Mynneja skrev 2012-02-27 08:42:50 följande:
Hej igen allihop. Vill återigen tacka för ert stöd och era tankar. Vi kämpar på, jag och sambon, försöker att inte glömma att andas och ta oss igenom dagar och nätter, minut för minut, timme för timme. Väntar på ett samtal från en kurator i Umeå som skulle höra av sig idag och som även skulle ordna med kontakt med begravningsbyrån och transporten upp av vår lille son. Vi kämpar, men det är svårt.
Ni är så många som skrivit och undrat vad som hände och jag tänkte försöka sätta mig och skriva ner det när jag orkar. Men jag undrar om det är ok att jag skriver det här, eftersom ni är så många som frågat? Om det är någon som inte vill det, så svarar jag alla som undrat personligen istället. Jag vill dock påpeka att det som hände vid förlossningen inte är enda orsaken till vår Alfreds död, risken finns att han inte klarat sig ändå, även om det mest troligt är en starkt bidragande orsak. Han hade även andra skador, som vi inte vet vidden av än.
Förhoppningsvis ska vår lille Alfred obduceras idag, men jag tror inte vi någonsin kommer få veta till 100% vad som egentligen gick fel. Och jag vet inte vem jag ska skylla på, så just nu anklagar jag mig själv.
Stor kram till er allihop, för de underbara människor ni är! Och lycka till idag Stinis, och grattis till att du äntligen ska få träffa din bebis!
Åh hjärtat vad skönt att ni får hjälp och stöd och att ni har varandra
För mig får du absolut skriva här om dina tankar och vad som hände . Tycker tråden är till för alla oavsett vad man vill skriva om .
Ta hand om dig !
Kram