-
-
Jag känner sparkarna långt ned på sidorna av magen, alltså...bakåt, mot ryggen, fast mot utsidan, fattar ni? :)
Är det vanligt eller kan det vara så att jag bär bebin både långt in och brett?min mamma kommenterade att jag hade väldigt bred mage, trots att den inte putar direkt märkbart. Alltså att den går från sida till sida. -
jaha, jag trodde det var tvärtom, att killar gav bredare mage, fast som du säger spelar det nog ingen roll, alla bebisar ser ju likadana ut typ :)Kalksten skrev 2011-11-12 23:42:22 följande:du väntar en flicka va? Då säger folk att magen är bredare men har man en pojke i magen så är den oftast mer utstående som min. men jag vet inte vad jag ska tro om de där ändå =)
-
Haha, en utåtploppad navel på en gravidmage är för mig lika med att man är tillräckligt smal och smärt...
tyvärr spelar det ingen roll hur smal jag än skulle bli, min navel är så sjukt djup att jag fet-tvekar på att den ens skulle pluppa ut med åttlingar!
-
Jag vet att det inte beror på hur tjock man är, men det ser 'smalare' ut med en utploppad, haha.
Vill verkligen att min ska ploppa men det lär ju tyvärr inte hända ; -
Jag känner hur magen spänner när bebisen snurrar runt och putar ut rumpan/ryggen, känns rätt rejält ibland, men det är inte sd för resten av magen är mjuk :)
-
Flicka :)
-
Jag har bara kollat själv hemma med doppler i typ v16, då låg det på 135!
-
Ang. Föräldraledigt , måste man bestämma hur man ska vara ledig och hur många dagar man ska ta ut i förväg? Alltså alla dagar på en gång? Eller kan man ta det månad för månad typ?
-
Jag får bara lägsta fpn på 180/dag eftersom mitt Sgi skulle höjas 2 veckor efter bf om jag kunde jobbat så länge, suuurt!
Men tjänar rätt bra på jobbet så funderar på om jag ska ta ut 30 dagar var de två första månaderna och sen jobba några extrapass på jobbet och därmed kunna spara typ 10-15 dagar per månad, kan försörja mig på att jobba 5 dagar i månaden om sambon jobbar som vanligt så det är najs :)
För man får väll jobba extra trots att man är föräldraledig övriga dagar va?