Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Varför flaskmatar så många unga mammor?

071020 skrev 2011-07-06 23:03:18 följande:
    företagen som producerar ersättningarna får INTE göra reklam eller berätta om sina produkter. De får inte ens visas på hemsidor! Detta eftersom det skulle gå emot WHOs amnings rekommednationer.

Jag vet eftersom jag varit i kontakt med ett av dessa stora företag & klagat! Man blir bara hänvisad till bvc, de är de enda som får informera om ersättning...

Låter som ett klokt samhällle?!?!?!?! Skämms på mammor som vill ha information om maten de ger sina barn... :/
    Eller så läser man på förpackningarna i affären o hoppa över första meningen: Bröstmjölken är den bästa...
  • Här och nu
    butterflower skrev 2011-07-06 23:03:45 följande:
    De tålde inte metoden. Blev sjuk pga. hunger resp inte mätt o ledsen.
    Är det det inlägget du menar? 
    Jag svarade på det också. Det är ju lite missvisande att skriva att barn inte TÅL amning. Ni fick inte amningen att fungera möjligen, men alla barn TÅL amning. Mammans mjök därimot kan barnet reagera på om mammans kost innehåller något som barnet är allergisk mot.

Kontaktade du BVC om råd? 
    Inte ett dugg missvisande utan mitt i prick. Barnen ville inte o jag fattade själv vad man skulle göra istället. Jag kan läsa,så inget BVC behövdes. Däremot stöttade de oss fullt.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-07-06 23:06:17 följande:
    Inte ett dugg missvisande utan mitt i prick. Barnen ville inte o jag fattade själv vad man skulle göra istället. Jag kan läsa,så inget BVC behövdes. Däremot stöttade de oss fullt.
    De blev sjuka o ville inte veta av den metoden.
  • Här och nu
    071020 skrev 2011-07-06 23:07:35 följande:
    hoppas innerligt att detta ska läsas med ironi... har inte läst tidigare inlägg så vet inte din syn på saken...
    Vad undrar du?
  • Här och nu
    MammaaL skrev 2011-07-06 23:07:48 följande:
    Kan mycket väl va så o det är bra.
  • Här och nu
    sirisdotter skrev 2011-07-06 23:09:32 följande:
    Nej,  jag började läsa   en förskräcklig tråd häromdagen en baby  som inte tålde Althea,   Sinlac,  Neocate,  Lemolac,  Baby semp,  Na,  Nutra,  Nutramigen och allt vad det hade provat.   Bilder var utlagda på eksem.   Läsare fick livliga beskrivningar på att babyns basjs efter ersättningar luktade så illa att ingen av föräldrarna ville byta på den.   I denna tråd fanns en länk till en annan jättelång tråd om barn som inte tålde komjölk.

Det barnet den första tråden  handlade om var närmare 4 månader.    Jag undrar ändå om det inte varit enklare att amma än att prova alla dessa produkter.   En del finns nog enbart på apotek.   Väldigt dyra verkade preparaten vara också.

(själv njöt vi av amning  tills barnets far sade ifrån och tog ut barnet på båten en vecka.   Jag hade alltid med maten,  slapp känna efter om temperaturen var den rätt,  slapp  diska flaskor -   och jag kanske var  gammal nog att  strunta i de två negativa kommentarer  om amning utanför hemmet som jag stötte på,   Genom  pappaveckan på sjön bröts (o-?)vanan   att amma/s.)
    Extremfall alltså. O de hade kanske prövat amning, som funkade ännu värre o orsaken till eksem kanske var ärftliga.
  • Här och nu
    butterflower skrev 2011-07-06 23:10:01 följande:
    Fast "Barnen ville inte" är inte samma sak som att dom inte "TÅL" amning.

Men då förstår jag i alla fall vad du egentligen menade. 
    Läs andras inlägget också.
  • Här och nu
    071020 skrev 2011-07-06 23:07:35 följande:
    hoppas innerligt att detta ska läsas med ironi... har inte läst tidigare inlägg så vet inte din syn på saken...
    Amning passade inte oss, så då kan jag ju hoppa över första meningen som jag redan kunde rabbla baklänges.
  • Här och nu
    butterflower skrev 2011-07-06 23:11:41 följande:
    Men det finns mammor som inte KAN amma.  
    Om man har ett barn som är mjölkallergisker så subvensioneras matersättning och medicin. 
    Inte alltid. Man kan hänvisas att köpa mjölkfri ersättning.
  • Här och nu
    butterflower skrev 2011-07-06 23:13:19 följande:
    Citera eller hänvisa gärna till vilket inlägg i så fall=)

De blev sjuka.
Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?