• mymy

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

First1 skrev 2011-07-14 08:44:19 följande:
    Hej hopp! Glad 
    Jag tänkte göra er sällskap. Jag är 27 år och bor i Kävlinge med min sambo. Flyttade hit för ca ett år sedan. Vi väntar vårt första barn i november. Det hade varit roligt att träffa lite nytt folk.
    Välkommen hit..:)
  • mymy
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 14:53:06 följande:
    Sitter och syr på lite bebisgrejer nu, har så förbaskat tråkigt :-/

Dessvärre har jag ingen symaskin, så allt får bli för hand...haha 
    *s* duktiga du.:)
  • mymy
    MammaMia88 skrev 2011-07-13 15:09:58 följande:
    Fint

Just nu syr jag om ett täcke vi köpte men aldrig fått användning för så den passar barnvagnen sen, kommer ju vara kallt ute då lilltösen föds , är ju billigare på det sättet då täcken till vagnar/spjälsängar är så förbaskat dyrt...! Kommer nog ta ett lakan och göra påslakan av och brodera lite blommor och så på den... 
    Smart och ekonomiskt! Jag har tänkt sticka en liten filt men blir aldrig färdig till att börja. Jobbar en vecka till så sen kanske jag tar itu med det..:)
  • mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-13 20:31:00 följande:
    Här är INGENTING för barn att göra, ska jag något så får jag alltid ta bilen.
    På landet finns massor för barn att göra, OCH frisk luft..:) Har bott på landet tidigare så det är inget nytt för mig.:)
    Landet behöver inte nödvändigtvis vara helt ute på vichan utan lite avsides från byn i alla fall.
    En liten liten gård precis i utkanten hade varit helt fantastiskt...:)
  • mymy
    Anonym (Ekeby-bo) skrev 2011-07-15 08:55:57 följande:
    Tack så mycket! Det är första barnet - så det är väldigt spännande!
    Förstår att det är spännande..:) Guuu. Känner mig genast lite gammal..:) Det är över 15 år sen som jag fick mitt första..:)))
  • mymy
    MammaMia88 skrev 2011-07-15 11:29:52 följande:
    Men gammal är du inte om din press stämmer  

Jag KÄNNER mig gammal, och jag är ändå "bara" 23 Borde liksom vara en kvinnas bästa år...??? 
    Absolut stämmer presentationen, hela 38 år..:)
    23 år är ju ingenting..:)) 8 år äldre än min stora flicka, 1 år äldre än min tvillingsysters äldsta son..:)
    Guuu, nu känner jag mig ännu äldre... *skratt*
  • mymy

Idag har vi varit en sväng till Landskrona o kollat läget på marknaden där. Massor med folk. Underbart väder. Handlade inget, vilket jag inte brukar göra heller, mer än en kebab med vitlökssås. Mums! Åt några tuggor sen fick hjärtat resten. :)

• mymy

Har varit i skogen med hjärtat o lillhunden. Hittade faktiskt lite kantareller :) ikväll blir det smörstekta kantareller på en smörgås. MUMS!! Skönt att hjärtat följde med annars hade jag fått gå själv.

• mymy

Anonym (flyttar snart) - hade varit trevligt med fika men det är sista jobbveckan samt packning inför kolande semester som börjar på fredag. Svårt med tid denna o kommande veckor mig men om ngn vecka igen är jag ledig :)

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner