Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Shit, det kändes som det var igår man började skriva i denna tråden, och nu är man tydligen höggravid då...Tyst

Någon annan som känner fosterrörelserna som ett starkt vibrerande ibland?
    Har läst lite och tydligen kan det känns så när bebisen kissar, att den ryser eller nått liknande, haha!

Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

Just för stunden känns det som att tiden står still typ, men när man tänker på hur lång tid som gått i jämförelse mot vad som är kvar så känns det som att det var igår man tog testet tycker jag :)

• Wielkip

Fast hickandet kan väll kännas av med hela kroppen?
    Det är ju kroppen som rycker och inte huvudet när bebin hickar.
    Mina pickanden brukar kännas snett medanför naveln åt vänster :)

• Wielkip

Alltså fyfaaan vad jag hatar foglossning!
    Har jobbat 9hpass idag, dvs stått och gått i 8,5 h med 5minuters raster.
    Mitt bäcken, mina knän och mina fötter brinner känns det som.
    Det 'bästa' är att jag har 3 likadana dagar kvar, bläääää!!

Sammandragningarna har däremot lugnat ner sig, haft två på hela dagen, som jag märkt iaf, alltid något! :)

• Wielkip

Näpp, falskt alarm på "lugnt på sammandragningsfronten"!
    Fick ett par på kort tid igår och nu på morgonen igen, bläää.

Precis innan en sammandragning får jag tungt att andas, och sen under själva sammandragningen blir hela ansiktet varmt, normalt?

• Wielkip
    Stinis83 skrev 2011-12-13 09:07:45 följande:
    Wielkip, ja det är så jag också känner, det är det jag menat med att det känns lite som om syretillförseln till resten av kroppen liksom stängs av. Hade du så förra veckan också, eller är det nytt för idag? Du borde ta det lugnt vännen... det är inte värt att slita ut sig... Hur många såna sammandragningar har du haft idag, och hur tätt har de kommit?

Det är säkerligen ingen fara, men ett tecken på att du ska ta det lite lugnt. Kram!
    jag har känt så några gånger, men mer igår när jag låg och vilade och kände samma sak inför varje sammandragning och såg mönstret.
    Skulle varit på jobbet nu men åker in senare, ifall sammandragningarna lugnat ner sig, annars ligger jag hemma och vilar!

Känns så himla jobbigt bara med tanke på att jag måste tjäna så mycket jag kan för att kunna höja sgi:n, som jag trodde var kört för att jag bara jobbat så kort tid, men tydligen så kunde jag det ändå....
    Utan sgi måste jag jobba till bf, vilket iiiiiinte känns som en möjlighet nu, hoppashoppashoppas verkligen på att allt löser sig så jag kan gå hem den 15 januari, vore så jäkla underbart!
  • Wielkip

Har känt de första små snuddarna vid revbenskanten på högersidan nu på morgonen,
    med tanke på min bebis oförmåga att sova och ta det lugnt kommer jag nog vara rätt öm om sisådär en månad....Cool

• Wielkip

Nu har jag fått svar svart på vitt från FK!

Har man jobbat mindre än 6 månader (totalt alltså, om man aldrig jobbat innan) men jobbar och har haft för avsikt att fortsätta jobba längre än 6 månader ifall man inte blivit gravid så räknar försäkringskassan ut genomsnittslönen på det man tjänat och grundar SGI:n på det!

Att det ska vara så himla svårt att få fram den infon!
    Men så himla skönt, ska ringa och prata med dom på fredag och om allt klaffar som det nu verkar så kan jag verkligen gå hem den 15 januari på havandeskapspenning OCH få mer FP än lägstanivån, wiii!

• Wielkip

Alltså jag vet ju inte om jag får hp beviljat, men med tanke på att jag jobbar inom industri och står upp 8,5h av 9 varje arbetspass och därför är heeeelt pajj i bäckenet, rygg knän och fötter efter varje dag pga. Foglossning.
    Sen har jag även sammandragningar som blir tätare efter att jag jobbat PLUS att arbetsplatsen är väldigt bullrig, så blir jag jäkligt förbannad om jag inte beviljas..
    Enda lösningen är att säga upp mig från jobbet då liksom, så jäkla ont har jag, att jobba längre är verkligen inte ett alternativ!

• Wielkip

Alltså jag får paniiiiik!! Vaknade för en timma sen med världens illamående och ont i högerbenet från knät och ner.
    Vad jag ön gör så går det inte över, känns som mensvärk i benet typ, vad tusan kan det vara?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)