• Mary Jo

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

faringe skrev 2011-10-12 09:37:43 följande:
    va mycket fint att titta på här inneGlad va köper ni för storlek på dom första kläderna?
    Mest 50. Min tjej drunknade i 50 och 56 användes kanske 2 veckor,och 50 i kanske 4 veckor.
    Eller jag har faktiskt köpt mer 56 denna gång,tänker mig att den här ska vara större!  
  • Mary Jo
    Carla82 skrev 2011-10-14 19:41:28 följande:
     Min BM sa förövrigt förra gången att stora bebisar ofta är lättare att föda för de orkar hjälpa till själva...kan nog ligga något i det. Min vägde 3550g och var 53cm lång och alldeles lagom.
    Det stämmer! Vissa tror ju att prematurer inte gör speciellt ont att föda eller är jobbigt men tydligen så kan inte dom hjälpa till på samma sätt som fullgågna barn som trycker på,roterar ner och "sparkar ifrån" med fötterna.  
  • Mary Jo
    sweetpea skrev 2011-10-15 16:47:42 följande:
    Vi var på Underbara barn-mässan igår och från att stå och fnissa åt Orbit-vagnarna så gick vi därifrån och funderade på om vi faktiskt ska ha en sån. Den verkar ju så väldigt, väldigt praktisk! Men ack så ful. Eller i alla fall annorlunda. Jag är rädd för att jag kommer att skämmas varje gång jag går ut genom dörren. Vad tycker ni om dem?

se.orbitbaby.com/en/

Den var väl inte så farligt ful? Värre är det ju med Stokke vagnarna (även om jag dras till dom lite ändå på något konstigt sätt!) Folk har så olika smak över vagnar,vissa gillar ju emmaljunga,andra bugaboo´s osv. Ja men gillar ni den och tycker den verkar bra så varför inte? Tycker inte du skulle behöva skämmas!;)
  • Mary Jo
    faceprimer skrev 2011-10-15 18:56:40 följande:
    Denna gravidkappa kommer värma mig i höst till vintern har jag min vanliga vinterjacka, har en vinterjacka som redan är lite stor och skön, så förhoppningsvis finns de plats att växa mer i den

Fin!

---------------------

Och fina vagnar ni köpt. Och fina magar om jag missat att säga det!  
  • Mary Jo
    Ponja skrev 2011-10-15 22:17:17 följande:
    Sjukt snygg!!
    Ingen som vet lite bra sidor så man kan kolla lite på vinterjackor?
    Nelly har ju mammajackor,och bonprix eller vad den sidan nu heter. Och dom ska vara billigare
  • Mary Jo
    Wielkip skrev 2011-10-21 12:50:27 följande:

" target="_blank">

Lyckades fånga några minibuffar på film imorse!
    Kolla lite till höger under naveln.
    Oj vad mysigt! Vilken vecka är du i?
  • Mary Jo
    Wielkip skrev 2011-10-21 12:54:13 följande:
    gick in i 21 idag :)
    Åh vad mysigt! Jag längtar tills det syns på magen. 
  • Mary Jo

Ja gud,magen kommer! Jag hoppas att jag inte får lika stor mage den här gången. Nu kommer jag ha en 2åring att släpa på också så ju mindre destå bättre!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD