Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
o kan inte hämta andan nästan, pinsamt om man prata med arbetskompisen o inte kan få luft!
Prata o gå samtidigt är ju inte lätt!
Sen slog jag på google o fick veta att det är vanligt med frossa, för det har jag fått tillbaka, det har varit lugnt några veckor, men nu är det tillbaka! Trodde inte det var möjligt att göra det och har aldrig hört talas om det!
Någon som känner igen sig? Alla har ju gått o svettats på jobbet nu när det varit så kvavt o varmt, jag har tyckt det varit huur gott som helst o nästan frossat lite! Konstigt!
Och varför känns det som om jag är längre gången?? Min mage är så svullen så jag blir tokig! På kvällarna skulle man kunna tro att jag är i v 20...o jag kan inte dölja den. Jag kan inte ha tajtare tunikor för magen GÅR liksom inte dölja!
När jag skulle åka till jobbet förut o möta upp min kollega som skulle köra så fick jag stänga jackan för att magen puta så!
OCH till råga på allt! Massa finnar o ansiktet!!! Jag blir så iriiterad på alla knotter jag har i ansiktet! Har ni samma?
Förlåt... detta blev gnälligt, men jag har inga andra att gnälla till.......
Frossa - Ja, det har jag! Sällan jag i sommar tyckt att det varit varmt. Och när det väl är varmt är det alldeles för varmt. Men fryser, det gör jag typ varje dag. Jag måste alltid ha med mig en jacka när jag går ut. Mina naglar är blå för det mesta, för att händerna är så kalla. Sen kan jag känna att det är vissa perioder, då frossan är helt otrolig..man ligger och skakar i sängen, för att det är så kallt, fast man har på sig sin flanellpyjamas, ett duntäcke, en filt och det för övrigt är +25 i rummet.
Precis i början av graviditeten var min mage enorm! Den var konstant uppsvullen och jag kunde ju inte tro, att bebisen där inne motsvarade veckorna. Sedan v.7 eller 8 har det lugnat ner sig rätt rejält. Fick tillbaka min smala midja..fast nu har den ju börjat växa igen, är i v.11+3 idag. Min mamma anser dock, att min mage ser större ut än vad mina veckor är. Nåja, UL om en vecka, så då får man ju se... kanske mamma har rätt och det är fler där inne.. hoppas inte!
Finnar och ofräsch hud? Japp..så är det för mig. Spelar liksom ingen roll hur bra jag än tar hand om den..knottrar och finnar dyker upp överallt och jag känner mig återigen som en tonåring. Håret är också fett..och jag måste tvätta det varannan dag nu för att den ska hålla sig någorlunda fräsch. Innan graviditeten behövde jag inte tvätta håret mer än max. 2gånger i veckan för att den skulle hålla sig fin. Kärde också No poo ett tag och håret bara glänste.
Så jag hoppas verkligen att jag snart får komma till fasen där håret glänser, huden glittrar och man ska kunna känna sig som världens vackraste kvinna.