Inlägg från: Nattvinge |Visa alla inlägg
  • Nattvinge

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jag sällar mig också till skaran av illasovare... halsbrännan från helvetet och på väg att bli förkyld... kan det bli bättre? *ironi*

Nu ska jag äta frulle och sedan ska jag pyssla vidare. Får ju tvätta idag, och det är ju alltid nått

• Nattvinge

Grattis SnutteNuttan! *blåser i tuta* Tårtrester är alltid välkommet

Ser att ni diskuterar amnings-toppar/bhar. Har en boob-tröja som jag hittade på rea. Och inte en enda amningsbh. Då jag knappt har gått upp i storlek nu under graviditeten, såväntar jag tills mjölken rinner tilll innan jag köper hade jag tänkt. Har en top från Apoteket som är väldigt töjbar som jag tänkte börja med på bb, så får vi se var jag hamnar sedan

• Nattvinge

SnutteNuttan: Klart du får skriva av dig, vi läser och förstår. Alltid är det någn som har varit med om något liknande... Själv gruvar jag mig för min trettioårsdag i sommar. För mig är det en piss i Nilen, och kunde gärna få passera förbi som en "vanlig" födelsedag med några kort i lådan och släkten som ringer och grattar, men inte här nere i Skåne... Nä, det är en _stooor_ grej.... Fattar inte, 30 är ju ingen ålder på en häst

• Nattvinge

SnutteNuttan: Oh så spännande! Och om du får idag... så kanske jag får ta över de dagarna och då blir det precis som jag trott, när jag har som minst tid och har planer att göra annat då kommer hon

Jag är glad att jag inte så på det förlossningsprogrammet. Min make har portförbjudit det på våra tv-apparater. Jag är så väldans blödig att det hade inte funkat.

Nu ska jag äta frulle!

• Nattvinge

SnutteNuttan: Grattis! Så spännande! Längtar också tills jag får träffa lillan *drömmande*

EGO: Ge mig lite hopp här tjejer, slemproppen behöver inte gå flera veckor innan förlossningen sätter igång?!? För jag har inte sett en endaste skymt av att den öht finns

• Nattvinge

snutteNuttan: Oh grattis! Så kul!

VillBliFler: Ännu en bebis på G härligt!

Kanske en Saga: Jag har lärt min att "min sida är min sida, din sida är din sida" och det håller än Dock så vill jag (!! !!) vara nära nu då jag har vakenperioder 1-2 timmar vid 3 varje morgon, men jag behärskar mig, han ska ju jobba och jag sover ju hela morgonen istället

Wiering: Ojsan! Så spännande!

Buffa: Grattis!

EGO: Har haft sammandragningar med molvärk igårkväll och inatt och på morgonen, jag tänker ta det som ett gott tecken

*viftar frenetiskt* Jag är också kvar! Tror jag får nästa helg, men bf är på måndag

• Nattvinge

EGO: Jag tror att det eventuellt kan ha börjat... Hade ett väldigt tryck neråt igår och inatt och nu på morgonen har jag haft 7-8 min mellan "värkarna" och ca 30-45 sek långa. Kan ju såklart vara falskalarm, men jag passar på att tvätta och göra allt iordning ändå Lite blod-"flagor" imorse...

• Nattvinge

ceciliaa: tack! Jag hoppas det jag också Har testat att duscha varmt och ha vetekudde och "värkarna" håller fortfarande i sig

morotsjos: jag hotade med färdknäppen och det verkade göra susen, samt att vi hade melodifestivalstök med chili Kanske ska testa med något av det?

axxette: hoppas jag också Mina "värkar" håller sig på ca 8 minuters mellanrum och 30-60 sek. Hade just en riktigt ond en, den första som jag verkligen ville ha min vetekudde på...

snöfall: när man minst anar det...

• Nattvinge

Hej alla glada! Ser att det har ploppat bebisar till höger och vänster här nu Så skoj, hur många är det som är kvar nu?

Weiring: Emma sover också i egen säng, vilket både hon och min man tycker funkar bra, det är hennes tramsiga mamma som tycker att det känns helt fel... Vill ha min bebis med mig... Spciellt nu, för hon har blivit snuvig, stackars liten...

• Nattvinge

Grattis tokmaja!

Ang sömn... jag började faktiskt bli orolig att Emmas lilla nästäppa gjorde att hon sov för mycket. Hon somnar vid tolv och sover till 6.30. Dagtid är det 3-4 timmar mellan mat och kvällstid 2 timmar. Låter det "normalt" eller ska jag börja väcka henne på nätterna för att mata? Jag ser ju att det finns fler barn som sover hela nätterna så jag kanske är lite "hönsmammig"...

• Nattvinge

tack axxette och ellynil, gissar att jag ska vara glad för den sömn jag kan få, vem vet det kan ju vända plötsligt också...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!