sirisdotter skrev 2011-07-06 23:09:32 följande:
Nej, jag började läsa en förskräcklig tråd häromdagen en baby som inte tålde Althea, Sinlac, Neocate, Lemolac, Baby semp, Na, Nutra, Nutramigen och allt vad det hade provat. Bilder var utlagda på eksem. Läsare fick livliga beskrivningar på att babyns basjs efter ersättningar luktade så illa att ingen av föräldrarna ville byta på den. I denna tråd fanns en länk till en annan jättelång tråd om barn som inte tålde komjölk.
Det barnet den första tråden handlade om var närmare 4 månader. Jag undrar ändå om det inte varit enklare att amma än att prova alla dessa produkter. En del finns nog enbart på apotek. Väldigt dyra verkade preparaten vara också.
(själv njöt vi av amning tills barnets far sade ifrån och tog ut barnet på båten en vecka. Jag hade alltid med maten, slapp känna efter om temperaturen var den rätt, slapp diska flaskor - och jag kanske var gammal nog att strunta i de två negativa kommentarer om amning utanför hemmet som jag stötte på, Genom pappaveckan på sjön bröts (o-?)vanan att amma/s.)
Extremfall alltså. O de hade kanske prövat amning, som funkade ännu värre o orsaken till eksem kanske var ärftliga.