• Mary Jo

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Idag har jag shoppat en garderob till bebisen! Omlottbodys (det bästa man kan ha till en nyföding, endast en body utan omlott har smygit sig in i garderoben!) 
    I storlek 50 är allt,min dotter var ju helt normal och drunkade i 50 så jag kör på det.

Byxor,dräkter och pyamaser,filtar,tossor och sockar/mössor ..

Bodys,en 8 st tycker jag är lagomt,då behöver man inte få panik om man inte hinner tvätta. Dottern var en kräkbebis så det gick väl en 4-5 om dagen.

Byxor.

Pyamaser, påse är ju dock det bästa!

Heldressar.Den stickade från Newbie kommer jag nog dock använda mest som utedress när jag bär i sjal.

Mössor/tossar och sockar.

Jag köper det mesta könsneutralt.. Eller mössorna älskade jag,den randiga , "stickade" , och den i mitten har prästkragar på sig,från Molo, Tror inte bebisen bryr sig hur mönstret ser ut  

• Mary Jo
    gravid 2010 tack skrev 2011-10-25 15:58:58 följande:
    kom precis hem från mitt besök på tittut...såg min lilla bebis i 3d o 4d

va lite tidigt att kolla i vecka 20...men hon såg 99,9% att det va en TJEJ <3

ska bli kul berätta för storebror ikväll att han ska få en lillasyster i mars
    Grattis! Vad kul!
  • Mary Jo
    Mrs Marlin skrev 2011-10-25 20:32:45 följande:
    Här kommer min växande mage, V20+0. Den har gjort ett rejält ryck den sista veckan.
    Fin du är!
  • Mary Jo
    Scorpio skrev 2011-10-25 21:43:48 följande:
    sofianordstrom: jättefina kläder!! :) var har du köpt den där sparkdräkten med stjärnor på? Och den randiga? Varför är pyjamaspåsar bäst? Bra att få lite tips! :)
    Tack! Den suiten med stjärnor på är Molo. Finaste barnkläderna men lite dyrare i pris så fynda begagnat eller önska av släkt och vänner .. Printet är från i våras tror jag men dom har massa fint! 

Den randiga,menar du sovpåsen? Är en sovpåse från Lindex,hade den till dottern med. Dom finns på lite mer välsorterade babybutiker och polarn har säkerligen sovpåsar.
    Ja det är absolut det bästa att ha bebisen att sova i. Bara stoppa ner dom i påsen och dra igen längst ner så fötterna inte bli kalla. Så praktiskt! I början sover dom bara ju så min dotter bodde nog i sina i några veckor iaf

Sen är omlottbodys det bästa man kan ha! Mitt bästa tips. Slippa dra bodys över huvudet,bara stoppa bebisen op den uppknäppta bodyn in ena armen,vicka bebeisen lite åt sidan,i med andra armen och sen knäppa..
    Det är så bra att få såna här tips när man inte provat på så mycket barnkläder själv..
  • Mary Jo
    Scorpio skrev 2011-10-25 22:24:39 följande:
    Ok! :) den randiga sparkdräkten menade jag :)

Jag har sett fina sovpåsar på olika ställen, men vet ju inte om dom är värda att köpa, men det låter ju som att det kan vara en bra ide att ha ngn sån då! :) tack för tipset!

Omlottbodys har jag bara 1 i cl 50, än så länge. Vi tänkte köpa mer kläder sen när vi vet hur stor ungen blir! :P har dock ca 4 vanliga bodys också i cl 50. Det är så kul att shoppa bebiskläder så jag måste försöka hejda mig ett tag nu ;)
    Ja,den är från h&m! Billig också. Och med fötter

Ja,det är jättekul att shoppa bebiskläder. Nu blir det inget mer i större storlekar. Med dottern fick jag då en hel garerob upp till 68 när hon föddes
    aniuchka skrev 2011-10-26 06:16:51 följande:
    Hej!!

Jag bor i Australien, skriver inte har sa mkt men ar ofta inne och kollar. Hade ett ultraljud haromdagen och det var inte en trevlig upplevelse (otrevlig gubbe, hardhant och jag fick inte stalla nagra fragor) 

Iallafall, skulle ni kunna titta pa denna bild och se vad ni tror att det ar???? Kommer till att gora en ny undersokning men pa grund av avstand sa maste jag vanta tre veckor eftersom jag maste ta ledigt fran jobb osv. 

Vill saaa garna veta och hade langtat till detta ultraljudet sa lange.... 

Bilden ar tagen underifran och det ar femurbenet som han mater... 

Trist att det blev så tråkig upplevelse! hoppas det går bättre nästa gång. Jag tycker ultraljudsbilder är såå svårt men det där var ju som precis rätt vinkel,jag tycker jag ser 2 sträck och en liten snopp som sticker fram där? haha. tyckte det var tydligt men det kanske är vad som helst!  
    candydarling skrev 2011-10-26 10:53:24 följande:
    Igår var jag och sambon och hämtade upp barnvagnen! Inte en enda krona kostade det oss eftersom vi fick den av min rara moster som hade den till sin enda son för några år sedan. Hur fint skick som helst och inköpt för sjuka 15000 med tillbehören som paraply, skötväska, och åkpåse.
    Mina favoritfärger dessutom! ;)

Nöjd? JAPP!

Bilbarnstol+åkskydd får vi i julklapp av svärmor och spjälsäng av mamma och pappa så nu är alla stora grejjer redan betalda! Så sjukt skönt att kunna lägga pengarna på roligare saker/lägga undan!

Gratis är gott! Och väääldigt fin var den! Härligt att komma billigt undan!!
  • Mary Jo
    viplanerar09 skrev 2011-10-26 11:25:44 följande:

Här är vår lilla låda till bebisen. Ska snart ut till förrådet och kolla om något av storebros kläder passa eller om jag "måste" köpa nya ;)
    hihi,ja du ser ju ut att ha kvar en del men nåt "måste" man ju köpa iaf
  • Mary Jo
    Wielkip skrev 2011-10-26 13:18:52 följande:
    Att man kan va så olika!

Jag tänker att föda barn är det bara kvinnor som kan, så får man chansen måste man prova iallafall en gång, äre ashemskt har man ju ändå testat på't o kan välja snitt nästa gång :)
    ja,jag tycker absolut man ska testa. Sen vill man inte så ok,men tänka tanken iaf. Och även om det nu blir så att man spricker så läker det väldigt väldigt bra där nere. Helt otroligt vilket läkkött man har där. Sen så är det ju inte så många som får allvarliga bristningar,även fast det faktiskt inträffar. 
  • Mary Jo
    Wielkip skrev 2011-10-26 13:18:52 följande:
    Att man kan va så olika!

Jag tänker att föda barn är det bara kvinnor som kan, så får man chansen måste man prova iallafall en gång, äre ashemskt har man ju ändå testat på't o kan välja snitt nästa gång :)
    Ja just det,jag tyckte det var fan så hemskt men ändå ska jag göra om det. Men jag kommer nog hata mig själv då. Väldigt mycket.
  • Mary Jo
    Kalksten skrev 2011-10-26 14:07:29 följande:
    men alltså spricker lite de gör alla, vissa mer som min kompis men hon va återställt mkt fort o de e ju så sjukt vanligt...så har de alltiud varit o man dör ju inte precis av de...de e ju naturligt.
    de känner man inte då o nej fy att någon gräver ut ens mage makabert tycker jag =)
    Nej gud,det är inget ovanligt att man inte spricker vid en förlossning.  
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD