Chetti skrev 2012-02-17 16:42:59 följande:
Min bebis är väldigt lugn och har i princip inte sparkat alls under hela graviditeten.
Det enda han gör är att buffa, darra till då och då och sträcka på sig. Jag tycker han är igång då och då under dagen men framförallt 22-23 på kvällen då sätter han igång så hela magen gungar och trycker sig neråt, åt sidorna m.m.
Jag är ovan vid en så lugn bebis då de andra har varit vilda. Men han verkar må bra, växer som han ska och han rör sig ju varje dag.
Det man ska vara mest uppmärksam är om rörelsemönstret ändras drastiskt och om man inte känt någon rörelse alls på ett par timmar.
Vår lilltjej är ju också väldigt lugn men idag åkte jag in till förlossningen eftersom hennes rörelsemönster ändrats sedan igår kväll . Hon svarade visserligen men väldigt lite och sen var hon helt lugn i flera timmar . Jag ringde och de sa åt mig att åka in direkt . Fick göra CTG + ultraljud men allt jättebra ! och nu har hon rört sig massor
Däremot vill jag fråga er .. idag var jag på en liten promenad och fick plötsligt en dvävulsk smärta i magen , den blev stenhård och det kändes liksom som "håll" i hela magen . Jag fick böja mig fram , stanna och andas och sen försöka gå .. trodde aldrig jag skulle komma hem . La mig i badet och tog alvedon och det blev lite bättre . Nu gör det inte lika ont längre bara lite mensvärk i nedre delen av magen . Någon annan som kännt så ??