• canjjj

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag har aldrig förstått vad det är för skillnad på clementiner och satsumas.. Är satsumas mindre, lite surare och kärnfria? det är så jag tänker iallafall.. :P

• canjjj

Jag är också sugen på lussebullar, har varit det ett tag så jag bakade det idag!! :P

• canjjj

Jag har i någon av alla mars trådar här sett 2 olika bilder, en från sidan och en framifrån, illustrerade bilder på hut högt livmodern brukar gå i de olika veckorna.
    Jag hittar inte bilderna igen och jag har googlat efter dem också, är det någon som vet vad jag menar för bilder och kan lägga ut dem här eller länka till dem?

• canjjj
    faceprimer skrev 2011-10-05 20:21:28 följande:
    Har sett en av dom i Bildtråden för denna tråd, så gå in och kika där, länken hittar du i TS inlägget, men du får nog leta ett tag.. hehe
    Jag har letat där,, om du är säker på att du sett en av bilderna där så får jag ta och kolla igenom tråden jättenoga igen! =P
  • canjjj

Har precis kommit hem från rul, allt såg bra ut, jag är så lättat!
    Jag blev framflyttad en dag, alltså bebisen var en dag äldre än vad jag trodde, så bf blir en dag tidigare.

Vi fick också veta att det var en liten pojke, det blir till att köpa en helt ny bebisgarderob eftersom typ allt vi har kvar från dottern är rosa. =P

• canjjj

Lokesmami: vilka sömntabletter får du? Lergigan? Jag har ätit sömntabletter denna graviditet och läkarna har sagt att det är okej, men igår träffade jag en läkare som sa att jag inte får ta dem längre.. Nu kan jag inte sova på nätterna och har ständig ångest..

• canjjj

Lokesmami: jag fick ingen riktig förklaring, tycker det är så konstigt eftersom läkaren på mvc förut sagt att det var okej, men jag har läst mig till att nu i tredje trimetern så kan barnet påverkas om man tar det. Det enda jag får ta är lergigan men dem hjälper inte mig..

• canjjj

Hej hej allihopa!

Jag är så dålig på att skriva här inne, men läser ofta. Jag kollar mest från mobilen och då är jag för lat för att skriva/svara på inlägg, det är ju lättare att skriva från en dator. =P

Någon kanske minns mig från när jag har skrivit tidigare? Jag bor iallafall i Huddinge och jag har förstått att det är en del som bor här i närheten, roligt! Det är sån himla bra stämning härinne och det är roligt att följa er alla, jag ska försöka bli mer aktiv och skriva i tråden, ska också se om jag vågar visa mig själv och lägga upp bilder i bildtråden.

Är det någon förresten som kan länka till hallonbladste tråden? Jag hittar den inte men vet att jag läst den förut och att den kommit på tal här för några dagar sedan.

Jag ska besöka barnmorskan i eftermiddag så jag får uppdatera er efter det!

Ha det så fint allihopa nu!

• canjjj
    jempalainen skrev 2012-01-12 12:31:14 följande:
    Hej canjjj:) Jag minns ditt namn ilallafall:) Vad roligt att du bor i Huddinge, jag jobbar där(sjukskriven nu) men går på mvc där och bor i visättra. Är det första barnet? Vore jätteroligt om du är här mera, du är så välkommen!

Jag kan inte länken men jag tror att den ligger under "Tredje trimestern" har jag för mig:)

Går du också på mvc huddinge? Lycka till med besöket och hoppas allt ser bra ut! ha det så gott!   
    Vad roligt att du minns mig trots att jag inte varit så aktiv. Du jobbar på förskola va? Vart i huddinge? Skönt att vara sjukskriven, jag är också det nu, men jag vet dock inte om jag får pengar ändå, vi får se hur förs'kringskassan tänker. Det är mitt andra barn, har en dotter på 2 1/2.

Jag går på mvc huddinge, och också på öppenvården i huddinge som jag minns?? att du också gick till va?
    Behandlas också med antidepp som du. haha, vad roligt, jag har läst här så länge så det känns som att jag känner de flesta av er. =P
    camamill skrev 2012-01-12 12:40:27 följande:
    jo men dig minns jag, bor i salem själv så det är ju ganska nära :)

jag och jemps ska ju fika massro sen när bebbarna ploppat, så bara att du hänger på :)

lycka till hos BM!   
    Ja, det gör jag gärna, kommer nog behöva massa mammakompisar för att inte sitta själv hemma sen. =P
    Tack!
    Carla82 skrev 2012-01-12 12:42:21 följande:
    Hej! Minns dig också, kul att höra ifrån dig. Kan inte länka till hallonbladstråden för har aldrig varit inne själv men vet att de pratade om den i en annan marstråd och att det heter "vi som dricker hallonbladste" så du kanske kan söka på den? Lycka till hos BM idag.
    Tack, ska söka på den! Kul att du minns mig!
    faceprimer skrev 2012-01-12 12:45:42 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m56843608.html 
    Ska du börja dricka det? Jag funderar på det, men jag avskyr te så jag vet inte hur det kommer gå , haha.

Ha det bra    
    Ja, jag har beställt det och ska prova det denna gången, sist gick jag över tiden så mycket och blev igångsatt, jag har blivit lovad igångsättning denna gången med för att slippa gå över igen, det var otroligt jobbigt psykiskt för mig att göra det, så det känns skönt. Men jag vill ju ändå på något sätt att det skall starta av sig själv innan BF den här gången..
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)