Inlägg från: Kalksten |Visa alla inlägg
  • Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Coriander skrev 2011-09-23 17:47:55 följande:
    Det är saltlakrits man ska undvika, att äta för mycket ut av. Max. 50g/dag har jag hört. Risken är att blodtrycket ökar.  Fast när jag väl köper hem saltlakrits väger jag inte det innan jag äter. Kan lätt äta 200gram av saltlakrits under en dag. För mig har det inte påverkat något alls... jag har lågt blodtryck ändå..

Och grattis till nya veckan du gått in i!! 
    hehe ok! Jag köpte saltlakrits i lösvikt idag heheh mmm salta nappar e favvo!
  • Kalksten
    Coriander skrev 2011-09-23 17:51:04 följande:
    Det var någon här som tipsade om att de riktigt ljusgula lite gröna satsumas skulle vara riktigt goda. Sådana fanns i massor i affären nyss när jag var och handlade, så jag köpte en stor påse. Åt precis en sådan och ja!! De är ju jättegoda!! Mums... skulle lätt kunna bli addicted, för redan nu är jag sugen på en till... hahaha.. denna tråd är ju farlig
    mmm jag äter dem som en galning!
  • Kalksten
    mermaid skrev 2011-09-23 20:44:38 följande:
    Nope... :( Det har snarare blivit värre! Har mått illa hela tiden, men senaste två-tre veckorna har jag börjat kräkas också. Då när illamående och sånt "ska" gå över...

Imorse blev det fontänkräkning, samtidigt som dottern kommer in (hinner inte riktigt låsa dörren till badrummet när det är dags) och tittar ner i toastolen och frågar: "Mamma? kräker du? Det ser äckligt ut! Vill du se att jag har pengar i min Hello kitty?".... (hon ville inte gå till dagis imorse och när vårt svar var att vi måste jobba, annars får vi inga pengar, så ville hon visa att hon kunde fixa pengar till idag... Sötnöt) :)

Som tur är hennes pappa rätt snabb på att avleda henne så att hon försvinner från mig en stund... Inte roligt att ha sällskap när man är dålig!
    usch din stackare :(
    haha de e ju för söta ungar!
    Ne man vill bara va för sig själv då.

Jag fick min första sura uppstötning idag bläää
  • Kalksten
    faceprimer skrev 2011-09-23 23:05:04 följande:
    får sura uppstötningar varje kväll när jag har lagt mig i sängen konstigt nog.. ingen höjdare de där :/
    uschdå! blää för de! jag hatar kräkkänslan klarar ju inte spy..
  • Kalksten

hahha härlig dröm!!!

Jag drömde förra veckan att jag låg på förlossningen och de satte dit dopplern som läser av hjärtljudet och det var liksom dags att föda...och jag var inte ett dugg rädd...jag va kolugn o kände mig harmonisk! Hoppas det blir så när det väl gäller sen också ;)

• Kalksten

ja det är helt galet om mer elelr mindre än ett halvår är våra bebisar här!

Åhhh jag längtar ihjäl mig!!! Vill att det ska bli tid för att gå hem från jobbet så man kan förbereda sig o hemmet....o sen kan bebis komma!! =)

• Kalksten
    Nikis skrev 2011-09-29 14:41:42 följande:
    jag går in i vecka 17 idag :D
    Härligt, grattis! =)

Vecka 15 för mig i morgon =)
  • Kalksten

råkade diskutera i bildtråden men det bara blev så för det blev en diskussion vilket det lätt blir kring bilder som läggs upp :)

Måste bara berätta en sjukt komisk grej som hände på jobbet igår, som jag skrev i bildtråden som den ju inte skulle hamna i...

Jag jobbar förskola =)

Idag när vi äter mellis sitter det 3 pojkar vid mitt bord o de pratar om att Lovisa fått sin bebis o undrar när hon kommer tillbaka o en undrar när hon kommer fram igen haha antar han tror hon gömmer sig på dagis eller nått! Sen tittar en av dem misstänksamt på min mage, lägger handen på den o frågar: Har du en bebis i din mage?
    Jag: Kanske de, det kanske jag har....
    Sen funderar han lite till o säger: men L´s mage var mycket större....(kollaga som nyss fått barn o jobbat med dessa barn)
    Då säger den andre jämte mig. Har du då stoppat in snoppen i snippan?
    Jag får ju en smärre chock o tänker hur ska jag klara mig ur det här och kommer snabbt på hur...jag säger något i stil med att det är ju så här att för att det ska bli en bebis måste man det och se här (tar fram en äppelkärna) så här små har vi varit inne i vår mammas mage, sen växer man sakta o blir större o större sedan är vi ungefär så här stora (visar) när vi föds! Det fångade deras intresse, tack o lov,  med fascination om hur små vi faktiskt varit!

Ja vad ska jag säga...en helt vanlig dag på jobbet...! hahah!

Ja babyolja måste ju funka precis lika bra! de har vi hemma med kom jag på! =)

• Kalksten
    Stinis83 skrev 2011-09-29 20:55:25 följande:
    Faceprimer, om du känner att det fladdrar i magen, men utan att det kommer nåt kurr eller så efteråt, så är det förmodligen bebisen :) Och det kan absolut vara så att du känner den mer när du har tighta byxor eller sitter framåtlutad, då blir det liksom trängre och sparkarna känns tydligare :)

Igår när jag hade lagt mig försökte jag buffa på magen för att då igång bebisen, men det ville han inte riktigt. Men när jag spände magen som i en liten sit up så blev det liv i luckan :) Och när jag satt framåtlutad idag på jobbet så fladdrade det.

Och det är så roligt på mitt jobb, det är väldigt många yngre där (jag själv är 28 vilket jag inte tycker är direkt lastgammalt) men de är så nyfikna på magen och bebisen och frågar massor och tar på magen. Jag tycker det är hur mysigt som helst, men vi har ganska bra relation på jobbet :)
    åhhh jag längtar tills jag också vet att det är bebisen jag känner...men har typ känt en del fladder/kittlingar inne i magen =)

ja visst är det mysigt att kollegor kommenterar o all vill känna på magen. men mina kollegor har avrått mig från att berätta för barnen ännu för de kommer längta o fråga ihäl sig...men jag vet inte...även idag så tittade en flicka på min mage o sa..."har du barn? Ska du ha bebis? o sneglade misstänksamt på magen :)
    O ett annat barn sa vid maten: vad tjock du blev efter du ätit, lika tjock som farfar! hahha
    så jag tror jag kommer säga det till barnen snart efetrsom det börjar synas så tydligt!
  • Kalksten
    faceprimer skrev 2011-09-29 20:59:15 följande:
    läste när du skrev i bildtråden men glömde sen svara så de va tur du skrev här.
    haha, det där är alltid jobbigt och klurigt när barn frågar hur "barn blir till" men du löste det ju bra tycker jag. haha barnet i fråga visste ju hur de gick till, då blir man ju lätt ställd när dom säger det rakt ut, haha.
     Ett barn på förskolan sa till mig o kollade på min mage (NÄR JAG INTE VAR GRAVID!!!) om jag hade en bebis i magen, "Nej det har jag inte" sa jag, för det hade jag ju inte, jag var bara lite mullig Så frågade hon hur det kommer en bebis i magen, men jag sa "det får du fråga dina föräldrar" för jag vet ju inte hur mycket dom vill att jag ska berätta. För tänk om jag berättar så kommer hon hem till sin mamma och pappa och bara "Jag vet hur man gör en bebis...."  och sen skyller på att "fröken berättade det" haha. Så jag brukar överlåta sånna frågor till deras föräldrar istället :-P haha. Men när dom säger det rakt ut "Stoppar snoppen i snippan" då vet dom ju verkligen hur det går till så då går det ju inte slingra sig, haha.
    Men barn är så goa, dom kan säga så himla roliga kommentarer ibland så man blir helt full i skratt    
    hehe ja jag har också fått frågan när jag va gravid men det syntes inget men då visade sig att flickans mamma hade bebis i magen så det var väldigt aktuellt o intressant =)
    Nej men det hade jag också sagt, för som sagt man vet ju inte vad de vill sitt barn ska veta eller vad de själva har för syn på sex osv. haha men ja nej mina förskolebarn har bra koll de hahha...men tydligen har detta samtalsämne kommit upp förut men då trodde de att det va snippan som skulle in i snoppen de e för sköna! Den skulle bli gaaanska svår att genomföra haha
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)