• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ellieott skrev 2011-12-18 18:14:30 följande:
    Usch, jag försöker återhämta mig från en kräksjuka. Det var inte roligt. Trots att jag inte har kräkts sedan i fredags så känner jag mig fortfarande jättesjuk, helt slut och helt ur balans. Kan inte göra något annat än att ligga i sängen, knappt titta på tv...

Är det nån extra seg kräksjuka eller är det kanske graviditeten som ställer till det?

Jag har läst era inlägg och hängt med från sängen, i mobilen, men inte orkat kommentera något. Det har varit mysigt att "vara med" på ett hörn i vilket fall
    Din stackare som haft kräksjuka, tror det blir värre när man är gravid tyvärr.. Har oxå haft det två gånger som gravid (varav en gång i början av denna..) och det känns som man inte alls återhämtar sig lika fort.  
    Jag hoppas, hoppas att vi klarar oss från kräksjuka mer denna vinter, för det är ju verkligen det värsta som finns! 
  • Daysis

jempalainen - Har ingen direkt känsla.. Först trodde jag flicka men sen har jag drömt flera ggr att jag fått en pojke, så nu är jag mest förvirrad och nyfiken

Lite imponerad över mig själv att klockan är över nio och jag fortfarande är vaken, men nu är det definitivt sängen som gäller!

• Daysis
    TheCoopers skrev 2011-12-20 13:53:55 följande:
    En bra sida

varktimer.se/
    Superbra ju, den ska jag absolut ladda ner i mobilen när det börjar bli dags!
  • Daysis

Idag på affären såg jag en tjej med en liten bebis i famnen och då fick jag en sån härlig känsla i kroppen att tänk snart har jag oxå en sån där liten söt som jag får gå runt o bära på och lukta på så mycket jag vill!
    Visst är det underbart att snart har vi alla här en sån där liten söt Och då kommer alla krämpor vara glömda som känns så jobbiga nu..

• Daysis

Har varit inne och läst det mesta men inte orkat skriva på ett tag..

Vi har haft fullt upp hemma med köksrenovering men nu börjar man äntligen se ljuset i tunneln. Vi har trots alldeles för mycket jobb både hemma och borta lyckats ha en jättemysig jul och nyårshelg, men tycker att det är rätt skönt att helgerna är över och att det nu är rätt år!

Jag har varit tvungen att börja äta järntabletter eftersom bm tyckte att jag hade för lågt hb-värde sist (låg på 110) och har efter det totalt förlorat matlusten och börjat må illa igen, blää.. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, för det känns ju ganska värdelöst att äta järntabletter om man sen inte klarar av att äta ordentlig mat, men jag kanske ska ge det nån vecka och se om illamåendet försvinner av sig själv. I övrigt har jag även jätteont i min njure och är allmänt trött, har en läkartid 12 januari och hoppas (eller tänker kräva) att få en remiss och göra ul på njuren. Hoppas sen lite smått att kanske bli sjukskriven på halvtid iaf från slutet av januari men vi får se vad läkaren säger..
    Jobbar idag första dagen efter julledigheten och känner mig inte speciellt motiverad, skulle helst bara vara hemma och pyssla Men det är ju iallafall kort vecka och sen får jag väl stå ut några veckor till..

Önskar er alla en god fortsättning på nya året!

• Daysis

Fam Cooper - Men oj 82 låter ju jättelågt! Du mår inte dåligt och känner dig yr då?

Babybluey - Jag har ju försökt äta mycket grönsaker och broccoli och äter även leverpastej på mackan varje dag, men järnvärdet har ändå sjunkit senaste månaden så det var därför bm tyckte att jag ska äta järntabletter.. Men tänkte försöka äta dem till nästa besök o har det stigit lite då slutar jag nog ned dem i försöker fokusera bara på kosten igen. Känns som att det är bra för mer saker än bara järnvärdet att äta bra oxå.

• Daysis

Jag har oxå hört att man inte ska dricka mjölk till maten just för att det försämrar järnupptaget, däremot har jag aldrig hört att leverpastej skulle innehålla mycket kalcium.. Men det är ju så otroligt gott med leverpastejmackor med gurka och tomat och några glas grapefruktjuice till så jag kommer nog fortsätta med det, borde ju inte vara alltför skadligt iaf

• Daysis

lillaknytet - Vilken lite söt! Blir oxå jättesugen på 3/4D-ul när jag ser alla söta bilder, men är tyvärr lite för snål

Jag har varit och lämnat urinprov imorse och det var verkligen en riktig pers i natt. Det stod i instruktionen att man inte ska ha kissat på minst 4 timmar när man gör det, och hur lätt är det att hålla sig i fyra timmar när man är höggravid?! I vanliga fall går jag upp minst varannan timme och kissar på natten men lyckades iaf hålla mig mellan tolv och tjugo över fyra trots att jag vaknade flera gånger mellan två och fyra och var nästan på väg upp.. 
    Men undrar hur noga det där egentligen är, har man uvi borde det ju synas oavsett.. men, men nu är det gjort iaf.. 

• Daysis

Jag har gått över tiden med båda mina, sonen föddes i v 42+1 och dottern i v 40+4 så jag är redan inställd på att jag förmodligen går över tiden även denna gång. Men det känns helt okej att vara gravid en vecka extra, känns som jag vill hinna med så mycket som möjligt hemma innan bebis kommer så det gör inget om den väntar lite.. Men jag är dock lite orolig över att den ska vara jättestor, både sonen och dottern vägde 4,3 kg när de föddes som chansen att även denna är ganska stor finns ju, och det känns lite läskigt.. Så kommer nog att be om tillväxt-ul när jag börjar närma mig bf, inte för att de är så tillförlitliga men då finns det ju iaf något att gå efter.

Wielkip skrev 2012-01-03 14:52:31 följande:
    Jag är fast besluten att min bebis ska vara utklämd senast 1 mars, men helst den 23 februari.
    Bf enligt mens var 3 mars och jag hänger kvar där lite i skallen fortfarande, Kommer bli gaaaalen om jag måste gå över tiden!
    Är lite nyfiken på vilka metoder du tänkte använda dig av om bebis planerar att stanna i din mage längre än till 1 mars
  • Daysis

sofia - Har oxå hört att trean kan vara klurig, trodde då att det syftade mest på själva förlossningen men vi får väl se.. Känns som alla har så olika erfarenheter så det är svårt att förutsäga något, vi får se i mars helt enkelt
    Men håller med dig Carla det är bäst att ställa in sig på övertid för annars blir övertiden väldigt jobbig.. Tråkigt att du mår så dåligt förresten, kanske är du lite överansträngd efter allt besök?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)