• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stinis - Roligt att det gick så bra med din pappa förresten

Chetti - Hoppas du får en toppendag med sonen imorgon! Och visst är det skönt med sovmorgon, det är ju fördelen med stora barn Men nu har du väl inte många iobbardagar kvar va?

• Daysis

Måste bara berätta om en episod från när dottern var liten.. Av någon anledning fick vi för oss att åka till Kanarieöarna när dottern var 10 veckor, nu fattat jag inte ens varför vi åkte för det var ingen vidare semester.. Men hur som helst på planet hem började dottern skrika hysteriskt och efter bara några minuter kommer en total främling fram och börjar fråga om hon är hungrig och om jag bytt blöja osv och ger en massa råd om hur jag bör trösta henne. Som att man inte redan är totalt hysterisk med en skrikande unge på ett flygplan utan att det kommer fram nån knäpp tant och ska börja kolla att man verkligen gör allting rätt. Jag kan säga att det var ganska nära att tanten fick en käftsmäll, men som tur var nöjde jag mig med att be henne gå. Och dottern skrek inte mer än max en kvart och sov sen resten av resan så det var rätt okej ändå. Men jag förundras fortfarande över hur man har mage att bara gå fram sådär till nån man inte alls känner och typ börja förhöra den..

• Daysis

Nu ligger jag efter med läsningen igen. Har varit och åkt skridskor med barnen på förmiddagen (eller rättare sagt dom åkte och jag tittade på) och nu ska vi strax åka och gratta kusinen som fyller år nästa vecka, så jag får läsa ikapp imorgon..

Men ville ändå visa conversen som jag lyckades virka klart igår kväll. De är långt ifrån perfekta, men är ändå lite stolt över mig själv med tanke på att jag inte har virkat sen högstadiet..

Hoppas ni har en toppenhelg allesammans, så toppen det nu kan bli med alla krämpor

• Daysis

Tack för era komplimanger om skorna igår

Min första förlossning startade faktiskt med att vattnet gick. Hade inte haft en enda sammandragning eller förvärk under hela graviditeten och så vid lunch dagen innan jag hade tid för igångsättning forsade allt fostervatten ut över hela köksgolvet och det var inte lite vatten kan jag säga utan en riktig pöl. Sen dröjde det ytterligare 8 timmar innan jag började få värkar.
    Med andra barnet däremot gick inte vattnet förrän krystvärken innan hon kom ut, så bara för att förlossningen startat på ett sätt en gång betyder det inte att det blir likadant nästa gång..

• Daysis

Vaknade upp med ischias imorse, och nu kan jag knappt röra mig. Får gå med myrsteg och försöka röra mig så lite som möjligt.. Det här är verkligen så jobbigt, hade det ibörjan av graviditeten oxå och då tog det drygt en vecka innan det blev bättre. Och imorgon ska jag jobba igen, det känns som det här var det sista jag behövde just nu.. Grejen är att jag verkligen måste slutföra vissa grejer på jobbet innan jag går på föräldraledighet och behöver jobba minst två veckor till för att hinna så nu har jag inte tid att vara hemma nästa vecka.. Kan ju alltid hoppas att jag är bättre imorgon, men det känns ju tveksamt..

• Daysis

Evelinas - Vilka fina bilder till babyrummet, du måste lägga in bild på rummet sen när det är klart
    Jag har oxå tittat på såna där väggdekorationer till bebisens rum men har inte riktigt bestämt vad jag vill ha än.. Och nu funderar jag nästan på att vänta tills bebisen är född och jag vet om det blir pojke eller flicka. Tycker det är fint med stora blommor och fjärilar men det kanske inte passar så bra om det är en pojke..

quatteriin - Vilken gullig filt, roligt med hemmatillverkade saker

• Daysis

Igår tog vi hem babyskydd + sulkyvagn att ha i bilen som babyskyddet kan klickas fast i från svägerskan. Så nu har vi allt hemma som vi måste ha innan bebisen kommer. Vagn, skötväska, vagga + sängkläder, babyskydd, skötbord, babysitter, babygym och tillräckligt mycket kläder att börja med. Ska bara köpa ett blöjpaket, amningsinlägg och amnings-bh, sen klarar vi oss och köper sen vad som behövs allteftersom det behövs efter att bebis är född.. Det känns skönt att vara i stort sett klar även om det är ett tag kvar..

Grattis till vagnköpet chetti! Var inne och kikade i bildtråden och den såg ju riktigt fin ut! Toppen när man hittar bra saker begagnade, känns ju så skönt med alla pengar man sparar

• Daysis

Nippertippan - usch vad jobbigt du måste ha det nu! Jobbigt att må så dåligt och framförallt att leva i ovissheten, hårt att du inte ens kan kolla på tv heller..
    Stackars dig, hoppas du får må lite bättre snart!

• Daysis

Jag har då aldrig hört något knäpp när vattnet gått, utan har bara känt forsen mellan benen, trots att jag varit vaken båda gångerna.. och att det är vattnet som har gått har liksom inte gått att ta miste på!

Angående alla konstiga smärtor som alla känner så kan jag tyvärr inte svara på vad det kan vara, men det känns däremot som det är väldigt normalt att ha ont under den här delen av graviditeten, överallt tyvärr! Jag har ont i nedre delen an ryggen som strålar ner mot fötterna, jag har ont i korsryggen, ont i min högra njure, mensvärk typ i äggstockarna och så känner jag tryck neråt som oxå gör ont emellanåt när jag står och går. Nu har jag legat i badkaret och med varma vetekuddar hela em och kvällen och känner mig något bättre... Jag har varit förskonad från nästan all smärta under tidigare graviditeter och nu känns det som jag får ta igen det med råge

• Daysis

Tänker oxå att de flesta krämpor är normala och en teori som min mamma kom med igår var att alla krämpor blir värre när det är vinter och kallt. Jag har ju aldrig varit gravid på vintern tidigare så det kanske kan ligga något i det.. Min ischias känns lite bättre idag iaf så kanske hjälpte vetekuddarna lite, men nu har jag stått och väntat på bussen i minus elva grader och det är inte så bra gissar jag.

Nu har jag iaf bestämt att jag ska klara av och jobba idag så blir det soffan och varma vetekuddar så fort jag kommer hem i eftermiddag..

Ni får ha en bra dag alla!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)