Inlägg från: Nattvinge |Visa alla inlägg
  • Nattvinge

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ellynil: Ja det är fascinerande hur många som kommenterar magen. Roligt blir det ju när de får nått tindrande i blicken och kommenterar hur fint det är med gravidmagar, mindre kul när de börjar tjata om att det "snart är dax va??" Jag tar det mesta med en klackspark Vänta bara, hon ska upp ett kilo till innan jag är färdig, ungefär halva sin nuvarande kroppsvikt... Då kan vi snacka giganto-mage!

FruL: Ja visst är det helt otroligt vad man kan se på UL!?! Vår lilla hade också hår (såklart hade jag ju inte sett det om bm inte pekat på dem med markören )

Precis som LoF skriver så har jag också hört att man brukar ta i för mycket. Dessutom fick jag veta i en annan tråd att en tjejs barn hade varit väldigt olika 2 första var jättevarma och behövde inte mycket, medan senaste (någon vecka gammal nu) var mycket kallare och behövde mycket mer för att hålla värmen, så jag tror att man får känna av sin lill*s behov.

Själv har jag åkpåse av polar-modell, så jag kommer inte att satsa på mer värmande i vagnen (om jag inte märker att det behövs såklart) och troligen inte heller på en vanlig overall, hon är ju så liten att hon kommer att vara i insatsen mest hela tiden när vi är ute denna vinter och våren kommer ju rätt snabbt i skåne Dock funderar jag på en fleeceoverall som hon kan ha när vi ska åka bil, åkpåsen ryms inte riktigt i babyskyddet

Min käre make har hittat en overall av något slag som ser ut som en teddybjörn, jag var tvungen att plocka upp hakan från golvet! Min usch-för-att-shoppa-och-absolut-inte-snuttesött-make plockar fram en sån grej! Han kan fortfarande förvåna mig efter 4 år

• Nattvinge

Linda: Jag är rädd att ingen av våra vänner kommer att tro mig när jag berättar exakt så intresserad av shopping är han. Vi har faktiskt inte köpt så mycket, jag har legat lågt och försökt hålla i min shoppingtarm så det kan ju vara som du säger att han vet att du klarar det och då inte tar lika stor plats? Men jag vet inte alla är vi ju olika

Ellynil: Handen innaför brallorna för att känna på magen!?! Usch det är ju ett stort övertramp på någons personliga sfär. Om den blivande mamman är ok med det så... men då ska man i alla fall _fråga_ först om man får känna. Hade själv blivit illa till mods om någon skulle känna under kläderna, men på är ok för min del - om de frågar först!

• Nattvinge

Jag skulle faktiskt vilja att trollet tittar ut exakt den 20:e februari. Det verkar väldigt ovanligt att det händer och det är klart man vill vara unik Skämt åsido, om jag bara slapp jobba så skulle jag med glädje stå ut de 6 veckor som är kvar, det är bara på jobbet jag tycker att det är drygt att vara gravid.

just nu undrar jag vad trollet gör egentligen, spjärnar och spjärnar med rumpan under revbenen, gör döont i bäckenet... undrans om hon håller på att "skruva ner sig" i bäckenet? Hur "ska" det kännas egentligen?

• Nattvinge

Har ju tagit reda på vilken sort det blir (2 ggr) och hon har hjärtljud på ca 140-150. I Skåne finns bara webbisar i Ystad, Kristianstad och H-borg enligt Region skåne och jag ska inte föda på något av de ställena hade jag tänkt, så det blir till att vänta tills jag är hemma och kan tömma kameran... och min takt hittills i graviditeten har ju inte varit lysande...

När jag har tid och ork ska jag försöka ta mig ner på stan och handla en "snibbmössa". Ni vet en sådan där som går ner i pannan som drakulas hårfäste? Jag tycker att de är så otroligt söta

SnutteNuttan: Vilka grannar!*suck*

• Nattvinge

jaha ja. Då är jag sjukskriven ett längre tag för första gången i mitt liv. 50% till den 5/2. I övrigt såg allt bra ut. Hon är nästan fixerad, mitt blodvärde har gått upp, bra tryck etc.

Precis som många andra har jag sammandragningar och molvärk, dock oftast inte samtidigt Hoppas att det är livmodern som övar

• Nattvinge

morotsjos: ska fk också vara inblandad i min sjukskrivning? pratade med mitt lönekontor nyss och hon sa inget om det. Jag får hem något papper från henne som ska fyllas i och så ska jag skicka kopia på läkarintyget när jag skickar tillbaka pappret till henne.

kanske en saga: Har också kräkfobi (emetofobi har jag fått lära mig att det heter på BT... av alla ställen ) Jag gillar inte lustgas för att den gör mig "full", testade att ha ryggskott för något år sedan och fick då lustgas vid ett tillfälle, men jag kände mig mer konstig än smärtfri, så det kommer jag nog inte att ta när det nu smäller om ca en månad... men man ska aldrig säga aldrig

EGO: Komplicerat... känner mig alldeles virrig av alla papper som ska in till fk nu då jag ska ha SGI uträknat (uppenbarligen räckte inte lönespecen...) det känns som totalt slöseri med skattepengar att hålla på att joxa så mycket alla papper, speciellt som jag hamnar över den j**la gränsen hur de än räknar *mutter*. Borde vara lättare och det borde gå att få hem ALLA blanketter som man behöver direkt istället för att först få en bunt och sedan få en till bunt en månad senare...

• Nattvinge

snöfall: jag var hos bm och då sa hon att hon tyckte att jag borde sjukskrivas och så bokade hon en tid hos klinikens gynekolog som sjukskrev mig direkt. Så om din bm säger så så vet jag inte var man ska vända sig...

• Nattvinge

morotsjos: aha! Tack för infon, är lite novis vid spis när det gäller fk Men vår löneavdelning verkar helt suverän och hjälpsam till tusen, jag litar fullt ut på att de hjälper mig

cast77: Klart du får gnälla om du vill! Vi lyssnar alltid och det brukar alltid vara någon som kan komma med goda råd/uppmuntrande tillrop

• Nattvinge

Akleya: vi har tagit reda på vilket kön, det blir en tjeja

Ser att det diskuteras tv-serier. Jag försöker dra ner på mitt "behov", så jag ser "bara" alla CSI, NCIS, Grey's (dock inte igår då jag var på middag) och Medium. Oh jag höll på att glömma, försöker även följa Revelations (den enda serien guben även vill se) men tycker att den är väl långsökt... eller så är det jag som är okoncentrerad, vilket inte skulle förvåna mig om det är. Glömmer sjukt mycket nu...

Ska försöka lägga in magbilder imorgon när jag är hemma. Ligger lite efter på den fronten

Ska även kolla på min förlossningsplan och bb-väskapacklistan, ska försöka hinna klart sånt som inte kräver att jag rör mig så mycket

• Nattvinge

morotsjos: fin mage

EGO: har tre nya magbilder i galleriet, plus att det kommer denna veckas skörd ikväll eller imorgon. torsdagar är vår fotosession

Första dagen jag är hemma med min sjukskrivning, och jag kan ju lugnt säga att jag är glad att jag höll ut så länge som jag gjorde för detta är tråkigt. Blir nog bättre imorgon och nästa vecka då jag kan vara halva dagar på jobbet, då har jag ju nått att göra. Denna veckan var jag ju tvungen att jobba hela dagar och fick då vara ledig hela dagen idag istället...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!