• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Tror tyvärr inte det betyder att förlossningen är på gång bara för att bebisen är fixerad, men ingen skulle vara gladare än jag om det var så Min första var fixerad ganska tidigt tror jag, men hittar tyvärr inte min gamla journal nu så jag vet inte exakt när han fixerade sig, och han föddes i v 42+1 som sagt så där gjorde det varken från eller till att han fixerade sig tidigt..

• Daysis

Har hört att det är ovanligt att förlossningen startar med vattenavgång om bebisen inte är fixerad, oftast går inte vattnet förrän bebisen fixerar sig.. Men det händer ju, och då gäller det väl att hålla sig stilla och ring fl som sagt.

• Daysis

olivian - Såg oxå Fam annorlunda igår och sa precis samma sak till mannen, att tänk vad många år av sina liv dessa kvinnor är gravida! Helt ofattbart För mig räcker det definitivt med 2 år och 5 månader som gravid!

• Daysis

Nu har jag varit och rotat reda på mina gamla journaler, men tyvärr saknas pappret där det står när sonen fixerade sig.. Men dottern var tydligen oxå fixerad, lustigt att jag minns så fel, minne fiskmås liksom Och i hennes journal står det ruckbar 31/8, fixerad 15/9 och född 10/10 i v 40+3 (och där mindes jag tydligen oxå fel). Men det lustigaste av allt är att jag gjorde ul med viktuppskattning 8/10 alltså två dagar innan hon föddes och uppskattad vikt uppgick då till 3675 gram och så föddes hon 10/10 och vägde 4370 gram så det fanns en viss felmarginal där..

• Daysis

Kalksten - Vad häftigt med gipsavtryck på magen! Men måste fråga, hur och var förvarar man den sen? Känns som det är ganska ömtåligt liksom..

• Daysis

Kalksten - ja, måste vara jättekul att ha kvar sen! Och om du får fler barn får du testa om magen har samma form igen

Stinis - Hoppas du kan sova bättre i natt! Har du testat att lägga varma vetekuddar på magen förresten? Jag brukar ha en under ryggen och en över magen om jag har ont och det brukar hjälpa, dessutom blir jag mer avslappnad av värmen och sover bättre..

• Daysis

Ponja - Stort grattis till din lilla tjej! Hon är verkligen supersöt!

Jag har oxå bf 8 mars och jag gissar att min bebis kommer stanna till mars.. Men skottdagen skulle passa mig bra annars Fast det kanske inte skulle vara så kul att fylla år då heller så det kanske är lika bra om den väntar lite..

Jag är hos mina föräldrar denna helg och vilar medan barnen leker med mormor och morfar, hur skönt som helst!

Faceprimer - jag är jättedålig på det där med förvärkar eftersom jag har så lite själv.. Men det låter ju som riktiga värkar du beskriver, kanske på gång för dig oxå.. När har du bf förresten?

• Daysis

Isavanna - Men kan du inte vila fast din syrra är där? Jag brukar gå och lägga mig i soffan ibland trots att vi har besök om jag har ont eller bara känner mig trött, är man gravid brukar ju folk ha lite extra förståelse.. Har till och med somnat nån gång trots gäster, det är ju lite pinsamt men jag passar på att skylla på min graviditet nu :)

• Daysis

Nikis - de flesta bikinitrosor täcker snittärr bra så du kan nog sola och bada som vanligt i sommar även om det blir snitt. Min kompis snittades 25 mars förra året och hon hade vanlig bikini på stranden i somras..

• Daysis

Isavanna - Nä, förstår att de är lite jobbigare att kunna vila när det kommer fler barn på besök.. Men som du säger det är ju trevligt med sällskap så förhoppningsvis överväger det de jobbiga

Nikis - Jag betvivlar att det blir nån bikini för mig heller i sommar och för min del kommer det inte bero på nåt snittärr

Jag har varit ute i skogen med barnen och vi gick nästan tre km, och hjälp vad det spänner i magen, det riktigt värkte i magen efter en stund.. När jag slutar jobba om två veckor ska jag försöka gå tre-fyra km varje dag, betvivlar dock att det kommer skynda på bebisen, men det kan ju helt klart vara värt ett försök..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)