Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag slutade också röka när jag fick reda på graviditeten :) längtar såååå tills mars när man får ta en 'segercigg' ihop med kaffe på balkongen!

Och våran ska också fp bådas efternamn, mitt som 'riktigt' och sambons som mellannamn.

• Wielkip

Det känns ju bra att veta att man har styrkan att bara kunna sluta av sig självt, utan nedtrappning eller hjälpmedel, har slutat och hållt upp säkert 4-5 gånger under de 4 år jag rökte, men jag älskar det sp himla mycket!

Haha, låter hemskt men det är så mysigt att ta en cigg till kaffet på uteservering och till ölen på festival på sommaren.

Har aldrig varit en storrökare kanske ska tilläggas, 2-5 cigg per dag, ofta ett paket i veckan.

• Wielkip

Man behöver ju inte röka ihop med barnen :)
    en cigg till kvällskaffet när barnet sover gör ju ingen skada!

Dock vill jag inte att mitt barn ska behöva lukta rök, minns en tjej i skolan nkr jag var liten som ALLTID luktade rök om kläderna gör att hennes föräldrar rökte, blä!

Oså ska man ju inte röka när man ammar heller, men segerciggen när vi kommit hem från bb ska jag bannemig ha ändå!
    Får bli den lightaste light!

• Wielkip

Att som förälder röka vid barnvagn, eller när man är utomhus med barnen inom en radie på typ 10 meter känns inte fräscht eller ok enligt mig, men det barnen inte ser eller får i sig mår dom inte dåligt av :)

• Wielkip
    Stinis83 skrev 2011-12-07 22:26:39 följande:
    Tror ni jag blev förbannad när jag var på sjukhuset för va 3 v sedan och såg en tjej komma gående med barnvagn... Först blev jag förbannad för att barnet som var ca 6 mån-1 år var alldeles för tunt klädd, sen böjer sig mamman åt sidan för att fimpa sin cigarett - och när hon gör det ser jag att hon är höggravid!! Jag blev så arg så jag kunde inte låta bli att stirra på henne och faktiskt äcklas...
    finns folk till allt!
    Min sambos ex tex. (som han var nära vän med) flippade ur på mig för att jag skrev ett blogginlägg om vad jag tyckte om rökande mammor, hon telefontrackade oss i flera veckor och skrev på facebook hur psyko vi var och hur dåliga föräldrar vi skulle bli.
    (ah, hon rökte...OCH snusade, när hon var gravid!)
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

Hur vanligt/farligt är det med samandragningar föresten?
    Tror jag haft typ 6-7 stycken senaste dygnet, har inte känt av några tidigare..

• Wielkip
    micksaan skrev 2011-12-07 23:48:21 följande:
    Testat att ta det lugnt? Annars är sammandragningar inte farliga så länge de inte gör ont eller att du besväras av de väldigt mycket. Jag har sammandragningar varje dag, typ om jag stått, gått eller ansträngt mig för mycket. För mig är de inte onda eller obehagliga, känner bara att livmodern blir hård. :)
    jag kom på det nu för att jag suttit i soffan sen sju typ, och precis fick en!
    Fick typ 3-4 st på jobbet idag, står upp i 7,5 h sammanlagt så kanske är därför.
    Det gör verkligen inte ont, utan det spänner bara och magen blir hårdare än vanligt...
  • Wielkip

Grattis på födelsedan!

Själv firar jag 3 år ihop med sambon, vilket vi firar med att åka till östra och kolla samandragningarna, förmodad släppt slempropp. yay!

• Wielkip

Sitter i väntrummet nu, ALLA har bautamagar, dom måste tro att jag är en liten fjortis som fått missfall i v.6 eller nått och sitter här och leker viktig, haha...under tjocktröjan syns verkligen nada!

• Wielkip

Blev hemskickad utan gynundersökning, det var nog ingen fara, typ. Och det var synd om dom som satt i väntrummet och faktiskt behövde tiden och istället fick vänta..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)