Inlägg från: Kalksten |Visa alla inlägg
  • Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ckm skrev 2011-10-09 02:06:01 följande:
    Ursäkta mina ord val men är så förbannad jävla f*tt tand!!!

Tror jag intr kommer nå min tandläkare imorgon... Men måndag morgon måste jag ringa på engång!!!!!!! Jag döööööör av smärta!
    Men jag skulle kunna röntga så är det inga problem o laga tanden då?
    tycker också du ska åka till tandl så där kan du ju inte ha de :( tror de lägger en särskild skärm elelr förkläde över kroppen så man inte får röntgen strålar på magen.
  • Kalksten

det kliar mest på magen på mig också, men det va mest i slutet av 2a månaden o sen nu sen vi gick in i 4e mån så har det börjat klia igen men nu syns det att magen växer o förändras varje dag, tog kort i förgår för jag tyckte den blivit så stor....fick ta ett nytt idag och vilken skillnad!

Jobbat 2 dagar nu sedan sjukskrivning i 1 v + 2 dagar, idag fick jag komma ner på extra kontroll eftersom jag haft blödning o att jag sedan igår fått bruna flytningar IGEN! Allt såg superbra ut med bebisen som sist och fick även med en liten bild (lägger upp i bildtråden!!) men de fanns lite blod utanför men de kan fotf inte se vart de kommer ifrån men läkaren sa det är vanligt men han sjukskrev mig 3v för att jag fått sammandragningar o att det plus blödningar sätter igång när jag är på jobbet. Så skönt att bli tagen på allvar för det har inte känts bra för mig både fysiskt o psykist att va på jobbet, men det är ju inte kul att va sjukskriven såklart...hoppas jag kan va tillbaka om 3 v!

• Kalksten

Så otroligt skönt att få gå på lite tätare UL-koller med tanke på ständiga blödningar, så skönt att få vara sjukskriven o vila upp mig o ta hand om mig o inte ränna runt o stressa på jobbet. Blir förhoppningsvis förflyttad till en annan förskola med högre personaltäthet och 16 barn som dessutom ligger närmre från hemmet.

och här inne ligger den lille fisen :)

• Kalksten
    Chetti skrev 2011-10-12 13:02:43 följande:
    Tråkigt med fortsatta blödningar men så skönt att de tar det på allvar!! Förstår det där med att inte orka vara på jobbet när man inte mår bra mentalt och tänker på bebisen och hur den mår.

Ta det nu lugnt de här 3 veckorna så får vi hoppas du kan jobba mer lite längre fram
    Tack för din omtanke snälla du!!!
    ja det är psykiskt jobbigt med blödningarna....men som du säger så otroligt skönt de tar det på allvar! ja jag ska förhoppningsvis få byta avdelning elelr till en annan förskola där vi är mer personal på samma antal barn.
    Vad jobbar du med?
  • Kalksten
    Carla82 skrev 2011-10-12 13:43:17 följande:
    Kalksten: Förstår att det känns jobbigt men skönt med en läkare som tar en på allvar! Försök ta det lugnt de här veckorna. 

Jag har jobbat i två dagar nu...visserligen ganska (psykiskt) påfrestande jobb och har varit helt slut när jag kommer hem...skönt att jag bara jobbar vid behov...haha! I vanliga fall är det ingen fara men nu när jag gravid orkar jag ingenting.  
    Tack för omtanken! ja jag ska verkligen vila o ta det lugnt - "rehaba" min kropp efter all påfrestring.

jaha ok vad jobbar du med?
  • Kalksten
    Ponja skrev 2011-10-12 17:56:49 följande:
    Vart på RUL idag, och allt såg jätte bra ut! Bebis var 12,5 cm lång, så fick stå kvar på samma datum, 8 Mars.
    Hur stora har era bebisar vart på ert RUL ni som gjort ett nu?
    Vad härligt att alt såg bra ut! =) Vi ska på RUL 1 nov!
  • Kalksten
    Nikis skrev 2011-10-12 19:47:36 följande:
    Åååh kan jag fråga er något som inte har med bebis att göra?
    Jag har blivit sjukskriven av min läkare pga foglossning. Nu ska fk ta reda på om jag är tillräckligt sjuk för att få pengar av dom. Jag är timanställd så dom ser väll mig som arbetslös, och då antar jag att jag inte får någon sjukpenning? Men hur kan dom ha räknat ut en sgi om jag inte är arbetslös enligt dom? 

Ringde soc för att fråga om jag kan få hjälp därifrån innan jag får beslut hur de blir med min sjukpenning och såklart får jag ju inte det. Min sambo studerar och dom hjälper inte familjer som har studiestöd? De är meningen att han ska försörja familjen med sin inkomst på 9000, bara våran hyra går på 6500. Soc råd var att min sambo skulle avsluta sina studier eller att vi skulle flytta isär.. Hur normalt är det att säga???? Vad förbannad jag blir. de är ju helt sjukt.... 
    usch jobbig sits och trist med foglossningen. Jag vet inte hur det funkar....hoppas du får ersättning!!!

vafan de e helt sjuka system...hatar byråkrati!
  • Kalksten
    Ponja skrev 2011-10-12 20:41:02 följande:
    Tack för alla grattis! Solig

Är det fler i denna tråd som inte tänker ta reda på kön? Känns nästan som alla gör det, förutom jag :)
    Delvis för att det absolut inte spelar någon roll, detta är ju ändå mitt första barn :) Sedan så tvärvägrar sambon, han vill absolut att det ska bli en överraskning :) Jag var lite inne på det först, just bara för att underlätta lite med klädinköp och slippa komma på namn för båda kön, men har nu ångrat mig.
    Varför vill ni veta kön?
    Vi tänker inte ta reda på vilket kön barnet har! =)
    Jag tänker att just första barnet vill både jag o sambon ska vara en överraskning det är bara så fantastiskt att vi ska få barn! Men kanske den dagen det kommer ett syskon vi kommer ta reda på det...men vet inte..
  • Kalksten

men hallå jag tycker också att tiden går ganska långsamt spec när jag e sjukskriven som nu.....går in i vecka 17 i morgon! Jag önskar vi vore längre fram så att om bebisen skulle vilja eller behöva komma ut tidigare så är chanserna ganska goda att de klarar det!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)