Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Från vilken vecka är det STOR chans att bebisar överlever om de föds för tidigt?
Utan större men alltså.
Typ att den får ligga i kuvös ett par dagar och sen åka hem?
Från vilken vecka är det STOR chans att bebisar överlever om de föds för tidigt?
Utan större men alltså.
Typ att den får ligga i kuvös ett par dagar och sen åka hem?
Eftersom det står i sammanhanget bristningar tänker jag för att det är vätskedrivande/uttorkande, och därmed kan det öka risken för att huden torkar ut och brister?
Flyttar över skötbords-pratet hit istället för bildtråden.
Har som sagt ett jättestort rum (allt är relativt, men det är typ 4x6 meter) som ska bli bebins,
eftersom hon ska sova inne hos oss första 6 månaderna iallafall så funderar jag på vad man kan "fylla upp" rummet med under tiden.
Och just skötbord, är det JÄTTEVIKTIGT att ha tillgång till rinnande vatten? Eller kan man byta blöjan i rummet?
Skulle vara så himla skönt att kunna fylla upp rummet med ett skötbord, haha.
Tycker det känns lite riskabelt o nasty att byta blöja i typ soffan/sängen?
Tänk så kommer en blötfjärt med diarré liksom, haha!
Eller om man har en kille, gött med kiss i hela soffan...?
Ja men skötbädden är ju typ 70x40 cm, o en kissstråle när ju en bit... :)
Angelique: bajs o kiss på mig spelar ingen roll, men i tygsoffan, på vardagsrumsmattan eller sängen....nä, skötbord blire allt! :)
Haha, jag drömde igår att jag gick över tiden två månader, och den blev jag jätteglad för att jag kände mig bajsnödig (det känns ju tydligen så precis innan de krystas ut)....men ut kom då ingen bebis utan det var precis som det kändes!
Vaknade svinarg för att folk kom med sånna lögner, haha!