Inlägg från: Kalksten |Visa alla inlägg
  • Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Är det fler än jag som får dåligt samvete om ni äter chips o godis? Jag tänker att de här e ju inte bra "mat" för en liten växande bebis, men jag tänker även att man måste ju få unna sig något lite gott på helgen...?!
    Det blir mest choklad för min del men denna helg vart de att jag o sambon delade på en chipspåse o jag gillar inte de så mkt men nu vart de riktigt gott! Men får ändå lite dåligt samvete... :/

• Kalksten
    Daysis skrev 2011-09-18 21:44:37 följande:

Har haft världens hemskaste helg med magsjuka som började lite smått natten mellan fredag/lördag och sen har blivit värre och värre. Är lite bättre nu men väldigt matt. Nu önskar jag att jag hade gått upp något för hade gått ner ett kg imorse och gissar på ett till tills imorgon. Förmodligen mest vätska men blir ändå orolig för bebis när man bara spyr o sitter på toa hela tiden och inte får i sig nästan nåt. Har verkligen försökt att dricka vatten o knapra på knäckemackor, men det är inte så lätt.. Känns som magsjuka blir tio gånger värre när man dessutom är gravid.
    Har även haft mycket kramper i magen idag, vilket oxå känns oroväckande.. men tror o hoppas att det beror mer på  än graviditeten.

Jaja, nu kan det väl inte bli värre iaf.. ska gå o sova strax igen o hoppas o ber att jag mår bättre imorgon..

usch då stackare!
    Vet hur de känns, har också haft magsjuka o haft knip svid o värk i magen hela helgen men de är liksom i tarmarna, det känner iaf jag. O sen är de inte så konstigt när de va några dagar sedan jag kunde göra nr2 klokt  :/ Har ni också svårt me tarmarna?
  • Kalksten
    faceprimer skrev 2011-09-19 18:06:15 följande:

Har köpt en vagn idag begagand jättefin Bugaboo Cameleon från 2010, struntar i att jag är tidigt gången, fick den för runt 5000kr! och nypris är över 10 000kr. så kunde inte låta bli Är supernöjd iallafall

Vilket kap! =)

Vi var o titta på vagn idag, igen, på BabyProffsen, förut fastnade vi mest för BRIO Sing för den är smidigoch lättkörd när man bor i stan o man kan sätta babyskyddet från bilen på vagnshassit. Men när vi va där idag så började vi tänka på vintern (de saltar ju inte på gotland) o all kullersten som finns i vår kära stad...inte så kul med de hjulen då kanske...och det var ingen som helst fjädring i den...så nu lutar det åt en BRIO Happy, den är smidigare o lättare än typ emmaljunga mfl o inte alls så låg som de flesta andra märkena är, man vill ju inte att barnet ska ligga i samma höjd som trottoaren...

Någon mer som tänker i samma banor eller som har erfarenhet av någon av dessa vagnar?
  • Kalksten
    mermaid skrev 2011-09-19 20:54:46 följande:
    Vi har en BRIO Happy -08 (om jag inte missminner mig) med kompaktchassi. Vi hade köpt en Brio Nova begagnad till Alva och efter lite mindre än ett år så brast en av bultarna i chassit så vagnen blev obrukbar. Jag mailade Brio och frågade om deras vagnar (som salufördes med konceptet att man inte behöver byta vagn, utan att man kan ha samma kombivagn från start till slut) bara ska hålla till två barn med totalt ca 15 månaders aktiv användning.

De bad mig kontakta butiken, men då denna gått i konkurs så meddelade jag detta. Fick skicka in bilder på bult och trasigt chassi och efter en vecka ringer en väldigt trevlig man från Brio och meddelar att jag kan gå in i närmsta Babyproffsen-butik och välja ut ett nytt, valfritt chassi. Så vi passade då på att köpa ny klädsel till det chassit och fick en sprillans ny Brio Happy för 1700:-
    Kändes rätt ok! :)

Kommer att använda samma chassi denna gång, men köpa ny klädsel, då den mörkröda som vi valde har blekts REJÄLT under den tid vi använt den... Det är väl det enda jag är missnöjd med.

Är i övrigt jättenöjd med vagnen, men så är jag en sån där "klassisk fyrhjulings-älskare"... :) Vi hade en trehjuling en period, men jag trivdes aldrig med den, så den såldes rätt oanvänd....

Vilket kap med din bugga Faceprimer!
    Tack för din åsikt, vi känner verkligen att BRIO Happy är vår vagn =) Har pratat med flera kollegor om de idag varav en av dem har brio happpy o en annan har haft o har brio sing nu o hon tycker happy´n va bäst!
  • Kalksten

Jisses vad har hänt här i tråden??! Hmmm ännu större själ att lämna den verkar de som....elelr är vi inte några som kan tänka sig att bryta denna diskussion som inte verkar sluta...

Coriander skrev 2011-09-21 18:02:55 följande:
    Åh, jag har hört om dessa kvinnor som kan klämma ut mjölk innan de är ens halvvägs i graviditeten. Jag vet inte ifall jag vågar försöka göra det..tuttarna är ju så ömma som de bara kan bli och det känns som att de växer med vindens fart. Allvarligt, förra veckan köpte jag en ordentlig BH i F-kupa och nu känns det som att den börjar bli lite ...ja, vad ska man säga.... liten? Vid vilken bokstav slutar detta - K-kupa eller?
    TUR att några bryter diskussionen för jag tycker det är riktigt trist att bara läsa en massa tråkigheter...orkar inte ens sätta mig in i vad det är ni jiddrar om....
  • Kalksten
    loppan skrev 2011-09-21 19:21:29 följande:
    Neeeej nu får ingen mer lämna, jag lovar att inte haka på diskussionen  Solig vi ska ju ha barn tjejjer, kan vi inte prata om växande magar, de första sparkarna som kanske kommer snart för vissa och allt det där istället??
    TUMMEN UPP!! =)
  • Kalksten
    SaraA skrev 2011-09-23 16:10:07 följande:
    Jaaaaaaa:) nu har vi bott hos min pappa i 1,5 månader efter det med branden. Och idag fick vi svar på ett radhus i sökt. Och vi har fått det:) jippy. Inflyttning 4 december med möjlighet att kanske redan få det den 1 november. Det får vi reda på på måndag. Så nu har vi äntligen något eget snart.
    Grattis vad skönt!!!
  • Kalksten

Vecka 14 idag!!! =)

Magen den börjar verkligen växa nu, mina mammajeans sitter liksom åt även längst upp på mudden hiji så mysigt!

Trevlig helg alla gravida =)

• Kalksten
    mermaid skrev 2011-09-22 18:34:06 följande:
    BLÄ! Vilken pissig dag! Inget kräk, men konstant jobbigt illamående och kräkpåsen beredd hela dagen... *suck*

Men, hellre nu än på söndag! För då sticker jag och en kompis till Ullared! Utan män och barn! :)

Tack för era grattis igår! Födelsedagen blev super, och alla hade lyssnat på min önskan på present: shoppingpengar till Ullared! :)
    Plus att sötaste mamma var här och fixade födelsedagsmiddagen och bästa svärisarna hämtade dotra tidigt på dagis och var lite i stan med henne. Så gårdagen får väga upp dagen! :)

Och chokladcupcakes med limefrosting är precis så gott som det låter! Önskar att jag hade någon kvar idag!
    men hu din stckare du har alltså inte blivit av med ditt illamående? :(
  • Kalksten
    Mary Jo skrev 2011-09-22 20:45:50 följande:
    Förresten så har jag ju visst fler cravings!sura godisar,mums! Och varje gång jag är gravid så äter jag risgrynsgröt
    gillar att det är fler som äter onyttigheter!
    jag äter choklad med inte mer/oftare än vad jag brukar...2ggr/veckan typ o älskar lakrits men har hört ,man inte ska äta för mkt av de... :( är väl salt jag behöver typ!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)