kommer nog också vara kvar här in i mars, försöker att stålsätta mig för den långa väntan, men det är jobbigt. Speciellt om jag ska måsta ha det som igår och idag. Ont som f-n hela jäkla tiden, benen domnade bort... Inatt har jag sovit som en kratta, ont i hela bäckenet och molvärk. Nu på morgonen molvärk ungefär varje kvart, men det gör ju inte ont ont, bara små ont förvirrande - jag?!? Men ingen slemmis eller andra tecken så det är bara att förbereda maken på en skitsur Nattvinge, gillar inte att ha ont...

Men jag har i alla fall en lunchdejt att se fram emot idag och en lunchdejt OCH en fikadejt imorgon

• Nattvinge

för mig är det att komma åt att stänga dörren när jag väl satt mig. Ut ur bilen "rullar" jag nästan vilken syn det måste vara!

Jag har hämtat ut min TENS och väntar med spänning på att få prova den ordentligt, jag ska bara ha liiite ondare först

• Nattvinge

selmas: vända sig utan att vakna? Jag tror jag har hört talas om att det går, men jag minns inte...

Linda: Åh, grattis! Så fina ringar! Och så underbart att vara förlovade

• Nattvinge

Att man kan bli så trött av att plantera om blommor! Var helt andfådd när jag hoppade in i duschen efter 3 blommors omplantering. Imorgon blir det 5 st som ska planteras om och ytterligare 2 som ska duschas. Efter det är det bara ett rum kvar att fippla med blommorna och där är det *räknar* två som ska planteras om, så på onsdag blir jag klar om allt går som det ska

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!