Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
I Blackrose I skrev 2011-07-14 15:36:50 följande:
Jag har svarat på varenda sak du har fått ur dig. Försök inte med något smutsig försök att få fram något. Klicka under visa endast så går det lättare att hitta något om jag har missat något.oOHalalOo skrev 2011-07-14 15:31:19 följande:
Att dö är varken magi eller gift. Döden når oss alla. Den kan inte trollas bort. Sen hur vi dör, ja det finns hur många sätt som helst.1. Dadlar var så heliga som Mr. Mohammad påstod
2. Om han var en äkta profet vilket han inte verkar ha varit.
Varför tycker ni att han var kapabel att utföra mirakel men han kunde inte hindra sin egen död?
Hur kunde Allah tillåta att hans sista profet bli mördad av judar? Judar av alla?
Det verkar inte som att muslimer och judar hysste några som helst kärlekskänslor för varandra på den tiden heller.
Är det bara vanliga dödsfall som räknas eller vad menar du? Han hade inte den kunskap som Allah (swt) hade, så han kunde inte veta vad som kommer att hända. Det visste han bara i de fall då Allah (swt) informerade honom om det. Som när han fick se Helvete och Paradis t.ex.
Mat är inte heligt. Däremot så är dadlar en mycket viktigt frukt som är till nytta för oss.
För att ingen kan förhindra sin egen död. Det är logiskt för mig. Alla människor dör, det är logiskt för mig, eftersom vår kropp inte är odödlig.
Jag kan inte svara på 'varför' eftersom jag inte vet det.
Människan har alltid varit redo att strida, det kan vi också läsa om i Koranen. Så det är väl vår natur, även om vi borde kämpa för att istället komma överens.