• canjjj

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jempa; det gick bra för mig med! Blödningen har avtagit men bm sade att om det skulle börja igen var det bara att åka in till förlossningen, fast jag är inte så sugen på det, känns som att dem är trötta på mig där nu..

Jag körde dottern till min mamma och hon ska vara där över helgen, det är jobbigt att lämna bort henne men samtidigt skönt att kunna ta det lungt i helgen, jag hade blivit helt ensam med henne om hon var hemma eftersom min man jobbar. Jag blev ju faktiskt tillsagt av läkaren på förlossningen att jag inte borde lyfta henne, jag skulle ta det väldigt lugnt men behövde inte vara sängliggande sade hon, och det är ju inte så lätt att ta det lugnt med en 2 1/2 åring hemma..

Det känns som att något är på gång snart, magen känns konstig, inga värkar men det är spänd hela tiden och jag har grym mensvärk. Så fort jag anstränger mig gör magen ont..

• canjjj

Vad skönt Jempa att han kommer hem ännu tidigare!! Vilken fullspäckad dag du har haft, jag var faktiskt också i södertälje, det var där jag lämnade lilltjejen till sin mormor.

Ja, det passar ju bra om det drar igång nu när hon ändå ät borta.Jag minns knappt hur det kändes sist, bara att det gjorde jävligt ont och bra mycket ondare än vad jag har nu. Jag blev igångsatt efter att ha gått över 11 dagar så jag fick liksom aldrig känna hur det vara att vattnet gick eller att jag fick värkar hemma.. Det är ju lite tidigt än, men samtidigt vore det väldigt skönt om han ville ut snart. =P

• canjjj

Hej tjejer! Jag ligger fortfarande i sängen, ska ha en riktig vilodag idag och dottern får stanna hos sin mormor en natt till! De enda planer jag har är att förflytta mig till soffan och sätta på någon film.. Jempa; skönt att du fick sova inatt! Bra att kudden funkar! Såg att ni pratat om mjölkstockning, jag har ingen erfarenhet av det, amningen funkade superbra med dottern och jag hade gott om mat till henne, hoppas jag har samma tur denna gången..

• canjjj

Faceprimer; så har jag också ibland, liksom konstant smärta och inget som kommer och går, det låter klokt att avboka och vara hemma och vila istället! Hoppas du mår bättre snart!

• canjjj

Agnesmamma; tråkigt att din vän reagerade så lock verkar ha svårt att förstå hur det kan vara när man är gravid.

• canjjj

Suck, nu har jag börjat blöda igen.. 3:e gången.. Det är inte alls mycket och läkaren sa ju sist på förlossningen att vi inte behövde komma in igen om de inte var jättemycket blod. Slemproppen gick tidigare idag också.. Jag hoppas bara att de händer något snart för jag är less på att vara gravid. Fast jag vet ju också att pojken i magen inte är helt fullgången förens om ca 1 vecka..

• canjjj

Tack för svaret Marlin, är ganska lugn, samtidigt som jag inte kan sluta undra var blödningarna kommer ifrån, vill att det sätter igång snart så jag slipper detta mer..

• canjjj

Jempa; vi kanske ses igen, ska också till ÖV idag, sitter i väntrummet nu faktiskt!

Gud så mycket det är att läsa ikapp, jag får ta det sen..

• canjjj

Jempa: Du är ju för gullig. Jag kanske borde presenterat mig bättre istället för att anta att du skulle förstå att det var jag som satt där i väntrummet, men jag visste inte vad jag skulle säga, mitt namn, då hade du ju ändå inte förstått..

Jag var ju bara tvungen att säga hej när du gick förbi. Du verkade väldigt stressad, du får ta det lugnt nu! Hoppas det gick bra hos nya terapeuten!

Hihi, jag fnissar fortfarande, tyckte du var så rolig, och förstår nu efter att du såklart inte kunde veta att det var jag som hälsade på dig. Känner vi varandra, var det mig du sa hej till? Haha..

Nu ska jag iväg och hämta dottern på dagis, har vart och storhandlat efter läkarbesöket jag hade idag. Sen ska vi bort på middag hos min mamma så jag vet inte när jag ska hinna läsa ikapp allt här i tråden, inatt när jag inte kan sova kanske. =P

• canjjj

jempa; haha, jag tänkte att jag ska ju faktiskt på ul imorgon på Huddinge, sjuk vilka sammanträffanden.. Men sen kom jag på att det är på torsdag jag ska dit..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)