vivexa skrev 2011-08-18 00:21:53 följande:
Nej jag har förstått att det underlättar att slippa springa efter barnet. Jag såg dock en sådan sele för första gången i mitt liv idag, och jag känner ju massor av föräldrar, och bor i ett område med enbart barnfamiljer, och har haft barnen på hittils tre olika förskolor, utan att någonsin ha sett en sele! Så jag är liksom förundrad över att det finns men jag aldrig har sett det förrän idag och då känns det som om alla jag känner klarar sig utan sele men alla i den här tråden gillar sele... då är det väl klart att man vill fortsätta diskussionen, det fascinerar mig helt enkelt.
Tja, man klarar sig utan ganska mycket, skötbord och skötväska till exempel och annan klarar sig utan vagn (i städerna sjalbärare och på landet folk som bor i bilen och aldrig går med barnet). (Jag begränsar mig til barnprylar i exempel av förklarliga skäl.)
Vi har inte använt sele (fast barnen ville gärna ha; de tyckte min gamla som finns här är spännande) men jag tycker som sagt det är ett bra alternativ till att kedja ungen i vagnen
Ang f
ördelningen av svar som förvånar dig: Dels kan den ju vända snabbt beroende på vilka som är inne. Dels innebär ju att folk inte själva använt sele inte att de också är negativa till det. Jag är inte negativt inställt till allt jag inte känner behov av
Några här verkar ju också ha upplevt behov av något åt selhållet men varit okunniga om antingen dess existens eller var man får tag i det.