BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Tjohoo! då är jag här, blev lite stirrig när jag såg att den andra tråden dött... har jag FL-beroende eller?!?
Tjohoo! då är jag här, blev lite stirrig när jag såg att den andra tråden dött... har jag FL-beroende eller?!?
SnutteNuttan: det är kalabalik i magen! Gissar att det börjar bli trångt nu... Det bonkas som om hon hade betalt för det... Tack för tipset om Nasoferm, har kört Otrivin sedan jag blev förkyld i mitten av November, men är nu gravid-täppt och kan inte sova över huvud taget om det inte är fritt blås i näsan...
Åsså presentation:
Namn: Nattvinge
Ålder: 29
gift/sambo/särbo...: Gift
Ålder på honom: 36
Barn sedan tidigare, ålder: Njet
Vet du könet: Jooo flicka
Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: oj! hon blev till på *räknar* nionde försöket
Vart i vårt avlånga land bor du: Skåne (vinterland just nu)
Något du vill säga...: Njä, jag är så blyg
axxette: jag tror som du; att det magen är för "oåterhämtad" för att palla allt slem som förkylningen har med sig. Dessutom så är blodpudding väldigt "tuff" mat för en tillfälligt känslig mage. Prova med kokta saker (ex potatis, torsk, fiskbullar), soppor och ta bort allt laktos (som också är tufft för en tillfälligt känslig mage). Men det är bara mina 5 ören och du har säkert tänkt på allt redan Hoppas han blir bättre snart!
Kasper: Åh så synd med lilla kissen! *kram*
SnutteNuttan: Bra att du ringde 112! I detta avlånga land finns det massor av knäppisar (och om man slår barn så hör man definitivt till den kategorin) så man ska vara försiktig med vilka man utsätter sig för som gravid.
Frutti: om du vill kan du räkna mig som halv norrlänning 19 år i norrbotten och 3 i västerbotten suddas inte bort av 6 år i Skåne För statistikens skull tänkte jag
Linda & Fredde: Apropå hicka, jag kände trollet hicka för första gången (eller i alla fall första gången jag fattade vad det var, lite korkad ibland ) under mellandagarna. Bizarr känsla...
Äsch sjutton också, nu kan jag inte räkna heller... 4 år i västerbotten (förträngde uppenbarligen ett...) ska det vara.
SnutteNuttan: för mig med Detta firas som sjutton av trollet
SnutteNuttan: 49...
Jag känner mig superpeppad inför förlossningen, jag är sååå nysfiken (egenhändigt ihopsnickrat ord - nattvingianska) på hur jag ska göra allt, om jag kommer att kunna göra som jag vill göra eller om jag kommer att bli mer beroende av vad bm säger. Jag är en riktigt mes så jag är väldans förvånad att jag inte är rädd för smärtan Min absolut största rädsla är att jag ska kräkas.... jag har emetofobi så det är lite knepigt
Annars är jag döless på att jobba. Trots mitt stillasittande jobb så får jag ont i fogarna av att jobba en hel dag. Igår hade jag världens aktivaste troll plus sammandragningar dessutom, vi får se hur det blir idag... Ska försöka jobba hemma en dag i veckan hade jag tänkt tills dess att det är dax att gå hem och vila upp mig inför förlossningen
SnutteNuttan: Kan man få vara så fräck att man ber att få den listan också? Känns som om jag glömmer hälften av alla saker jag hört att man ska ha med sig...
Jag vette sjutton när jag ska börja packa väskan. Känns som om den bara samlar damm om jag ställer fram den nu *gäsp* Jag är så trött idag att jag inte vet var jag ska ta vägen, vill helst gråta en skvätt och gå och lägga mig... nävisst ja, jag sitter ju på jobbet...
Är supersugen på att börja fixa det sista med säng, skötbord och sängkläder. Dessutom har jag förstått att man bör tvätta alla bebiskläder innan de ska användas?
Förresten är det någon som vet hur mycket kläder man bör ha? Och i vilka storlekar? Det är mycket att tänka på nu känns det som... och jag blir mer och mer trögtänkt...
Tjohoo! Då var man tillbaka från UL, trollet ligger precis på kurvan, liite över (men inom felmarginalen) och kommer att vara en 3,5-3,6 kilosklump vid födseln Nya bilder hänger nu på kylskåpet Hon (och nu är vi säkra, bm tittade en extra gång) låg och sög på händerna och räckte ut tungan Att man kan tycka att en sån ful bild är alldeles bedårande