• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • Quinny

Vilka fiiina maggar då tjejer! Det syns ju så tydligt nu på er alla som lägger in bilder. Mysigt! Jag knäppte några bilder jag me, tänkte slänga in en bild här men givetvis dog kameran...får bli senare :)

Son-03, dotter-08, dotter-10 och bebis bf i mars 2012
  • faceprimer

magen framifrån. (ärret ovanför naveln är från en infekterad navelpiercing, lär ju bara bli ännu värre ju större magen blir..
    Naveln känns dessutom mindre djup) 

magen känns inte så mkt större jämfört med tidigare vecka, men den känns verkligen annorlunda, den känns hårdare och ja, den känns mkt mer annorlunda på alla sätt. Känner även vart livmodern slutar och toppen är några centimeter under naveln.

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • Bekkalo

Vecka 0                                           Vecka 18                 

Äntligen börjar jag se lite mer skillnad, mer kula nu :) Men magen blir MEGA svullen på kvällarna. Kan tarmarna fortfarande svullna? Eller kanske är det bara min mage som det blir jätte stor skillnad på. Känner mig så uppblåst.

Morgon är tagen kl 08.00 tagen och bilden "kväll" är  tagen kl 12.00 på dagen, alltså efter frukosten. Ser ju bara hur svullet på några timmar :/ Någon annan som har likadant? Är så svullen/uppblåst att jag är väldigt illamående, känns som jag ätit mig jätte mätt trotts jag äter medel och ibland mindre.
    BF 13 Mars <3
  • faceprimer
    Bekkalo skrev 2011-10-09 17:12:37 följande:
                          Vecka 0                                           Vecka 18                 

Äntligen börjar jag se lite mer skillnad, mer kula nu :) Men magen blir MEGA svullen på kvällarna. Kan tarmarna fortfarande svullna? Eller kanske är det bara min mage som det blir jätte stor skillnad på. Känner mig så uppblåst.

Morgon är tagen kl 08.00 tagen och bilden "kväll" är  tagen kl 12.00 på dagen, alltså efter frukosten. Ser ju bara hur svullet på några timmar :/ Någon annan som har likadant? Är så svullen/uppblåst att jag är väldigt illamående, känns som jag ätit mig jätte mätt trotts jag äter medel och ibland mindre.

Oja, jag blir suuupersvullen på kvällen. Men det är ju säkert för att tarmarna arbetar saktare och man har lätt för att bli uppblåst under graviditeten, men det skiljer väldigt mycket på magen från morgon till efter jag bara ätit någonting. Räcker med att jag bara äter en frukt så är den större.. hehe
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • Bekkalo

Faceprimer: åh tack någon annan :) trodde jag var ensam. Jag vill inte behöva se uppblåst ut utan vill se gravid ut :)

• Mynnejeny

Ni har så fina magar allihop, känns som att min knappt syns annat än på kvällarna. Men folk som vet att jag är gravid har börjat påpeka att det börjar synas nu, själv känner jag mig mest uppsvälld och har inte alls sån fin gravidmage som ni andra verkar ha. Har också fått höra att jag är så liten trots att jag är i v19... Lite trist, men jag vet ju att det finns en liten där som växer och mår fint ändå Glad

• Mary Jo
    Mynnejeny skrev 2011-10-09 18:31:17 följande:
    Ni har så fina magar allihop, känns som att min knappt syns annat än på kvällarna. Men folk som vet att jag är gravid har börjat påpeka att det börjar synas nu, själv känner jag mig mest uppsvälld och har inte alls sån fin gravidmage som ni andra verkar ha. Har också fått höra att jag är så liten trots att jag är i v19... Lite trist, men jag vet ju att det finns en liten där som växer och mår fint ändå Glad
    Ja,du är garanterat jättefin! Folk har alltid olika åsikter om ens mage,man har jätteliiiiten eller jäääättestor Det viktiga är ju att bebisen mår bra såklart. Förr eller senare får man en mage som är i vägen och jag hade faktiskt föredragit en mindre mage om vi säger så. Min var gigantisk i slutet förra gången
  • Quinny

Finismagar! Jag är också SUPERSVULLEN om kvällarna. Sambon kommenterade igår att jag va så stor om magen...fast, magen har verkligen tagit fart de senaste veckorna. Jag skäms nästan lite när bekanta som kommit fram på stan tex, trott att jag vart längre gången o jag fått säga; nej jag är "bara" i v.... Ska slänga in en bild sen, som jag tog igår. Känner mig enorm, redan :S

Son-03, dotter-08, dotter-10 och bebis bf i mars 2012
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD