• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • ThereseX

Och jag skrev i bildtråden, förlååååååt!

• ZebraMyran
    MammasSötnosar skrev 2011-10-07 22:47:46 följande:
    Ja fast jag har börjat tvivla på svaret :S
    Ju mer jag tänker på det ju mer funderingar kommer det så jag funderar på om vi ska boka in ett könsultraljud också fast på samma gång så tycker jag att det är dyrt för man får ju veta förr eller senare men just för dom praktiska sakerna som vagn osv så vill jag ju veta i förväg :S

Med första barnet sa dom kille direkt & det stämde, nu kollade hon 2ggr & sa att hon nästan är helt säker på tjej.
    Men det där "nästan" kanske hon bara sa för att dom inte ska ge ett 100% svar om det visar sig vara fel sen?

Är det några här som har kollat med tidigare barn & det har vart fel när läkaren har sagt nästan helt säker?
    Det är nog för att det finns tillfällen då det varit fel, så de kan inte säga att de har rätt med 100%. Jag kollade på mina gamla ultraljud, speciellt med yngste sonen såg man tydligt att det var en pojk, så jag tror verkligen de har rätt nu. Om man kollar på min ultraljudsbild så ser det faktiskt ut som att det är blygdläpparna som syns, ingen pung eller snopp syns där inte. 
  • Jeliqa

Nu lägger jag in mina första magbilder. Den första är från v 5 när vi plussade,
    och den andra är från igår - vecka 17 (16+4). Känns skönt att det äntligen syns nu! :)

• Lillolett
    Jeliqa skrev 2011-10-08 12:22:04 följande:
    Nu lägger jag in mina första magbilder. Den första är från v 5 när vi plussade,
    och den andra är från igår - vecka 17 (16+4). Känns skönt att det äntligen syns nu! :)

Jättefin!
  • Wielkip

Vilka magar ni har! Fint!
    Jag är fortfarande lika smal som innan, gått halvvägs på tisdag.
    Får tom. På mig ett par jeans med hög midja som jag haft innan jag blev gravid.
    Hur stor är livmodern nu i v.19-20? Känner bebisen under naveln precis så höjden vet jag.

• LadyA01

Livmodern fyller väl i princip ut bäcken och upp till naveln i v 20, kanske som en honungsmelon i strl ungefär?

• Wielkip

Ahkej, ska på rul på torsdag, dom lär tro att jag driver med dom och inte alls är gravid, haha!

• jeennyy
    MammasSötnosar skrev 2011-10-08 09:41:47 följande:
    Perfectman: Ja jag är nöjd så länge det är ett friskt barn sen spelar inte kön så stor roll men eftersom vi ville veta för att kunna köpa saker så vill man helst veta 100% säkert.
    Vi har bara pojkfärger på allt hemma eftersom vi har en son så om det är en tjej vill vi ju ha lite klänningar & rosa & så.
    Sen men vagn så vill killen min ha en färg på vagnen som säger könet medans jag lika gärna kan ha en svart eller grå tex men det är första gången han ens vill va med & bestämma färg så då måste jag släppa på tyglarna lite & låta honom vara med :P

Jag hittade ett billigare alternativ till könsbestämmning, 900:- kostade det, visst att det också är pengar men det är ju mkt billigare än 2000:-
    men vi får se hur vi gör :)
    ja då är det ju ännu roligare när killen vill vara med och bestämma =) så förstår att du vill veta om det är så ni vill ha det :) 

Ja det är ju bättre :)  
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD