Inlägg från: Nattvinge |Visa alla inlägg
  • Nattvinge

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Faderskapsintyg, måste man göra något speciellt? Jag har inte hört något alls om att guben ska skriva på något, kan det vara för att vi är gifta? Jag har hört att det blir "ajtåmatiskt" så att make = pappa. Trodde ändå att man skulle få hem något papper att skriva på? *förvirrad*

• Nattvinge

Ellynil: Så kul att få nytt och himla praktiskt att de verkar hinna innan ni ska flytta in

Jaha, då var man i v 37 då Var tar tiden vägen egentligen?!?

Jag ser att det blir en del viktuppskattningar när sf-måttet mäts. Själv hade jag 32cm i v35 (34+6) vilket blir mer eller mindre strax under medel-linjen och enligt tillväxt ul i v34 (33+1) är hon +7% Stor och fin donna

Min man är så söt, han håller på och läser på olika siter om vad som ska hända när i graviditeten och tycker att jag är lite tidigt på det så han är helt övertygad om att hon kommer lite tidigt. Själv är jag övertygad om att jag kommer att gå över tiden Bara för att liksom

Snuttenuttan: Jag får sammandragningar så fort jag rör mig känns det som och om jag struntar i det och fortsätter i samma takt så får jag molvärk i nedre delen av magen... eftermiddagarna består av vila vila vila...

Är det någon annan som blir sååå kissig när de får sammandragningar? Det riktigt värker i urinblåsan. Dessutom trycker trollet på neråt som om hon hade betalt för det Och en spännande sak, när jag får sd så trycker det på någon kroppspulsåder eller dylikt, för jag får blodstockning i skallen !?! Någon annan som upplever liknande "besvär"?

• Nattvinge

Jag tror inte att något är på g för mig, inga proppar som släppt eller nått Hon får dessutom inte komma förrän efter tisdag för då blir man inte skeppad till bb utan får vara på egenvårdsavdelningen och där får maken också sova Har haft spänningar och molvärk sedan igår em, men inga regelbundna eller förvärkar. Iofs så vet jag ju inte hur det ska kännas, men mer än såhär måste det vara Dock är jag lite nervös eftersom maken är i Finland över natten, sista resan innan bf...

13/2: Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81
    22/2: Julius(/Gullivers resa)
    23/2: Caza, cast77
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• Nattvinge

Hej tjejer!

Nu börjar det verkligen närma sig! Vi packade bb-väskan igår, eller så mycket som vi kunde, ska fortsätta idag igen. Alla bebis kläder är tvättade samt sängkläder och filten som ska med till bb/eva. Fick en liten heads-up i lördags när jag var på inflyttningsfest... var på toa (som vanligt ) och när jag kom ut så kom det en "splash i byxan", blev liiiite stressad att det kunde vara vattnet som gick, men efter lite närmare undersökning så tror jag att det var en flytning. Kände mig faktiskt helt lugn, det enda jag hispade över var att jag inte hunnit tvätta allt som jag behövde och att jag tänkte minsann inte föda innan jag hunnit göra det... prioriteringar... vad är det?

• Nattvinge

Anniqa: Vet inte ens vad jag ska titta efter när det gäller slemproppen, så den går säkert obemärkt förbi

Trollet trycker på neråt mest hela tiden nu. Det gör apont, men det är bara att stå ut. Ibland känns det som om hon tar spjärn med fossingarna och trycker sig neråt. Någon annan som känner det?

• Nattvinge

Kanske en saga: Det låter ju bra! Förstår inte varför vissa bm verkar skrämma upp sina patienter snarare än lugna. Den gynekolog som gjorde den första graviditetsbestämmande undersökningen började härja om att jag inte fick gå upp mer än 15 kg. Inte så lätt att bestämma det själv faktiskt...

Linda: Tycker att du ska göra som du känner. Hon får faktiskt anpassa sig till era beslut, men du kan ju packa om det lika fint som hon hade gjort Och visst barn har fått kläder på bb, men har de verkligen använt dem direkt?

morotsjos: Tycker NIX funkar. Enda är att de inte avstyr undersökningar och om du någon gång varit med på en lista hos de som ringer (tex prenumererat från bonniers). Om man ändå får telefonförsäljare som ringer så är de lite jobbiga ibland för de ska "diskutera" huruvuda NIX verkligen fungerar.
    Ex1: -Hur länge har du varit med i NIX? -Två månader. -Jaha, då har det inte börjat gälla än...
    Ex2: -Hur länge har du varit med i NIX? -Sex månader. -Jaha, då måste du förnya det, för det gäller inte längre...
    Båda är BS så att det sjunger om det. Direkt som man knappat in sin kod så börjar det gälla och det gäller tills man stänger av det. Börja aldrig diskutera med dem, är en bra "rule-of-thumb"

Skånenettan: Ojojoj, spännande! *håller tummarna*

cast77: Så coolt! Det är ovanligt med bf-födslar har jag förstått

EGO: Var hos bm idag, allt var ok. Trollet är fixerat och jag fick känna på hennes huvud... *läbbigt* Även maken fick känna och han tyckte att det kändes knepigt att kunna känna hennes huvud genom ljumsken Vi fångade henne i en vakenperiod så hjärtljuden var uppe i 150 och hon rörde sig en del. SF måttet precis på kurvan och normal viktökning (fast jag höll på att smälla av, jisses vad jag väger!!)

• Nattvinge

SnutteNuttan: Visst är det härligt med nybyggda naglar Har själv nu testat alla tillgängliga metoder, har gele för första gången nu och innan detta har det varit glasfiber som varit bäst. Ska ha gele några gånger nu för att se om jag ska gå över till det materialet och än så länge lutar det åt att jag gör det

EGO: Idag är första dagen jag inte kunnat ha mina ringar, drygt som tusan! Känner mig så naken utan dem...
    Mitt troll har fått för sig att försöka ta sig ut utan värkar. Hon tar spjärn mot magen och pressar sig neråt. Det gör så j*kla ont, känns som om bäckenet ska klyvas! Någon som känner samma?

• Nattvinge

En fråga tjejer: Vad ska man ha för brallor med sig till BB?!? Jag kör ju med mjukisbyxor (låga i midjan med bred mudd), vilket kommer att funka när vi är där, men om det mot all förmodan skulle kännas som att jag vill ha "vanliga byxor", vad väljer man då? Lär ju inte komma i mina jeans och har man inte ont i magen, typ träningsvärk? Då ska man kanske inte ha byxor som är hårda i tyget? Vilka i-landsproblem

• Nattvinge

Julius: Hon är redan fixerad, trodde det var över då med "skruvandet", men så fel jag hade Hon får gärna skruva sig _ ännu_ längre ner, helst hela vägen ut

Förresten, testa att ta pencillinet med fil, ibland hjälper det att svampen inte får någon grogrund iom att det blir surt "direkt" liksom. Dessutom kan man undvika dålig mage på det sättet också

• Nattvinge

morotsjos: önskar att jag hade ett par mammabyxor som inte är så "mammiga". I v17 var alla mammabyxor jag har nu för stora så då gick jag och "hystade" upp dem. Ska kolla igenom mina kläder och se om det är något som kommer att funka. Kjol kanske? *spånar vidare på mitt i-landsproblem*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!