• vivexa

Såg en mamma med dottern i koppel!!!

Idag var jag i ett köpcentrum, det var mitt på dagen och inte mycket folk.
    Ser en mamma strosa omkring med sin dotter i tvåårsåldern. Dottern med sele kring bröstkorgen och ett koppel fastsatt i den, som mamman höll i.
    Kopplet var som ett hundkoppel, hoprullat i mammans hand.

Jag har aldrig sett något liknande och tyckte ärligt synd om barnet. Gå kopplad som en hund, vem vill det?
    Mamman hade inga andra barn med sig och gick lugnt omkring och tittade i affärer.

Är det här något någon annan har sett?
    Finns det några bra skäl till att koppla sitt lilla barn?

• Svar på tråden Såg en mamma med dottern i koppel!!!
  • liag
    vivexa skrev 2011-08-18 01:02:41 följande:

Ja men det är mer en grej jag skulle gilla! Så slipper man knalla kvarteret runt och leta när de stora barnen är ute och man själv vill avsluta kvällen... Den skulle jag hellre köpa än en sele

Men sådant kostar plus att barnet ska ha den kvar på sig också.
  • coloredsnow
    liag skrev 2011-08-18 07:52:26 följande:
    Det är jag helt medveten om men tack att du meddelade de till övriga när jag skriver otydligt :)
    Nä, du skriver inte ett dugg otydligt. Det var mer menat åt de som missförstår lätt eller med flit.
  • Stinky
    La Lola skrev 2011-08-18 07:40:28 följande:
    De spänner fast barnen o går därifrån...?...
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Åskan

Men gud. Det hade jag STORA funderingar på när jag skaffade barn nr 2. Min son var ÖVERALLT verkligen.  Svårt springa efter honom när man hade en liten som låg i vagnen. Tycker inte alls det är konstigt med sele på barnet. Snarare jättepraktiskt när man är ute nånstans och den stora inte får försvinna!

• sextiotalist
    vivexa skrev 2011-08-17 23:03:30 följande:
    Nej jag har tre barn, varav två är rymmare. Bor i storstad. Och jag menar inte att jag är extremt duktig, och jag har inte anlagt den hånfulla tonen som du har.
    Mamman jag nämnde hade ETT barn. Platsen var ganska folktom,det var  inomhus, inga bilar, stora ytor. För mig såg det helsjukt ut att gå med barnet fastbundet.
    När mitt barn var litet (mellan 1 och 2) så hade jag sele och för mitt barn var det endast positivt, för då visste han att han inte behövde hålla mamma i handen eller bli buren eller vara tvungen att sitta i vagnen.

han gick väldigt tidigt och var snabb som sjutton (jag hade sele på honom innan han fyllde ett), sele i vagnen var nödvändigt för han ville helst stå i vagnen.

Så koppla av, troligen så var det ett bra sätt att ta sig genom affärscentrat utan en protesterande liten unge. Och tänk så skönt, de kunde strosa runt utan stressmoment och var nog rätt avkopplade båda två under tiden.
  • La Lola
    Stinky skrev 2011-08-18 07:58:33 följande:
    Fasiken vet jag....frågan var seriös men jag ser nu att man kan tro att jag skämtar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Stinky
    La Lola skrev 2011-08-18 08:07:11 följande:
    Fasiken vet jag....frågan var seriös men jag ser nu att man kan tro att jag skämtar.
    Hehehe... fick i alla fall morgonens första kaffet-i-strupen-skratt där.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • La Lola
    Stinky skrev 2011-08-18 08:18:06 följande:
    Hehehe... fick i alla fall morgonens första kaffet-i-strupen-skratt där.
    Härligt!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • myran82

Sele skulle jag kunna tänka mig om det visar sig att sonen blir en rymmare. Speciellt om man är bland mycket folk.

• NiniMe

Vilket är bäst?, att ha sitt barn i en sele, eller att barnet kommer bort?
    Det händer på ett ögonblick..
    Vi var på Legoland i sommras.. Jag har 2 pojkar i ålder 3 och 2 år, jag ÖNSKAR att jag hade haft den lille i en sele, han kunde knappt gå själv eftersom där var så mycket folk. Kallas de lathet? Lathet att man är rädd att bli av med sin lilla människa i en folkmassa.... 

Svar på tråden Såg en mamma med dottern i koppel!!!