• mymy

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Blir du arbetslös? Usch då!
    Jordgubbstårta är aldrig fel :) MUMS!!

Vore det inte kul med en liten träff för oss alla? En kväll eller på helgen, vilket som skulle passa för mig :)

• mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-06-22 07:56:42 följande:
    Ja tyvärr blir jag det men jag ska njuta av mammaledigheten sen och där efter är det dax att återigen gå Ams som gäller om jag inte hittar något innan på egen hand.
    Det brukar alltid lösa sig, om inte annat så kan man ju vidareutbilda sig..:) Helt rätt inställning att njuta av mammaledigheten nu..:)
  • mymy
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-22 11:47:58 följande:
    Har ni några speciella planer inför midsommar? 

Vi ska till min mamma och syskon. Det ska bli skönt att låta någon annan fixa maten för en gång skull. 
    Vi ska träffa min sambos (blivande man) tävlingskompis med familj, dit kommer en annan tävlingskompis också och så får jag med mig en tjej vars barn går i samma klass som mina barn. Det blir säkert jättetrevligt men jag hoppas på fint väder. Har alla barnen med mig, 3 st (kanske bara 2 då den stora säkert inte vill med) och där finns andra barn så de får det trevligt också..:)
    Vi behöver inte heller göra nåt med mat osv och det ska bli skönt, vet inte om jag hade orkat heller att fixa en massa mat till folk faktiskt..:)
  • mymy
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-22 11:58:37 följande:
    Låter bra. tävlingskompis? Vad tävlar han i? Jag hoppas också på bra väder. Det är lättare att låta barnen springa ute om det inte regnar. Hur gamla är dina barn?
    Min sambo och blivande man kör Gocart fast en mycket snabbare modell som heter Superkart..:) Väldigt nervöst och jobbigt för mig när han kör men jag förstår att det är väldigt roligt för honom.:)

Mina barn är 9 år, 11 år och 15 år. Den jag väntar nu får inte samma pappa, därför lite glapp i åldrarna..:) Mellan de två minsta idag är det 15 månader.
  • mymy
    Tujan skrev 2011-06-22 12:17:49 följande:
    Men vänta nu!!! Jag hoppar gärna in här om det är ok!?! Jag bor i Tomelilla (södra Skåne) och flyttade ner hit för drygt 11 år sedan från Hälsingland. Jag har en son på 4,5 år och är sambo. Jag håller på en hel del med hundar och framför allt träna/tävla i agility, så jag har mest hundfolk i min bekantskapskrets, så det hade varit kul å lära känna lite nya människor. Förutom hundar så gillar jag även att hålla på med hästar, har 3 st egna, men det blir inte så mkt ridning nu för tiden, min äldsta häst är 27 år och en Islandshäst och sen har jag 2 shettisar som går som sällskap åt islänningen. Jag har 4 blandrashundar och så har vi några katter. Då min son inte har någon att leka med som inte går på hans dagis, så hade det varit kul om nån med barn i hans ålder vill träffa oss (träffar NATURLIGTVIS gärna andra som inte har barn i hans ålder oxå!!!) ! Jag är arbetssökande, men har praktik på en liten ridskola.
    Min son blev till genom Ivf efter 4 år kämpande och nu har vi bestämt oss för att göra ett syskonförsök, så om allt går som det ska så kommer det även att bli en till liten 2- bent varelse i den här familjen/flockenSkrattande. Hoppet är ju det enda som överger en...
    Välkommen Tujan! själv bor jag på andra sidan skåne nästan..:) Åstorp.
    Min sambo däremot kommer från Tomelilla och bor numer med oss här i Åstorp.
  • mymy
    MammaMia88 skrev 2011-06-22 13:34:29 följande:
    Här hoppar jag med in!

Heter Maria (Mia!!) och är 23, bor mitt i Kristianstad. Har fästman, en dotter som är 4 och en bonusdotter på 3½, och en flicka till på väg med BF i början på november. Behöver DESPERAT nya kompisar då mina "övergav" mig i högstadiet....sedan dess har jag mer eller mindre varit själv. Skulle vara trevligt med nån som är gravid eller har barn då barnen också behöver sysselsättas mer  

Har en hel hög intressen: Laga mat, baka, pyssla, handarbeten, djur (har katt och har haft gerbiler), film, historia...osv osv Just för tillfället är det virka som är mest dominerande då jag virkar mycket till kommande dottern, Wilma som hon heter än så länge.
    Välkommen Mia..:)
    När är du beräknad till.. själv väntar jag en liten Neo i september..:)
  • mymy
    Tujan skrev 2011-06-23 07:53:20 följande:
    Här i Tomelilla finns ju Tosselilla, skånes sommarland, alltid uppskattat av barnen. Nu kommer jag inte ihåg i vilken ålder ditt/dina barn är i, men ett besök där uppskattas redan i tidig ålder! Kolla på www.Tosselilla.se
    Jag ska dit med mina barn i sommar, har inte bestämt när bara..:)
  • mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-06-23 07:46:18 följande:
    Vill gärna ha tips på vad man kan göra med sitt barn i sommar. Har noll ideér själv...tyvärr.
    Jag tänkte åka till Bakken, ev Köpenhamns Zoo. Skara sommarland har jag också kollat lite på då vi kan bo hos min mamma som bor i Vara och det är inte så långt till Skara därifrån.
    Sen kommer jag försöka tillbringa tid på stranden med barnen.
    Hur gamla är Dina barn? Mina är 9, 11 och 15. 15-åringen kommer nog inte följa med alla gånger.

Sen i augusti ska jag försöja mig på att gå ut i skogen, men det beror ju helt på hur graviditeten fortlöper..:) Har ju BF 11 september.
  • mymy
    Sandras1987 skrev 2011-06-23 11:29:39 följande:
    Hittade hit genom en annan liknande tråd.

Finns det någon i Helsingborg med barn?
    Ja vi är nog några från HBG trakten här.:) Själv bor jag i Åstorp, har tre barn 9, 11 och 15 år och en liten på G i september.
  • mymy

Hoppas ni alla hade en fantastisk kväll igår!
    Vi var hos bekanta till min älskling och jag var lite orolig för det, men det visade sig att de var helt normala och vanliga människor..:) Hoppas på mer umgänge med dem. Har ju inte så många att umgås med så det är aldrig fel med bekanta..:) Vi hade en fantastisk kväll med mycket god mat och många goa skratt. Alkoholfritt för min del såklart, vilket det kanske hade varit även om jag inte varit gravid då jag knappt dricker alkoholhaltiga drycker..:) Vi tog en liten promenad, de flesta badade i deras pool (38 grader!!) och umgicks. Ska snart hämta hem hjärtat, vi fick åka dit i 2 bilar igår men så bestämde karlarna sig för att se Formel 1 och ta ngn öl så jag får åka o håämta honom snart. Ikväll blir det Pizza till mat och soffläge är vad som gäller resten av kvällen sen..:) Hoppas det kommer ngn bra film!

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner