• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

J N - Oj, vilka snabba förlossningar du haft! Du får hålla dig hemma på slutet då så du inte föder på Ica

Lokesmami - Jag åkte in när jag hade 5 min mellan värkarna med tvåan och var två timmar på förlossningen innan dottern föddes. Jag har fått rekommendationen 3 min mellan som förstföderska och 5 min mellan som omförderska.

• Daysis

Lokesmami - Grattis på födelsedagen! Och lycka till imorgon, vad spännande att se lilla Juno :)

Vi har nästan bestämt namn oxå, tror jag.. Min dotter heter Maja efter min farmor och mannens farmor hette Agnes så blir det en flicka blir det nog Agnes efter henne.
    Om det blir en pojke blir det förmodligen Oliver, för att det är mitt favvonamn just nu och ett av de få förslag som mannen har gått med på.. Han får då något släktnamn i andra namn..

• Daysis

Evelinas - Vi hade svårt att komma på tjejnamn först, men sen när vi kom på att mannens farmor ju hette Agnes så kändes det klockrent, Oliver har jag däremot tyckt om jättelänge funderade på det redan när jag väntade dottern för sex år sen.
    Både Anton och Melker är jättefina namn, men måste nog tyvärr hålla med din man om Waldermar

Babybleuy - GRATTIS på födelsedagen!

• Daysis

Vill säga en grej om det här med syskon tätt som diskuterades igår.. Jag har 14 månader mellan mina äldsta som är 5 och 6 år idag, först en pojke och sen en flicka. Och visst var det rätt jobbigt första halvåret men kan ändå säga att det absolut har varit värt det! Visst bråkar de ibland men de har framför allt så stor glädje av varandra och det är väldigt skönt att de alltid har varandra att leka med. De är även en enorm trygghet för varandra o kan ibland somna i samma säng på kvällen om de är mörkrädda, vilket även är väldigt skönt för mamma som kan kolla på tv istället för att ligga bredvid nån av barnen
    Känner att det är lite tråkigt att vår lilla nu inte kommer att få uppleva det där med att ha ett syskon så nära, men hoppas ändå att h*n kommer att ha glädje och nytta av att ha två storasyskon.

• Daysis

Åh vad sugen jag blir på att pyssla när jag läser er tips här.. Men jag har snarare svårt att få tiden att räcka till, garderober måste sättas upp i hallen efter renovering, måste köpa ny hatthylla och skohylla, fixa nya gardiner till kök o vardagsrum, inreda bebisens rum (är fortfarande helt tomt där), köpa vagga, babysitter och kläder till bebisen + en massa annat till bebisen som behövs, är lite av alla saker jag har på min lista.. Ska nog ta och skriva en ordentlig lista imorgon och göra upp en tidsplan annars kommer jag aldrig hinna innan mars..
    Och så har jag sagt att jag ska jobba heltid tills en vecka före bf, nä att bli sjukskriven skulle inte sitta helt fel..

• Daysis

Har hämtat ner bebiskläder och min bärsjal från vinden nu och upptäckte att jag har gett bort nästan allt i strl 56-68. Men har nu sammanlagt 4 bodysar och 4 byxor i strl 56, 1 body i strl 50, 1 pyjamas i strl 56, 3 hjälmmössor och 1 overall i strl 56. Ska nog köpa 2-3 pyjamasar i strl 56 och sen köper jag mer sen när bebis är född..
    Funderar jättemycket på hur jag ska göra med säng, har funderingar på vagga men vet inte riktigt vad jag vill ha.. Hade tänkt köpa en sån som man fäster med en krok i taket eller på en ställning men de är så dyra, är de någon som haft en sån som kan svara på om det är värt pengarna?

• Daysis

Jag gissar aldrig rätt så det är ingen ide att jag säger något datum, men det ska bli intressant att se hur många februari-bebisar det blir förutom Stinis som vi vet kommer få i februari..
    Jag är iaf ganska säker på att jag hinner få min i mars och kommer förmodligen inte vara sist i tråden eftersom jag har bf redan 8 mars. Gissar att man kommer bli ganska otålig på slutet och det blir ju inte bättre av att höra om alla andra nyfödingar
    Åh vad jag längtar till mars nu..

• Daysis

Scorpio - Vad spännande att du snart har din bebis och jag önskar dig verkligen all lycka till med förlossningen!

Och oj vad det skrivs här Måste nog nästan ge upp med att försöka läsa allt, ska till läkarn på torsdag och ska kanske säga att han måste sjukskriva mig så jag har tid att följa min tråd på fl
    Nä, men hoppas dock på halvtids sjukskrivning iaf p g a min onda njure, känns som den drar med sig massa andra krämpor oxå och för tillfället känner jag mig halvt invalidiserad med ont i hela kroppen, jag kan inte sitta, inte stå och inte gå längre utan att få ont nånstans..
    Försöker att inte gnälla på jobbet och för mannen så mycket, men det känns skönt att kunna gnälla här. Och ni härinne vet ju dessutom hur det känns

• Daysis

jempa - Du är så gullig som svarar alla! Och det är faktiskt roligt att tråden är så aktiv, även om det är svårt att hinna läsa allt ibland..
    Hoppas oxå på en bra läkare på torsdag.. Och säger bara att den som påstår att det inte är ett sjukdomstillstånd att vara gravid har banne mig aldrig varit gravid.. Men håller helt med dig Carla, i slutändan så är det ju så värt det

Väldigt vilket tjat det var om semlor här då, nu är jag ju oxå tvungen att köpa en imorgon

• Daysis

Jag hade lustgas när jag fick första barnet och spydde som en gris mellan varje värk men tyckte ändå att den var till nytta! Det var skönt att tappa tidsperspektivet lite och jag kände ändå att jag hade tillräckligt bra koll på allt ändå..
    Under andra förlossningen behövdes den aldrig eftersom jag låg i badet hela tiden. Men känner mig absolut öppen för att ta lustgas denna gång. Vi får se hur det blir helt enkelt, varmt bad eller dusch är förstahandsvalet, så kommer jag att ha med vetekudde oxå utifall jag av nån anledning inte får duscha eller bada..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)