• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

faceprimer skrev 2011-09-27 21:06:56 följande:
    Så fin mage du har!
    Min navel har också börjat vidga sig, eller den känns inte så djup längre, man märker att magen har växt om man säger så.. Det kan klia jättemycket runt naveln dock, men kanske är för den vidgas eller nått.
    Börja smörj in magen så kanske det underlättar så huden blir lite mer elastisk   
    Tack gulligt av di!! =)
    Ja nu börjar man bli bra stolt över att visa upp sin gravida mage, för nu syns det verkligen o jag har idag fått många kommentarer från olika kollegor som utbrutit: men shiit din mage nu syns det verkligen...åhh vad fint o vad avis jag blir! o oj nu börjar du få en mage på riktigt!
    det gör en så glad att det syns! =)
    vad jobbar du med?

ja jag har köpt sådan havandeskapsolja från weleda att smörja in med. Vad smörjer du med?
  • Kalksten
    faceprimer skrev 2011-09-28 20:27:13 följande:
    ja verkligen det är så mysigt att få kommentarer :) jag jobbar på förskola. dudå?

samma här, den smörjer jag in med, samt ibland babyolja.. varierar lite olika.    
    Jag jobbar också på förskola =)
     en väldigt kul sak hände idag:
    Idag när vi äter mellis sitter det 3 pojkar vid mitt bord o de pratar om att Lovisa fått sin bebis o undrar när hon kommer tillbaka o en undrar när hon kommer fram igen haha antar han tror hon gömmer sig på dagis eller nått! Sen tittar en av dem misstänksamt på min mage, lägger handen på den o frågar: Har du en bebis i din mage?
    Jag: Kanske de, det kanske jag har....
    Sen funderar han lite till o säger: men L´s mage var mycket större....(kollaga som nyss fått barn o jobbat med dessa barn)
    Då säger den andre jämte mig. Har du då stoppat in snoppen i snippan?
    Jag får ju en smärre chock o tänker hur ska jag klara mig ur det här och kommer snabbt på hur...jag säger något i stil med att det är ju så här att för att det ska bli en bebis måste man det och se här (tar fram en äppelkärna) så här små har vi varit inne i vår mammas mage, sen växer man sakta o blir större o större sedan är vi ungefär så här stora (visar) när vi föds! Det fångade deras intresse, tack o lov,  med fascination om hur små vi faktiskt varit!

Ja vad ska jag säga...en helt vanlig dag på jobbet...! hahah!

Ja babyolja måste ju funka precis lika bra! de har vi hemma med kom jag på! =)
  • Kalksten
    Nippertippan skrev 2011-09-29 16:41:14 följande:
    Köpte första saken idag till vårt lilla sesamfrö. Kunde verkligen inte låta bli, speciellt inte när dom var limited edition och inte vet hur många där finns. Dessa var mer praktiska än de vanliga då här faktist var mudd på dessa. Och en matchande mjuk skallra klart :D

Där fanns bedårande i nyckelpiga med men tyckte dom var lite väl flickiga när man inte vet könet...

<Åhh vad fina!!
  • Kalksten
    Miltons Mamma skrev 2011-10-03 15:23:32 följande:

Dags för mig att lägga in en magbild med kanske:)
    V 18 idag:)
    Riktigt fin gravidmage!

jag e lite sur över att min mage fortf harsom en inbuktning vid naveln så magen är inte jömnt rund...men jag antar att det kommer...är ju bara i v.15, men förra veckan så va magen emr så, men vart väl mer tarmarna kanske då.
  • Kalksten
    faceprimer skrev 2011-10-04 19:18:21 följande:
    Min bebiskula i v.17 när jag sitter ner

Åh så fin liten kula!!
  • Kalksten
    faringe skrev 2011-10-05 20:11:17 följande:

Våran lilla prinsGlad Nytt BF 5 mars!Hjärta
    Wow vad tydlig bild så fin!
  • Kalksten
    MammatillWilhelmina skrev 2011-10-09 07:50:47 följande:
    Mina fötter försvinner på kvällarna hihi
    v16+2 (är idag i v16+4)

hihi va fint!
    ja på kvällarna är magen enorm o mina fötter försvinner också =)
    Men på morgonen är magen nästan platt känns det som :/
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD